כדורסל גברים: הפסד גלילי באשקלון

הפועל גליל עליון הפסידה 86:78 את משחק החוץ מול אליצור אשקלון, הקבוצה היחידה בעלת המאזן המושלם בליגה.

עוד ערב דרומי מאכזב להפועל גליל עליון. 22 ימים לאחר ש-78 נקודות קליעה לא הספיקו לה כדי לנצח את משחק החוץ מול מכבי אשדוד – שקלעה 89 נקודות, שוב הפועל גליל עליון התארחה למשחק ליגה על קו החוף הדרומי של מדינת ישראל – הפעם מול אליצור אשקלון, שבחמשת המשחקים שקיימה עד הערב נהנתה מניצחונות בלבד. גם הערב לא הספיקו לשחקני הגליל קליעה של 78 נקודות, כדי לנצח ולחזור לגליל עם ניצחון שלישי ברציפות וניצחון חמישי ב-7 משחקים.

יכול להיות שהנסיעה הארוכה עם מסיכות על הפנים לא עשתה להם טוב? שחקני הגליל וצוות המאמנים, ברק פלג ונעם כהן



אחרי רבע ראשון צמוד עם הגנות משוחררות, שהסתיים ביתרון 24:26 לזכות הגליל, הגיע רבע שני מצוין של שחקני הגליל – שבכל דקות הרבע צעדו ביתרון חד ספרתי משתנה, שבמהלכו השאירו לפרקי זמן נכבדים את הקבוצה המארחת על תקיעות בהתקפה. שחקני הגליל ירדו להפסקת המחצית ביתרון 39:47.

במחצית השניה הקבוצה המארחת נכנסה להילוך גבוה. הדבר התבטאה בהקשחה של משחק ההגנה, דבר שלו שחקני הגליל התקשו לתת מענה. שחקני הגליל אמנם המשיכו לצעד ביתרון חד ספרתי משתנה, אך המשחק הפך צמוד ושחקני אשקלון כרסמו ביתרון הגלילי בהדרגה, עד שבתום הרבע השלישי היתרון הגלילי עמד על 64:65. ברבע האחרון של המשחק שחקני הגליל לא היו מרוכזים מספיק. שחקני אשקלון היו ממוקדי מטרה. לאחר דקה ו-50 שניות עלתה אשקלון ליתרון 67:69, שהיווה את נקודת המפנה במשחק. מרגע זה אשקלון לא שמטה את היתרון, שחקני הגליל, שנאלצו להסתדר ללא אלון ספיר וג’ונתן פיירל – שייצאו בחמש עבירות במהלך הרבע, מצאו את עצמם עם תקיעות בהתקפה לפרקי זמן ממושכים, דבר שאפשר לאשקלון להשתלט על המשחק.  בסיום, ניצחון 78:86 לזכות אשקלון, ששומרת על מאזן מושלם.

שחקני הגליל שילמו מחיר יקר היום על משחק הגנה לא מספיק טוב. אשקלון קלעה כמעט 50 אחוז מה-3 (8/18). שחקני הגליל איבדו 14 כדורים – לעומת 8 שאיבדה היריבה. בפרמטר הריבאונדים יתרון קל לגליל – 34 כדורים חוזרים לעומת 30 שקטפה אשקלון. הערב שחקני הגליל גילו שיפור באחוזי הקליעה מקו העונשין, עם 12 קליעות מוצלחות מ-15, זאת לאחר שבמשחק האחרון מול קרית אתא קלעה הקבוצה 10 קליעות עונשין מוצלחות מ-21.

את רשימת הקלעים של הגליל הוביל הקפטן אלון ספיר – “אקס” אשקלון, שקלע 15 נקודות, קטף 10 כדורים חוזרים וחילק 7 אסיסטים. ג’ונתן פיירל קלע 13 נקודות וקטף 3 ריבואנדים, אנתוני פישר סיפק 11 נקודות ו-5 אסיסטים, עומר טל סיפק 11 נקודות, גבי צ’אצ’שוילי סיפק 9 נקודות ו-8 ריבואנדים. יתר הקלעים: די.ג’יי שארפ – 9 נקודות, דשון נייט – 8 נקודות, יהל פלג – 2 נקודות. שותפו: לידור בן דוד וחן גיא. הקליקו כאן לקריאת הסטטיסטיקה המלאה

לא היום שלו. ג’ונתן פיירל