מסכמים שנה מאתגרת בכבאות והצלה צפון

כנס סיכום שנת 2023 נערך במחוז הצפון של כבאות והצלה: מיישמים את לקחי “חרבות ברזל”, נערכים לקיץ בצל הלחימה

*. צילום: יצחק ויימן

כ350 לוחמי-אש, קצינים, עובדים ועובדות, תומכי לחימה, שירות לאומי, נציגי קק”ל, רט”ג, משטרת ישראל, צה”ל וגורמים חבירים נוספים, התכנסו אתמול במרכז התרבות ע”ש ברקוביץ’ בנוף הגליל לכנס המסכם את שנת העבודה 2023 במחוז.

הכנס, בהובלת מפקד מחוז צפון תת-טפסר יאיר אלקיים, התמקד בסיכום שנת העבודה 2023, שהחל מהשביעי באוקטובר הכניסה את מחוז צפון לאתגר מלחמתי מול ירי רקטי ולחימה בעצימות גוברת לאורך כל הגבול הצפוני, שברובו נותן המחוז מענה באירועי הצלת נפש ורכוש.

בכנס הוצגו למשתתפים לקחים מפעילות המחוז בלחימה עד כאן, היערכות לעונת השריפות בקיץ בצל המלחמה, מוכנות המחוז ותחנותיו למלחמה רב-זירתית, מיקוד הפעילות לשנת 2024 ומפגש גיבוש חברתי לכל לוחמי ועובדי המחוז שמתחילת הלחימה נמצאים בפעילות מאומצת.

בנוסף, הועברו הרצאות העשרה מרתקות של ראש מועצת מטולה דוד אזולאי, על התמודדות היישוב בחזית גבול הצפון שסופג ירי רקטי מתחילת הלחימה וסקירה בטחונית של אל”מ (במיל’) שי שמש, על הערכות פיקוד העורף בחירום.

בסיום הכנס העניקו מפקד המחוז ומפקדי התחנות האזוריות דרגות פיקוד ותעודות הוקרה ללוחמי-אש, תומכי לחימה ועובדים על פועלם במחוז בשגרה ובחירום.

בין מקבלי תעודות ההערכה: סמלי המבצעים במרכז השליטה המחוזי, שבבוקר ה7/10 הגיבו לקריאות שהתקבלו במוקד 102 מעוטף עזה של אזרחים תחת מתקפת הטרור של מחבלי חמאס. סמלי המבצעים וקצין השליטה במוקד הרגיעו אותם, הבינו את תמונת המצב ופעלו מול גורמי החירום לסייע להם מהר ככל שניתן.

מפקד מחוז צפון תת-טפסר יאיר אלקיים: “אני גאה לעמוד בראש מחוז צפון, עם אנשים מקצועיים, אמיצים ונחושים המתמודדים עם משימות מורכבות באזורי הלחימה ובאירועי השגרה. אתגרים רבים לפנינו, אני בטוח כי עם המסירות וההקרבה שלכם למען תושבי הצפון ואזרחי ישראל- נעמוד בכולם”.

יאיר אלקיים