כדורגל: בהא הייב כובש את פינת “מאמן החודש”

מאמן קבוצת נערים ג’ של עירוני קרית שמונה, שעושה חיל גם בכדורגל וגם בעולם ההוראה, נרגש לפתוח עוד שנת לימודים וכדורגל. שמחים לארחו לריאיון

סופ”ש הזה עומד בפני החזרה ללימודים. עבורנו אין דבר יותר טבעי ונכון מלפרגן בפינת “מאמן החודש” לאיש חינוך, שמשלב בין שתי אהבות גדולות – הוראה ואימון כדורגל. בהא הייב, בן 41 מטובא א-זנגריה, נשוי ואב לארבעה, הוא האיש. הייב פותח את שנתו ה-20 במערכת החינוך, כמורה בבית הספר יסודי א’ בטובא עם כמה כובעים: מחנך כיתה, רכז בביה”ס. להייב השכלה אקדמית עשירה הכוללת תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בהיסטוריה יהדות עם ישראל. במקביל, הייב פתח עונה 18 כמאמן כדורגל, עונה שישית ברציפות במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה. הייב מאמן גם העונה את שכבת נערים ג’ (ילידי 2009), לאחר שבעונה שעברה הוביל את שכבת גיל זו למקום השני בליגת מחוז חוף. במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה מצביעים על בהא הייב לא רק כעל מאמן איכותי, אלא על גם על אדם נעים, ששם דגש משמעותי על הקניית ערכים חינוכיים בעבודתו כמאמן.

רואה שליחות גדולה בפועלו. בהא הייב עם תלמידים (תמונה משנת 2017)


בהא הייב מרגיש מאושר מפועלו: “מבחינתי השילוב של אימון והוראה הוא התגשמות חלום. מאז שהייתי ילד קטן אהבתי ספורט ובפרט כדורגל. כששיחקתי בקבוצות מחלקת הנוער של טובא בתפקידים שונים, המאמנים ראו בי מנהיג ולכן העניקו לי את סרט הקפטן. .שמתי לעצמי מטרה לעסוק בהוראה ובאימון, ברוך השם הגשמתי את השאיפות שלי לחנך את הדור הצעיר. כדורגל וחינוך עבורי זה עולם ומלואו. כיף לי לעבוד עם ילדים, לחנך לערכים, נתינה, כבוד ועזרה, אחריות ומעורבות חברתית, בכל קבוצה שאני מאמן ובכל כיתה שאני מלמד, חשובים לי המשמעת, הערכים והחיבור בין השחקנים או התלמידים. הכי מרגש אותי לפגוש חניכים שלי שבגרו, חלקם כבר נשואים, מרעיפים עלי אהבה והערכה. זה נותן לי את האנרגיה לעשייה”.

אוהב את מה שהוא עושה. בהא הייב עם קבוצת נערים ג’ של העונה שעברה


בהא הייב מתחיל עונה שישית במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה, שמהווה עבורו בית חם: “קיבלתי לפני 6 שנים הצעה להצטרף למחלקה, מכאן אני רוצה להודות לראשי המחלקה, דורון שנפר וגולן מועלם, על האמון שהם נתנו ונותנים בי, אני מקווה שאני מחזיר להם כפי שהם מצפים. אני מאוד  מעריך את הפרגון, ההערכה ואת העידוד, זה לא מובן מאליו. אני מאוד אוהב את המועדון, את המאמנים, מנהלי הקבוצות והשחקנים. יש אווירה טובה גם במועדון וגם בעיר. אני מרגיש מחובר מאוד למקום  ולהוויה”.

בעונה שעברה בהא הייב עלה לאמן את שכבת נערים ג’, אחרי מספר עונות בקבוצות הילדים. קבוצתו הוליכה את הטבלה בסיבוב הראשון, אך ירידה בצבירת הנקודות בסיבוב השני הטתה את הכף לטובת בני סכנין, שזכתה באליפות. הייב מוצא גם נקודות אור: “כמובן שתמיד השאיפה היא לשאוף הכי גבוה. בסיבוב השני הסגל שלנו היה קצר יותר באפשרויות בהרבה משחקים, לצד חיסורים בגלל פציעות היו חיסורים מסיבות טובות של הקפצת שחקנים לקבוצת נערים ב’ – ששיחקה בליגת העל. קידום שחקנים זו מטרה מקצועית חשובה יותר מהכל ואני שמח שבזה עמדנו”.

גם לעודד הוא מגיע. בהא הייב עם שלושה מילדיו ביציע


קבוצתו של הייב קיימה בעונה שעברה פרויקט משותף עם הוסטל ג.ש.ר לבעלי צרכים מיוחדים מראש פינה, פרי יוזמה משותפת של ההתאחדות לכדורגל ומחלקות נוער ברחבי ישראל. בטורניר שנערך בבית הנבחרות בקיבוץ שפיים זכתה הקבוצה המשותפת במקום השני. הייב מסכם בהתרגשות את החיבור שנוצר עם הקבוצה: “מחלקת הנוער שלנו הצטרפה ליוזמה המבורכת הזו. גולן מועלם היה זה שרקם את הקשר. ערכנו שלושה מפגשים משותפים שכללו אימונים יחד. השחקנים שלנו קיבלו ערך מוסף של נתינה וקבלת האחר, החבר’ה המדהימים מראש פינה כל כך שמחו ונהנו, שאי אפשר היה שלא להתרגש מזה. זכינו יחד במקום השני בטורניר, אבל כל החיבור המיוחד הזה מבחינתי הוא שווה הרבה יותר מאליפות. בסיום העונה הוזמנו על ידם לארוחה בשרית אצלם בהוסטל ונהנו מאוד. מודים להם על שיתוף הפעולה והזכות הגדולה”.

תמונת ניצחון. קבוצת נערים ג’ ובהא הייב בסיום הטורניר יחד עם חברי הוסטל ג.ש.ר ראש פינה


לקראת העונה הקרובה בהא הייב מכוון גבוה: “כמו שציינתי, משמעת והקניית ערכים הם מעל הכל. המטרה שלנו לקדם את השחקנים, כדי שיהיו מוכנים עונה לאחר מכן לשחק בקבוצת נערים ב’ שלנו בליגת העל. אני דוגל במשחק התקפי, שנותן לשחקן חופש ליצירתיות. המטרה להיות קבוצה חזקה ושמחה, שתצליח גם לקדם שחקנים וגם להיות הישגית”.

לסיום, בהא הייב משתף אותנו בהעדפות שלו כצופה מהצד: “אני אוהב לראות כדורגל ישראלי משתי הליגות הבכירות ואת הליגה האנגלית. המאמנים שאני הכי נהנה מהעשייה שלהם הם פפ גורדיולה ויורגן קלופ. גורדיולה מביא בקבוצות שלו רמת אימון מאוד גבוהה, הרבה דגשים על טקטיקה, קצב והנעת כדור. אצל קלופ אני מאוד אוהב את התשוקה למשחק והחיבור לשחקנים, שמצידם מנסים לגמול לו”.

חדוות עשיה, זה הסיפור. בהא הייב יחד עם נציג קבוצת ג.ש.ר ראש פינה