אתגרים ונהנים

לרגל יום המודעות לבעלי צרכים מיוחדים אנו מוצאים לנכון להעלות שוב את כתבת ההצדעה לקבוצת עמותת אתגרים הפעילה במועדון ריצה גליל עליון. לינק לתרומות לקבוצה, מצורף לכתבה.

ללכת ולרוץ אלו הן פעולות די מובנת מאליהן לחלק גדול מהאוכלוסיה, אך לא לכולה. מזה שנתיים חבורה מופלאה של 10 אנשים מדהימים בעלי צרכים מיוחדים, בגילאים 15-70, המשתייכים לעמותת אתגרים – הפועלת לשילובם של אוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים בעולם הספורט, לוקחים חלק בפעילות משותפת ביוזמת המועצה האזורית הגליל העליון וקבוצת ריצה גליל עליון, יחדיו עם הולכים, רצים, נפגשים למפגשי חברה והם מדי יום מנצחים מחדש את המגבלות. לנו יש את כל הסיבות להעניק להם את תואר קבוצת “החודש”, שאותה מאמן שי בית הלוי – המנהל המקצועי של אגודת אתלטיקה גלילית, שמאגדת בתוכה את קבוצת ריצה גליל עליון ואת קבוצות האתלטיקה השונות בגליל. שי בית הלוי משתף אותנו בראיון הבא בתהליכים שעברה ועוברת הקבוצה ובמקום שהיא תופסת בפעילות של האגודה. בימים אלה מתקיים פרויקט גיוס המונים למען המשך פעילות הקבוצה, פרטים כאן

שי, כיצד נולד הרעיון להקים קבוצה כזו בגליל העליון?
“הקבוצה הוקמה לפני שנתיים.  לפני מספר שנים נחשפתי לקבוצות הריצה של אתגרים במסגרת מרוץ הגליל העליון שארגנו, פניתי לעמותת אתגרים ושאלתי כיצד אפשר להקים קבוצה כזאת בגליל העליון. עמות אתגרים בשיתוף פעולה עם המועצה האזורית הגליל העליוןם – שתמכה ועדיין תומכת, עזרו להקים את הקבוצה. בקבוצה יש 10 חברים – שהם אנשים עם צרכים מיוחדים, נוסף להם  15 מתנדבים משורות קבוצת ריצה גליל עליון. האנשים עם הצרכים המיוחדים מגוונים הן מבחינת הצרכים והן מבחינת הגילאים. הקבוצה נפגשת פעם בשבוע באופן קבוע. נוסף על כך, קיימים מפגשים פרטים שמתקיימים בין חברי ומתנדבי הקבוצה ביוזמה עצמאית”.

כמי שמאמן ספורטאים תחרותיים, איך עשית את ההתאמות לאימון של סוג האוכלוסיה הזה?
“מדובר באימון מסוג אחר לגמרי. הספורט הוא האמצעי – ולא המטרה. העיקר הוא המפגש החברתי, חווית ההצלחה, הגיוון והיציאה מהשגרה וכמובן שהאוירה באימונים והתרגילים בהתאם לכך.עמותת אתגרים תומכת ומעבירה אותנו המאמנים המון השתלמויות ולמידה כך שיש לנו תמיכה מקצועית מלאה בעניין”.

הדרך היא המטרה. חברי קבוצת אתגרים בפעולה בסיוע חברי מועדון ריצה גליל עליון

מהם סיפורי ההצלחה הבולטים של הקבוצה עד כה?
“אנחנו לא ממש מכוונים לתוצאות והישגים, אבל יש אצלנו חברים שהתקדמו בצורה מעוררת השראה. חלקם הצליחו פשוט לרוץ, משהו שהם לא עשו מעולם לפני כן אחרים הגדילו משמעותית את מרחקי הריצה והשתפרו מבחינה טכנית וקואורדינטיבית. יש אפילו בחור שרץ 10 ק”מ.  מבחינתי ההצלחה הגדולה היא מה שעמותת אתגרים שמה לה למטרה – וזה השילוב של החבר’ה המופלאים האלה בספורט. העובדה שחברים יצרו קשרים חדשים ובאמצעות הפעילות הזאת מצליחים להשתלב בחברה – זה הניצחון הגדול באמת”.

בקבוצות האתלטיקה והריצה שלך, מעידים המתאמנים שאתה שם דגש גדול מאוד על הצד החברתי ועל מפגשים מחוץ לאימונים. איך זה בקבוצת האתגרים?
“אנחנו מקפידים על זה מאוד , מכיון שרוב המתנדבים באתגרים הם חברי מועדון הריצה שלנו – אז זה באמת קורה.  אנחנו מקיימים מדי פעם מפגשים, ארוחות, חוגגים ימי הולדת, מציינים את כל החגים ועוד. במרוצים מקומיים אנחנו נפגשים כולם ביחד וזה כיף אדיר ומרגש לראות. המתנדבים מגיעים אחת לשבוע לפעילות של שעה וחצי, נותנים מזמנם וממרצם, עושים עבודת קדוש ראויה להערצה. בלעדיהם כל זה לא היה מצליח”.

מה המטרות שלך עם הקבוצה לשנה הקרובה?
“בעיקר שייהנו, יעשו ספורט בכיף, ישתלבו, ייצרו קשרים חדשים וחברויות חדשות , יתפתחו ויצמחו. אין דבר שיעשה אותי ואת צוות המתנדבים מאושרים יותר מזה”.

העיקר שימשיכו לעשות ספורט ולחגוג יחד. חברי קבוצות אתגרים וריצה גליל עליון חוגגים את חג החנוכה יחדיו