נחנך “שביל החיים” לזכר קורבנות הקורונה

בטקס מרגש נחנך היום בקרית שמונה “שביל החיים”, לזכר קורבנות קורונה בישראל וביהדות התפוצות. השביל משתרע לאורכו של הכביש המחבר בין שכונת הוורדים ואזור התעשייה הדרומי

היום התקיים בקרית שמונה טקס חנוכת “שביל החיים” שמנציח את קורבנות מגיפת הקורונה. הטקס התקיים במעמד במעמד יו”ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, חברי כנסת, ראשי רשויות, יו”ר ומייסד ארגון איילת השחר הרב רענן שלמה, חתן פרס ישראל יהודה משי הר זהב, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, ואורחים נוספים,

הקמת שביל החיים היתה יוזמה משותפת של יו”ר ומייסד ארגון איילת השחר הרב רענן שלמה ועיריית קריית שמונה. בחודשיים האחרונים שקדו צוותים של העירייה ושל ארגון איילת השחר על מציאת והכשרת המקום והפיכתו לשביל החיים.

מדובר בשביל לאורך כ- 1,500 מטרים מעוטר ב- 108 עצי זית, אשר מסמלים יותר מכל את פרי הערבות ההדדית, השלום והרעות, שביל שנועד להזכיר לנו את אלו שאינם איתנו עוד. השביל ממוקם בדרך מנחם בגין, בכניסה הדרומית לשכונת הוורדים בקריית שמונה וצופה אל החרמון.

ראש העיר, אביחי שטרן ויו”ר הסוכנות יצחק הרצוג נוטעים עץ זית בטקס

בטקס חנוכת המקום ונטיעות העצים ב”שביל החיים” אמר ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן: “כפי שכבר כולם יודעים ומרגישים, העולם כולו חווה את אחד המשברים הקשים שידענו במאה השנים האחרונות.

“גם קריית שמונה איבדה תשעה מבניה. אנשים יקרים ואהובים. הפנים היפות של קריית שמונה – ממייסדי העיר. אנו כאן בקריית שמונה מבטיחים שהשביל הזה יהווה עבור כולם זיכרון נצחי לקורבנות מגפת הקורנה בקריית שמונה, במדינת ישראל ובתפוצות”.

יו”ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, סיפר בטקס שכחלק מההיערכות של הסוכנות לסיוע לקהילות יהודיות ברחבי העולם, הסוכנות נעזרה בשירותיו הטובים של מנהל מרכז משאבים בקרית שמונה, פרופ’ מולי להד, שהתנדב להעביר הרצאות בזום לקהילות יהודיות בתפוצות.

יו”ר ארגון זק”א, יהודה משי זהב, שאיבד שלושה מבני משפחתו במגפת הקורונה, דיבר בטקס על הצורך בערבות ההדדית. “מגיפת הקורונה מלמדת אותנו על החשיבות של הערבות ההדדית”, אמר משי זהב.

“רק אם נהיה מאוחדים ונשמור על ההנחיות, נוכל לעצור את המגפה. רק אם נהיה מחוברים וכולנו ניקח את החיסונים נקיים את הערבות. כל הבסיס שלנו כאן הוא האחדות והחיבור ללא הבדל דת גזע ומין”.

יו”ר ומייסד ארגון איילת השחר הרב רענן שלמה, דיבר על הסמליות של נטיעת הזיתים לאורך שביל החיים, וציטט מדבריו של רבן יוחנן בן זכאי, “אם היתה הנטיעה בתוך ידך ויאמרו לך הרי משיח בא, נטע את הנטיעה ואח”כ צא והקבילו. “חזון הגאולה שלנו תלוי בעשייה, ותלוי בחיבור לאדמה”, הסביר הרב שלמה. “ופה, דווקא בקרית שמונה, מתחיל שביל החיים”.

הרב רענן שלמה נושא דברים בטקס

צילומים: עיריית קרית שמונה