באה אל התלמיד הביתה כדי לעזור לו להתגבר על מות החתול שלו

באמצע שיעור זום התבשר תלמיד מקיבוץ דפנה על כך שהחתול שלו נדרס. המורה הבינה שהתלמיד עצוב ונסער, והגיעה לבקר אותו בביתו

המורה דפנה מלכה עם התלמיד טומי גורדון

הנה סיפור מקסים, שיכול לקרות רק בתקופה הזאת: יום בהיר של שגרת קורונה, מחנכת בכיתה ה’ בבי”ס ‘עלי גבעה’ בכפר גלעדי עולה לעוד שיעור זום, אבל באמצע השיעור משהו קורה. טומי גורדון, תלמיד מקיבוץ דפנה, מקבל במהלך השיעור הודעה עצובה: החתול שאימץ יחד עם ילדי השכנים נדרס.

המורה, דפנה מלכה, רואה כמה טומי נסער, מבינה שהוא לבד בבית (כי ככה זה בקורונה…) היא לא מתבלבלת, עוצרת את הזום, עולה על האוטו, ובאה לנחם את טומי בביתו עם חיבוק ושוקולד. ועל כך כבר נאמר – “מורה טוב, מורה לחיים”.

דפנה מלכה: “אני מודה שלא מדובר בסוג התרחישים שמכינים אותך לקראתם באקדמיה, אבל לפעמים צריך פשוט לפעול מהלב. זיהיתי שטומי במצוקה, וכמבוגר משמעותי הרגשתי שאני חייבת להושיט לו עזרה. שמחתי שהיה ביכולתי לסייע לטומי, לעודדו ולהבהיר לו שהוא לא לבד. לא ציפיתי לקבל כזו הערכה, מבחינתי זה היה מובן מאליו”.

מאיה גורדון, אמא של טומי: “לשמחתי זכינו בדפנה כמחנכת. הסיפור, מרגש ככל שיהיה, לא ממש מפתיע לאחר שמכירים אותה. לאורך כל תקופת הקורונה היא מלווה את טומי ברמה היומיומית – מתעניינת, מחזקת, מתעקשת איפה שצריך ומסייעת לו (ולי לא פחות) להתמודד עם תקופה ארוכה של למידה מרחוק”.