טניס: האלוף בליגה של הגדולים

“ספורטאי החודש” שלנו הוא אופיר קרמיש, אלוף ישראל לגילאי 12, שכבר מתחרה בהצלחה בדרג של גילאי 14.

משפחת קרמיש מקיבוץ משגב עם זו משפחה של טניס. את המורשת החלה האחות הבכורה יהלי, מי שלקחו את זה כמה צעדים קדימה הם האחים הצעירים מתן – שהיה אחד מהטניסאים המובילים בגילאי הילדים והנערים בארץ וגם היום שומר על קשר הדוק עם המחבט, “הלהיט” של השנים האחרונות הוא האח הצעיר אופיר בן ה-12, שעובר מבית הספר “עלי גבעה” לחט”ב “הר וגיא”, הוא גם המדורג ראשון בדירוג הארצי לבני גילו ובחודשים האחרונים כבר מתחרה בשכבת גילאי 14. אופיר קרמיש חזר לפני מספר שבועות מאליפות אירופה בצרפת, כחלק ממשלחת עם שלושה שחקנים שכללה גם את עמית קינן מאשקלון – ששיחק לצידו במשחקי הזוגות, ורועי זילברברג מנתניה, שמדורגים במקומות 2-3 בהתאמה בדירוג הארצי. כשנה וחצי לאחר שכבש את פינת “ספורטאי השבוע” שלנו, אופיר קרמיש כובש את פינת “ספורטאי החודש”.

עושה את שלו על הצד הטוב ביותר. אופיר קרמיש



טל אמסלם, מנהל מרכז הטניס בקרית שמונה, שמאמן כבר 4 שנים את אופיר קרמיש ואף ליווה אותו לטורניר בצרפת, כהרגלו, לא חסך בשבחים לטאלנט הצעיר: “אופיר החזיק מחבט בגיל 3, גדל בבית שמדבר טניס וספורט. כבר בגיל 8 אופיר הגיע לגמר ארצי. בגיל 10 זכה באליפות ישראל בפעם הראשונה וכבר שם הראה ניצוצות של כוכב. היום, כשהוא בגיל 12, הוא זוכה בתחרויות לבני גילו והוקפץ לגילאי 14 לרמה יותר מאתגרת, שמתאימה לרמה שלו. הוא ניחן הבנת משחק, תזוזה על המגרש כמו שחקן בוגר ובמקביל מצליח להתחרות מול שחקנים עוצמתיים ופיזיים ממנו. החוכמה שלו על המגרש והיכולת הטכנית, די מגמדת את הפערים. באליפות אירופה זו הייתה תחרות קבוצתית ולא אישית, אופיר היה מדורג ראשון מטעם ישראל, שיחק יחידים וזוגות. היה לאופיר זו הייתה הזדמנות להתחרות מול האירופאיים החסונים. זה נתן לו הזדמנות ללמוד על מה צריך לעבוד, מה לשפר ועל מה לשים דגש. אני מאמן את אופיר 4 שנים, ילד קשוב, רציני, בעל משמעת גבוהה, הוא בא לעבוד קשה והוא מדבר על זה המון שהוא רוצה לעשות קפיצת מדרגה ואולי אפילו לעבור לאקדמיה בחו”ל. אני צופה לו עתיד מאוד ורוד, כל עוד ימשיך ביכולת זו”.

מי שמאוד דומיננטיים בקריירה של אופיר הם הוריו, שנותנים לו מעטפת אידיאלית כדי להצליח. האם, דורית, משתפת מהזווית שלה איך נראים הדברים: “אנחנו כולנו סביב העניין של הטניס ובפרט סביב אופיר. זה אומר הסעות לאימונים בקרית שמונה ובמרכז הארץ. אני משתדלת ללוות אותו לתחרויות כאן בארץ. לשמחתי, הוא ילד חברותי וזוכה להצעות אירוח ע”י חברים שהכיר בטניס. הטניס עושה טוב לאופיר ואנחנו כאן בשביל להיות לצידו בהגשמת החלומות שלו”. כעת, נמשיך לראיון עם אופיר קרמיש.

הולכים דרך ארוכה יחדיו. אופיר קרמיש וטל אמסלם



אופיר, איך אתה מסכם את התחרות בצרפת?

היה ממש כיף בתחרות. הכרתי חברים מהרבה מדינות. הגענו כמה ימים לפני התחרות, התאקלמנו והיה ממש טוב. בתחרות התוצאות היו פחות טובות ממה שציפיתי, אבל זו הייתה חוויה גדולה. ניצחנו שני משחקים בזוגות – יריבים מלטביה ולוקסמבורג, ניצחתי גם במשחק יחידים. שיחקנו על מגרשי חימר, מה שאין כמעט בארץ בארץ – אז סגנון המשחק טיפה שונה. בנוסף, התמודדנו מול יריבים מאוד פיזיים, שמגיעים ממדינות שבהן הספורט מפותח יותר. אני מרוצה מהביצועים, נתתי את כל מה שאני יכול”.

איך נראה סדר היום שלך לרוב?

“שלוש פעמים בשבוע אני משתתף אימון בוקר לפני הלימודים, אחה”צ מתאמן עוד ארבע פעמים ומוסיף עוד שני אימוני כושר במועדון “בי אקטיב”. בימי שלישי אנחנו נפגשים למשחקונים. ממש טוב לי במסגרת הזו. נהנה מהאימונים והמשחקים. אני מרגיש שאני מתקדם מאוד, משפר את הטכניקה ומעצים את יכולתיי, מגיעה תודה גדולה לטל וליונתן מאמן הכושר, שעוזרים לי לשדרג את יכולתיי”.

גאווה ישראלית. המשלחת הישראלית בראשות המאמן טל אמסלם



בחודשים האחרונים שיחקת מול בני 14. איך זה הרגיש לך?

“מאוד מיוחד. זה אתגר גדול מאוד לתת פייט לחבר’ה שהם יותר מנוסים ופיזיים. אני מודה על הזכות הזו, כי זה עוזר לי לשדרג את היכולות שלי ולצבור ניסיון”.

מה המטרות שלך לקראת העונה הקרובה?


“בעוד חודש וחצי אשתתף באליפות ישראל לגילאי 12. המטרה היא לזכות שוב במקום הראשון. בעונה הבאה אני מקווה להמשיך ולהשתדרג, לתת פייט טוב יותר במשחקים מול בוגרים ממני, להשתתף בטורנירים בינלאומיים עם הנבחרת”.

לתת פייט לגדולים יותר – זו גם מטרה. אופיר קרמיש לצד יריב הולנדי בן גילו