כדורסל: עופרי נווה כובש את פינת “ספורטאי החודש”

אחרי שהתקבל למכללת ווסט וירג’יניה האיכותית, שמחים לארח את עופרי נווה, בן נאות גולן, בפינת “ספורטאי החודש” שלנו

הקיץ האחרון היה קיץ בלתי נשכח בגזרתו של עופרי נווה, בן 18, בן המושב נאות גולן. נווה, שמשחק כגארד-פורוורד, היה שותף בכיר לקמפיין מכובד של נבחרת הנוער באליפות אירופה, שהסתיים במקום השישי. נווה סיים פרק מוצלח של 4 שנים  במחלקת הנוער של מכבי ת”א עם זכייה בדאבל מרשים עם קבוצה ששיחקה במשחקי היורוליג לנוער – זו שעונה קודם לכן נבחר בסיומה בחמישיית העונה,היה שותף לזכייה של תיכון חדש באליפות התיכונים. הדובדבן שבקצפת הגיע בחודש שעבר, שנה לאחר שנטל חלק במחנה אימונים של ה-NBA שנערך באיטליה, התקבל למכללת ווסט וירג’ניה היוקרתית וכבר עכשיו הוא משלב בין לימודים לכדורסל.

אנחנו בטח שלא צריכים לשכנע אתכם, שמדובר בדמות ראויה ביותר לתואר “ספורטאי החודש” שלנו. בכתבה זו ערכנו ריאיון קצר עם עופרי נווה, שעמוס מאוד בימים אלה. ריאיון זה מהווה ריאיון המשך לריאיון שהעניק לבן גולדפרינד, כתב N12. קישור לריאיון זה ולריאיון שערכנו עם נווה בעבר, בהמשך הכתבה.

מהלך משמעותי בדרכו. עופרי נווה במדי מכללת ווסט וירג’יניה (צילום מטעם המכללה)



לפני שנגיע לריאיון שערכנו עם עופרי נווה, חוות דעת שהעניק שרון אברהמי, מאמן הנבחרת, בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של מחלקת הספורט של מוא”ז גולן: “”את עופרי נווה הכרתי לראשונה בקמפיין של הנבחרת. קודם כל, מבחינת בן אדם, מדובר באישיות מדהימה עם אופי ייחודי. ילד קשוח עם ביטחון, שנתן קמפיין נהדר והיה אחד השחקנים הבולטים באליפות. אני סמוך ובטוח שימשיך להתקדם ולהגיע הכי רחוק שאפשר. אני באופן אישי מאוד אוהב אותו ומאחל לו המון בהצלחה בהמשך הדרך שלו בעתיד לבוא”.

עופרי נווה מסכם בסיפוק רב את קמפיין אליפות אירופה: “אני מסכם את אליפות אירופה האחרונה כחוויה אחת גדולה. היינו קבוצה מאוד מגובשת על המגרש ומחוץ למגרש, וביחד עם השילוב של הצוות המקצועי זה הביא אותנו לסיים מקום 6 מתוך 16. אני נורא נהנתי לבוא לשחק ולתת מעצמי בחזרה למדינה ולבוא להילחם כל יום מחדש למרות העייפות בשביל החברים, ואני יודע שכולם הרגישו כמוני. בנוסף, אני נורא שמח גם בפן האישי שהצלחתי לבוא לידי ביטוי”.

מה היה חסר לנבחרת, כדי להגיע רחוק יותר? זו דעתו של עופרי נווה: “לפי דעתי, מה שהיה חסר לנו בשביל ללכת עד הסוף זה עוד קצת ריכוז ולהישאר בעקרונות ובשיטה שלנו במשחק מול הסרבים ברבע הגמר”.

עונה גדולה בכל קנה מידה. עופרי נווה במדי מכבי ת”א (צילום: מדיה מכבי ת”א)


איך נראים חייו בארה”ב? הנה לכם התשובה: “אני מתאקלם נורא טוב בארה״ב. הצוות המקצועי נורא דואג ומתעניין בשלומי וגם החברים לקבוצה נורא עוזרים לי להיכנס לשטף ולעניינים. אני גר בקמפוס דירות של האוניברסיטה בדירה לבד. סדר היום שלי מאוד גדוש. הוא מתחיל ב-7 בבוקר עם ארוחת בוקר שמוגשת לדירתי, אימון כושר בשעה 9, לימודים מהשעה 10:30 עד 12:20, אחרי זה אימון מהשעה 13 עד השעה 15, בשעה 16 עוד שעה של לימודים באופן פרטני”.

עופרי נווה לא שוכח להחמיא לכור מחצבתו: “בגולן יש מערכת טובה מאוד שבונה את עצמה משנה לשנה, אך ורק לטובת הילדים. לפי דעתי הם עושים את המיטב שהם יכולים, על מנת שלילדים שבאים להתאמן ולשחק שם בספורט שהם אוהבים וזה פשוט עניין של זמן עד שהמערכת תמשיך ותתפתח למשהו גדול. התאמנתי אצל מאמנים טובים, עשיתי דרך ארוכה עם ישראל בן ישראל, שתרם המון להתפתותי, עבדתי גם עם גל שמשי באופן פרטני וקיבלתי הרבה העשרה. מודה לכל האנשים היקרים בגולן על שנים מדהימות ותמיד אהיה אוהד של קבוצות המועדון”.

לריאיון הנרחב שביצע בן גולדפרינד עם עופרי נווה ופורסם באתר N12, לחצו כאן

לריאיון שערכנו עם עופרי נווה בשנת 2020, לחצו כאן

עופרי נווה בקליפ ביצועים מאליפות אירופה האחרונה