קצרין: ראש המועצה מבטיח רפורמה בתחבורה

דימי אפרצב מבטיח לאחר פגישה עם מנכ”ל חברת “נתיבי ישראל” רפורמה משמעותית בתחום התחבורה.

כחלק מיישום החלטת הממשלה 864 להכפלת אוכלוסית קצרין והגולן, נפגשו ביום שישי דימי אפרצב – ראש המועצה המקומית קצרין עם מנכ״ל נתיבי ישראל,  ניסים פרץ. בפגישה  דנו השניים בפרויקטים משמעותיים, קיימים ועתידיים. לדבריו של אפרצב, הושגו הסכמות משמעותיות בנוגע לפיתוח התחבורה ביישוב ומסביב לו:

1. תוקם כניסה שלישית לקצרין שתחבר את הרובעים בתרא, אפק והשכונות החדשות לכביש 9088 באמצעות הקמת כיכר ראשית בכביש, וכיכר נוספת לכיוון רחוב יהודיה והמתחם המתפתח של קריית הממשלה ומבני ציבור ומסחר שעתידים לקום באזור. הפרויקט יצא לתכנון והביצוע יחל כבר בחודשים הקרובים .

2. ב תמיכה גורפת להקמת אטרקציה תיירותית  – הפיכתו של חלק מכביש 9088 באזור קצרין לכביש מזמר. פרויקט זה ימשוך לקצרין אלפי תיירים כולל תיירים מחו״ל ויחזק את כלכלת העיר והעסקים המקומיים.

3. תכנון והקמת כביש דו נתיבי, עם מצפורים תיירותיים ושבילי אופניים, אשר יחבר בין צומת בית המכס לצ.ח.ר. כביש זה מהווה בשורה אדירה לתושבי קצרין, אזור הגולן, צה”ל וכן למבקרים הרבים שפוקדים את האזור במהלך כל השנה. הכביש יצמצם את זמני הנסיעה ויחבר בין הגולן לגליל באופן ישיר. ובנתיים המנכ״ל עדכן כי הכביש הישן ישופץ ויבנו מפרצים שישחררו פקקים מאחורי מובילי הטנקים או משאיות שכולנו סובלים מהם שנים. 

4. גשר בנות יעקב הישן, שכרגע סגור,  יהפוך לאטרקציה תיירותית להולכי רגל, רוכבי אופניים וחובבי סנפלינג עם חניות מסודרות ומקומות לנופש פעיל.

5. הקמת צוות שיבחן פרוייקטים של תחבורה עתידנית (מונורלס או קרונות של רכבל מהיר) מקצרין לתחנת הרכבת העתידית בצ.ח.ר.

6. מתווה לפעילות הצוות יסוכם בקרוב. הצוות המקצועי  של המועצה ואפרצב נמצאים בקשר רציף עם נתיבי ישראל לקידום כלל הפרויקטים ומודים למשרד התחבורה ולנתיבי ישראל על שיתוף הפעולה ועל תרומתם לקידום קצרין והגולן.

גשר רחוב שיאון בקצרין