כדורסל נשים: גורפת תארים וטוב לה

“ספורטאית החודש” שלנו היא דרור מייברג, שזכתה בדאבל כשחקנית הפועל כפר סבא ובאליפות עם קבוצת הילדות שהיא מאמנת.

חמש שנים חלפו מאז שדרור מייברג (27.5), בת קיבוץ עמיר, לקחה את מקל הנדודים ועברה לאזור השרון. בשלוש העונות האחרונות היא מצאה לה בית חם בהפועל כפר סבא – שם היא משלבת בין היותה הקפטנית של קבוצת הנשים לבין היותה מאמנת במחלקת הנערות. העונה האחרונה הייתה עונת שיא לדרור מייברג, שכנערה הייתה שחקנית מרכזית בזכייה ההיסטורית של קבוצת נערות א’ של הפועל גליל עליון באליפות המדינה בשנת 2011, ועונה לאחר מכן הייתה שותפה לזכייה באליפות הליגה הלאומית עם קבוצת הנשים עמה העפילה לליגת העל ושיחקה בשורותיה בליגה הבכירה. בעונה הזו דרור מייברג חגגה דאבל כשחקנית, שכולל אליפות וזכייה בגביע האיגוד של הליגה הלאומית, זאת לצד וכייה באליפות כמאמנת קבוצת ילדות ב'(כיתות ז’) – וגם זה בגלל שאין מפעל גביע בגילאים הללו. כמיטב המסורת מזה למעלה מעשור, שוב דרור מייברג כובשת את אחת מפינות המצטיינים שלנו – והפעם זו פינת “ספורטאית החודש”.

אלופה אמיתית. דרור מייברג עם צלחת האליפות



דרור, עונה חלומית או שיש עוד משהו חסר בעונה הזו?

“כדי שזו תהיה עונה חלומית, היינו צריכות לממש עליה לליגת העל. מצד שני, המועדון שלנו מתנהל בצורה אחראית וכשראשי המועדון ראו שלא מצליחים לגייס תקציב מספיק, אז ויתרו על העליה. אני חושבת שהמועדון שלנו ראוי מאוד להיות בליגת העל, כי אנחנו לא מועדון שיש בו רק קבוצת נשים ברמה גבוהה, יש לנו מחלקת נערות מצוינת, גם בצד של הבנים אני אומרת את אותם דברים. זה מועדון מאוד משפחתי ומקצועי, שמטפח שחקני ושחקניות בית וראוי להיות בליגות הגבוהות ביותר. מקווה מאוד שבעונה הבאה נעשה עוד עונה גדולה ובסיומה יימצאו המשאבים לממש עליה לליגת העל”.

למה את מייחסת את העליונות שלכן העונה?

“עשינו עונה גדולה.  סיימנו עונה סדירה ללא הפסדים. את הפלייאוף עשינו מעניין יותר, ספגנו  שני הפסדים למג’דל כרום ורעננה. היו סדרות מעולות. חד משמעית היה לנו את הסגל הכי טוב בליגה. שיחקו אצלנו שחקניות מהשורה הראשונה בכל עמדה, בראשן קרן נחמה, שיר תירוש וליעד אורבך. כל השחקניות נתנו מעל ומעבר להצלחה. המאמן, יניב פילו, הצליח למצוא את המקום שלו בקבוצה שלנו, הוא הגיע מכדורסל הגברים ובא עם אנרגיות גבוהות של אימון. היו אימונים בקצב גבוה עם הרבה תחרותיות. עוזרת המאמן, נטלי שדה, שתאמן בעונה הקרובה את הגליל, הצטרפה באמצע העונה, עזרה מאוד להכנת וידאו, ליניב וסייעה באימונים ובמשחקים ותרמה חלק נכבד להצלחה”.

גם גביע יש באוסף. דרור מייברג חוגגת עם גביע האיגוד



בואי נדבר עליך. איך עברה עליך העונה הזו?

“אני מאוד מרוצה. זו העונה הכי טובה שלי בקריירה. חד משמעית. מה שעשיתי בעונה הזו היה בעיקר לקלוע. הרגשתי שאני בכושר הקליעה הכי טוב שהייתי בו אי פעם. קלעתי באחוזים גבוהים, הרגשתי טוב. זה מה שהקבוצה הייתה צריכה. השקעתי גם בהגנה חזקה. כקפטנית עשיתי את המקסימום לחבר בין הבוגרות לצעירות”.

נעבור לדרור המאמנת. גם שם זו הייתה עונה שמחה.

“כאן.  לקחנו אליפות במחוז שרון, עשינו עונה מדהימה, שאותה סיימנו עם הפסד אחד לבנות הרצליה. מעבר לזכייה באליפות, אני שמחה ומרוצה שהבנות התקדמו והשתפרו ברמה האישית – זה הכי חשוב בגיל הזה. הייתה ליגה תחרותית וידענו לדחוף להישגיות לצד לימוד. הבנות מאוד מוכשרות, עובדות קשה, אוהבות כדורסל. כל הבנות הגיעו למשחקים של קבוצת הנשים, נסעו איתנו אפילו למג’דל כרום ונתניה, בכל מקום כל האולם שמע אותן. כל שחקניות סגל הבוגרות נהנו מהעידוד שלהן. בעונה הבאה אנחנו ממשיכות יחד עם בנות מקבוצה נוספת במועדון שמצטרפת אלינו ואנחנו מקוות להמשיך את ההתקדמות ואת ההצלחות”.

כשהשחקניות הן גם אוהדות. דרור מייברג חוגגת את הזכייה בגביע האיגוד יחד עם שלוש מהשחקניות שלה



מחר מתחילה שנת הלימודים. אחרי שנתיים של סטאז’, הפעם את מתחילה כמורה לחינוך גופני. איך התחושות לקראת פתיחת שנת הלימודים?

“אני מאוד מתרגשת. שמחה  לחזור לשיגרה, גם הילדים וההורים שמחים. המאבק היה הכרחי ואני שמחה שהוא הסתיים. השנה אלמד תלמידות בכיתות ט-י”ב בתיכון “בליך” בר”ג . האתגר מרכזי לייצר מוטיבציה לעשות כושר, להבין את החשיבות של אורח חיים בריא. האתגר שלי הוא לגרום לבנות לאהוב את התוכן של השיעור, לגעת בכל התלמידות ע”י מערכי אימון מגוונים, כדי שכל אחת תמצא משהו ותהנה ממנו”.

לפי התשוקה שבה את מדברת על המועדון, את מרגישה בבית – למרות המרחק הגיאוגרפי מהגליל.

“חד משמעית. אני מרגישה בבית חם. אני עושה עוד דברים מלבד לאמן ולשחק, עוזרת לסמנכ”ל המועדון, ערן דהן, אני בקשר עם מאמנים במחלקת הנוער – אנחנו נפגשים מעת לעת לסיעור מוחות, מחליפים דעות ועוזרים מאוד. יש פה מועדון עם חיבור מאוד מיוחד בין כל קבוצות המועדון – גברים, נשים, מחלקת נוער ומחלקת נערות. אני מודה לכל האנשים היקרים שיש במערכת הזו על הזכות להיות חלק ממנה”.

עברת לאחרונה לגור במרכז ת”א. איך את עושה את ההתאמות למה שהתרגלת בחיים בגליל?

“אני אוהבת את החיים במרכז, אבל כמובן שאוהבת את הגליל ושומרת על קשר עם המשפחה ומגיעה לביקורים בצפון. אני משלבת מכל העולמות ונהנית מזה”.

זו היא שם בגבהים. דרור מייברג חוגגת אליפות בעוצמה