כדורסל גברים: ראש פינה גברה על ברעם

ראש פינה החלה דרכה בליגת ארץ הצפון עם ניצחון 68:72 על ברעם

ליגת “ארץ הצפון” – ליגת הכדורסל של יישובי הגליל העליון, יצאה אמש לדרך עם שני משחקים: במשחק הפתיחה של הליגה אירחה דפנה את קבוצת הסטודנטים של תל חי. במשחק השני, שעליו סיקור נרחב באווירה קלילה ומשוחררת, אירחה ראש פינה את ברעם. לפני שנעבור לסיקור של גל קאלו – שחקן ראש פינה נציין כי פרטים אודות הקבוצות המשתתפות בליגה ושיטת המשחקים, ניתן למצוא בכתבה שפורסמה בבוקר יום שבת.

למעלה מ-3 שנים עברו מאז הזכייה ההיסטורית של נגריית המושבה ראש פינה בתואר האליפות בליגה האזורית של הגליל העליון. 3 שנים של קורונה, פרישות וחזרות של שחקנים, שיפוצים שטרם הושלמו לארנה, עזיבה של אבי לוגסי רכז הספורט המיתולוגי של היישוב ועוד…

אמש עלתה הקבוצה המחודשת של ראש פינה למשחק הראשון במסגרת ליגת הצפון הנהדרת בניהולו של זיו ברתנא. המשחק שהיה אמור להתחיל ב-20:15, התעכב בעקבות הגעתו המאוחרת של השופט בינלאומי אלדד דיניסמן מהמשחק הראשון בדפנה.

הקהל צבע את היציעים, האולטראס הראש פינאי הרים את האווירה והמשחק יצא לדרך! פתיחה חד צדדית של 0-7 לברעם גורמת למאמן מורן זלינגר לבקש פסק זמן. שחקני המושבה עלו הצליחו לעלות על לוח התוצאות לראשונה כעבור 4 דקות של בצורת. ברעם המשיכה לשלוט בצבע ובקצב המשחק כאשר היא שומרת על יתרון קל במהלך רוב הרבע בהובלת רפאל בגאר, עינב גוטמן ויובל דהן. ריצה קלה בסיום הרבע בחסות הצמד מחצור אופיר “המזוקן” אלמליח ויאיר יהודאי, מורידה את הקבוצות בתיקו-תיקו שיוויון 16:16!!

פתיחת הרבע השני הייתה שייכת לראש פינה שהחלה לרוץ עם אורן “רק קרש” רובין ועמית “הפטריוט” אדלר והקבוצה הביתית ביתרון 8. רפאל בגאר ולירי ישכיל שומרים את האורחת בעניינים ובמרחק סביר עם סלים בצבע, אך יותם “בלאק ממבה” נוי, ויאאם “הכפפה” קבלאוי ואהרון “המסור” פדידה סוגרים את המחצית טוב עבור המארחת, במחצית 28:37 לנגרייה מראש פינה.

במחצית המשחק התקיימה תחרות קליעות בניהולו של זיו ברתנא והקהל השתתף בהמוניו. בסיום תחרות מורטת עצבים, ניצח שגיא נוימן הראש פינאי, אשר זכה בכדורסל מתנת עמותת הספורט גליל עליון.

צמח בשכונה בחולון, מפציץ בצפון. שגיא נוימן ובני משפחתו



רבע התקפי טוב של שתי הקבוצות נתן קצב טוב למשחק והקהל נהנה מתצוגת שלשות ומתפרצות יפות לעין. בראש פינה יותם נוי ועמית אדלר הובילו את ההתקפה, בברעם יובל דהן ורפאל בגאר בלטו. בסיום רבע יחסית מאוזן עם יתרון קל למקומיים, ראש פינה מובילה 48:60.

תחילת רבע רביעי בשליטה מלאה של ראש פינה שפשוט שורפת את המגרש ומגדילה את היתרון ל-20. אך כמו כל המשחקים הקודמים שלה מול ברעם, גם הפעם המתח היה חייב להגיע… ראש פינה מתחילה לאבד כדורים ואת הראש, ומנגד ברעם מנצלת את המצב וצולפת שלשות מכל מצב, כדי לנגוס ביתרון… קאמבק מרשים ומשחק לחימה של האורחים (כלל גם כמה שיפוצים לפנים של שחקני ראש פינה) מוריד את היתרון לשלוש נקודות בלבד! 15 שניות לסיום עבירה על עמית אדלר שקולע זריקה אחת מהעונשין ומעניק יתרון 4 למארחת. התקפה אחרונה של האורחים מברעם מסתיימת ללא נקודות וראש פינה מצליחה לצאת עם ניצחון ראשון העונה. בסיום 68:72 לראש פינה.

נתנו פייט חזק. שחקני ברעם (במדים השחורים)

קלעו לראש פינה: יאיר “מג”ב” יהודאי 19, עמית “הפטריוט” אדלר 13, אופיר “ג’יימס הארדן” אלמליח 10, יותם “בלאק ממבה” נוי 10, אורן “רק קרש” רובין 9, ויאאם “הכפפה” קבלאוי 4, גל “סטף” קאלו 3, אהרון “המסור” פדידה 2 ונמרוד “הטרקטור” ברגר 2.

קלעו לברעם: יובל דהן 21, רפאל בגאר 16, לירי ישכיל 10, עינב גוטמן 8, ליאור הלפרין 7, עירא פלד 4, אדר גל 2.

המשחק הבא של נגריית המושבה יתקיים בעוד שבועיים מול הסטודנטים מתל חי בקיבוץ עמיר, שם תפגוש את האקס תמיר גורדו. במהלך המשחק יתקיים טקס ובו יעניקו לו את טבעת האליפות מ-2019.

הקאמבק של השנה. קבוצת ראש פינה