אליפות חורף נהדרת לשחייני הגליל העליון

לאחר שחייני הנוער הגיע תורם של השחיינים והשחייניות בגילאי 12-14 להתחרות ולתת את הטון. זואי ולפיש מקיבוץ יראון כיכבה עם 4 מדליות זהב ותואר מצטיינת שכבת גיל. שאר השחיינים הראו התקדמות רבה וקיזזו משמעותית את שיאם האישיים. ורטיקובסקי: “זאת הייתה פשוט אליפות פנטסטית.”

בענף השחייה בישראל יש שתי תחרויות שהן הכי משמעותיות בכל שנה: אליפויות הארץ. במשך שלושה ימים התחרו שבעה שחיינים ושחייניות שהצליחו להעפיל לגמר אליפות המדינה לאחר תחרות מוקדמות מוצלחת ואין ספק שהם הביאו המון כבוד וגאווה.

זואי ולפיש, בת ה- 12 מקיבוץ יראון הייתה הכוכבת הראשית של התחרות כשבארבעה מקצים שבהם השתתפה קטפה את מדליית הזהב. המדליה הראשונה הגיעה במקצה 200 מ’ מעורב אישי כשולפיש עוצרת את השעון לאחר 2:38.9 דק’ בלבד. המדליה השנייה הגיעה במקצה 200 מ’ חזה כשולפיש נוגעת בקיר לאחר 2:57 דק’. המדליה השלישית הגיעה במקצה 200 מ’ חופשי עם זמן מצוין של 2:18.26 דקות והרביעית במקצה 100 מ’ פרפר עם זמן נהדר של 1:08.6 דקות בלבד.

בנוסף לארבעת המדליות, ולפיש גם זכתה בגביע מצטיינת שכבת הגיל של בנות גיל 12 ורשמה תחרות מצוינת, כשבנוסף לזכיות היא מקזזת את שיאיה האישיים בכל זינוק למים ומראה התקדמות גדולה.

זואי ולפיש – מצטיינת שנתון 2010 (צילום: גלעד קוולרצ’יק, איגוד השחייה)

נעה אדרי (בת 13, קיבוץ יפתח) הראתה התקדמות יפה מאוד במקצים שבהם שחתה. במקצה 200 מ’ חזה אדרי עצרה את השעונים לאחר 3:16 דקות בלבד ומקזזת 8 שניות משיאה האישי. במקצה המהיר ל – 100 מ’ מעורב אישי אדרי קבעה תוצאה יפה של 1:23 דקות עם שיא אישי חדש.

יניב גוטמן (בן 12, קיבוץ ברעם) השתתף בארבעת המקצים בסגנון החופשי: 50 מ’, 100 מ’, 200 מ’ ו- 400 מ’. בכולם גוטמן קיזז משמעותית את שיאו האישי והוא ממשיך בכיוון הנכון.

בנוסף לכך השתתפו: נמיס חרשוק, זוהר יצחקי, תמר שדה ועידו רז.

“זאת הייתה פשוט אליפות פנטסטית” סיכם יונתן ורטיקובסקי, מנהל מחלקת השחייה בעמותת הספורט. “בכל זינוק למים ראינו שיא אישי חדש, במקצי השליחים ראינו שיפור ניכר של הטקטיקה ואנחנו בצוות המקצועי מרוצים מאוד. עצם העובדה ששבעה שחיינים ושחייניות הגיעו לגמר אליפות ישראל ובצורה משמעותית עם השתתפות בשלושת הימים מראה על עתיד טוב לענף השחייה בגליל. מגיעה תודה ענקית לנמרוד פלמה המאמן הראשי על עבודה נהדרת והכנת השחיינים והשחייניות ולהורים היקרים על תמיכה אינסופית שמגיעה לידי ביטוי.”

שחייני הגליל – הביאו המון כבוד וגאווה

במהלך חודש מרץ השחיינים והשחייניות כבר יחזרו להתחרות עם תחרויות ליגה לצעירים ולנוער.