טניס: צפו בראיון מרתק עם אברהם (זמבו) גלייכמן

בגיל 97 כובש מאמן הטניס האגדי מקיבוץ דן “מאמן החודש” שלנו. ראיון בוידאו מצורף לכתבה זו.

את פינת “מאמן החודש” שלנו כבשו למעלה מ-150 מאמנים בפרק זמן של קצת יותר מעשור. לרוב את הפינה כובשים מאמנים פעילים. הפעם אנו חורגים ממנהגינו, את התואר מעניקים למאמן הטניס האגדי והמיתולוגי אברהם (זמבו) גלייכמן, בן ה-97 מקיבוץ דן, שהעניק ראיון מרתק לאילן שר, בערוץ היוטיוב של עמותת מאמני ומדריכי הטניס בישראל. 

“זמבו”, יליד הונגריה, נשוי לאסתר, אב לשניים, שזוכה לכך שנכדתו שחר אורן, בעלה ושלושת ילדיה שהם ניניו התקבלה לאחרונה כחברים בקיבוץ. זמבו היה ממייסדי אגודת הספורט של הפועל דן. “זמבו” אמנם בשנים האחרונות לא עוסק באופן פעיל בספורט, אך אנשי הקיבוץ מעידים כי הוא נצפה בפינות הקיבוץ השונות מטייל בקלנועית יחד עם רעייתו ומגיע למפגשים החברתיים בקיבוץ, תוך שהוא שומר על מצב רוח טוב ונעים.

אברהם “זמבו” גלייכמן (במרכז התמונה) זוכה לאות מפעל חיים על פועלו בערב שהופק ע”י המועצה האזורית הגליל העליון



“זמבו” משתף בראיון על התמודדתו עם תקופת השואה, התקאלמותו בארץ – בתחילה בקיבוץ בית אלפא ובהמשך בקיבוץ דן – שם החל את דרכו הספורטיבית כמאמן קבוצת כדורגל משך 12 שנים, ששיחקה בליגות הנמוכות של ההתאחדות לכדורגל ואף השתתפה במשחקי גביע המדינה. בהמשך החל הרומן המחודש של “זמבו” עם הטניס – בתחילה באולם שבקיבוץ ובהמשך במגרשים. “זמבו” הכשיר תחתיו מאמני טניס רבים בגליל, ההצלחות של חניכיו – בהם הבן אביב, ניסן פתחה, נועה שחם-שפינר ולימור פריד.

את הכתבה הזו נמשיך עם שני סרטונים: האחד – סרטון עם כתוביות הצדעה מצד חניכים של “זמבו” – שנערך בהפקת מועצה אזורית הגליל העליון, שהעניקה ל”זמבו” בשנת 2018 אות מפעל חיים בטקס מרגש. הסרטון הנוסף הוא הראיון שערך אילן שר עם “זמבו”.

צוות אתר “גליל עולה” מצדיע לפועלו של “זמבו”, מאחל לו ולמשפחתו בריאות ואריכות ימים.  

חניכים מספרים על “זמבו”

הראיון שביצע אילן שר עם “זמבו”