מהמכינות בגליל לטיס

5 ממסיימי המכינות בגליל העליון עברו בהצלחה קורס טיס של צה”ל

תחושות התרגשות וגאווה רבה מילאו השבוע את המכינה הקדם צבאית של הגליל העליון, לאחר קבלת הידיעה על כך שחמישה(!) מתוך 33 מסיימי קורס טיס הם בוגרי המכינה. החמישייה המופלאה – סגן א’, סגן ג’, סגן נ’, סגן מ’ וסגן ר’ – קיבלה את הכנפיים היוקרתיות בטקס שהתקיים ביום חמישי בחצרים. נ’, א’ ו-ר’ הם בוגרי השלוחה של המכינה בקיבוץ מעיין ברוך ואילו ג’ ו-מ’ הם בוגרי השלוחה בכפר הנשיא.

ג’וש, מנהל השלוחה במעיין ברוך, מספר על חניכיו: “ר’ הגיע כחניך חו”ל למכינה ועלה לארץ מניו ג’רזי דרך תכנית יחד של מועצת המכינות. חניך ערכי שעשה בחירה להתגייס מתוך ציונות. ר’ היה חניך שקט, עניו וחכם, נפתח עם הזמן ופרח במכינה. וחברו לקבוצה של נ’; נ’ זכה בתחרות הניווט של השלוחה, הוא מגדרה במקור, היה פעיל חברתי, מנהיג חיובי, תמיד תמך בחניכים שהיה להם קשה, מאוד אמפטי ופתוח; א’, הוותיק בחבורה, מצור יגאל, התגייס תחילה לשירות משמעותי באחת מחטיבות החי”ר ועבר לקורס הטיס. היה חניך עצמאי, נבון ואהוד מאוד חברתית”.

צח שמואלי, מנהל השלוחה בכפר הנשיא, מספר על מ’ ו-ג’: “מ’, מתל אביב במקור, אוהב את הארץ ואת הגליל, במהלך המכינה הוביל את תחום הטיולים; ג’, מרעננה במקור, חניך שקט צנוע וערכי, לאורך כל שנת המכינה פעל והתנדב במסירות וקפדנות, דמות חיובית שהיוותה השראה לשאר חבריו בקבוצה”.

עודד שטיין, מנהל מכינת הגליל העליון: “הטייסים הצעירים הם דוגמא ומופת לבוגרי מכינת גליל עליון, אשר מחנכת לשירות משמעותי והשפעה בצבא ובחברה הישראלית. חמשת בוגרי קורס הטיס שאפו תמיד להשתפר, לתת מעצמם ולאחרים ואנו גאים שהם מייצגים אותנו בכבוד. המועצה האזורית הגליל העליון והקיבוצים המארחים את המכינה הם בית למכינה והקהילות המארחות מלוות ושותפות לדרך, בחינוך וגידול החניכים. אנו מלאי אמונה ותקווה כי השירות הארוך והמאתגר אליו התחייבו הטייסים יתרום לחוסנה של המדינה והחברה. אנו מאחלים להם הצלחה. לכו בשלום ושובו בשלום.”

הצג פוסט

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון: “בגאווה רבה אני מביע את ברכותיי לחמשת הבוגרים ולמכינה כולה על ההישג המדהים. זוהי עדות לחינוך ולערכים יוצאי דופן שהמכינה מנחילה לחניכיה. המכינה תמיד הייתה ידועה במחויבותה למצוינות, וההישג הזה הוא דוגמה מובהקת לכך. ערכי העבודה הקשה, המסירות וההתמדה שהמכינה מנחילה לתלמידיה השתלמו בבירור, וכולנו גאים בהישגיהם של בוגרי הקורס. אני מאחל לטייסים הצעירים המשך שירות איכותי ומשמעותי”.

הם משלנו. חמשת המופלאים בתמונה (צילום: יחידת דובר צה”ל)