כדורגל: מרדכי מויאל הלך לעולמו

אחד מהאנשים המזוהים ביותר עם הכדורגל בעיר הלך לעולמו בגיל 86.

יום עצוב לעיר קרית שמונה, שאיבדה היום עוד איש יקר מדור המייסדים של העיר. היום הלך לעולמו בגיל 86, מרדכי מויאל, שמיד עם עלייתו ארצה ממרוקו הקים את משפחתו בקרית שמונה והיה לשחקן ולמאמן בקבוצת הכדורגל של הפועל קרית שמונה, האיש ששימש שנים רבות כמנהל המסור של תחנת מד”א בקרית שמונה ובהמשך היה המזכיר הראשון של מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה משך כעשר שנים, עד שנאלץ לפרוש מתפקידו לאחר שעבר אירוע מוחי. מרדכי מויאל ז”ל היה איש אהוב על הבריות ובחודשים האחרונים נאלץ להתמודד עם כריתת רגל, בעקבות ניתוח שעבר. מישל מויאל ז”ל הותיר אחריו שלושה ילדים ומספר רב של נכדים. בנו, מישל – המעסה המסור של כדורסלני הפועל גליל עליון וכדורגלני קבוצת מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה, היה קרוב מאוד לאביו וסעד אותו מקרוב שנים רבות.

קשר הדוק מאוד. מרדכי מויאל ז”ל (מימין) לצד בנו מישל שיבדל”א


דורון שנפר, דובר עיריית קרית שמונה ויו”ר מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה, שיתף בתחושותיו בפוסט מרגש: ברוך דיין האמת. בצער רב קרית שמונה נפרדת היום ממרדכי מויאל שהלך לעולמו לפני כשעה. שלשום התקשר אלי בנו מישל ואמר לי: “דורון, בוא לבקר את אבא. הוא כל הזמן שואל עליך”. תוך פחות מחמש דקות התייצבתי בבית של מרדכי אותו אהבתי כאבא. “לא בטוח שהוא יזהה אותך”, אמר לי מישל. “הוא הפסיק לזהות אנשים”. מבחינתי לא היה מצב שהוא לא יזהה אותי. לא רציתי לחשוב על סיטואציה כזו בכלל. הרי למרות פער הגילים בינינו לא הייתה שיחה בין שנינו שלא היינו מסיימים בבדיחה ובצחוקים כאילו שירתנו יחד בצבא. נכנסתי לסלון בו מרדכי ישב. הפעם הוא לא חייך. הוא הביט בי יותר מדקה כשהוא נאנק מכאבים ואז אמר את שמי. הלב שלי צעק “יש. הוא זיהה אותי. הוא אמר את שמי!”. דמעות זלגו מעיני. ראיתי אותו, הרגשתי את סבלו והבנתי מייד שזה ביקור פרידה. בכיתי וידעתי שזו הפעם האחרונה שאראה את מי שאהב אותי כבן ואני אותו כאב. הבן מישל שאל אותי אם אני חושב שזה הסוף. לא השבתי. יצאתי החוצה לנשום אוויר ולנגב את הדמעות. יש שאלות שלא צריך להשיב עליהן.  בדיעבד, השתיקה שלי הייתה למעשה התשובה. לא יודע למה, אבל החלטתי לתעד את הביקור שלשום בתמונת סלפי שאני מפרסם עכשיו, עם מרדכי האהוב ועם מישל בנו שטיפל בו במסירות רבה. מרדכי, נוח על משכבך בשלום. אוהב אותך מאוד ומודה ליושב במרומים שאיפשר לי להיפרד ממך”.

דורון שנפר ומישל מויאל יבדל”א לצידו של מישל מויאל ז”ל


בקטע הוידאו המצורף בתחתית הכתבה, תוכלו לצפות בסרטון מרגש עד דמעות משנת 2010, כאשר שחקני קבוצת נערים א’ של עירוני קרית שמונה הגיעו מיד לאחר שזכו בגביע המדינה ההיסטורי היחיד של מחלקת הנוער, אל מיטת חוליו של מרדכי מויאל בבית לוינשטיין ברעננה, שם החלים מהאירוע המוחי שעבר.

צוות אתר “גליל עולה” מצדיע לפועלו של מרדכי מויאל ז”ל, כואב את מותו ומביע את תנחומיו בפני משפחת המנוח.