כדורגל: כוחות הכיבוש שבתו מהבקעה

למרות מצבים ליד השערים, קרית שמונה והפועל ירושלים נפרדו בתוצאת שוויון 0:0.

ערב מאכזב ומתסכל לעירוני קרית שמונה ולהפועל ירושלים, שנפגשו הערב בקרית שמונה למשחק ליגה במסגרת המחזור ה-24, כשעל שתיהן מוטלת משימה לנצח ולשפר עמדות לקראת משחקי הפלייאוף. קרית שמונה ידעה, שרק ניצחון יותיר לה איזשהו סיכוי ריאלי להיאבק על מקום בפלייאוף העליון – בעוד שהפועל ירושלים ידעה שניצחון עשוי יהיה לתת לה מקדמה של 3 נקודות מהקו האדום, זאת בהנחה והפועל נוף הגליל לא תצליח לזכות בנקודות במשחק מול מכבי ת”א מחר. גם קרית שמונה וגם הפועל ירושלים רצו, יזמו וסיכנו האחת את שערה של השניה, אך לא היו מספיק מדויקות במהלך האחרון ונפרדו בתוצאת שוויון 0:0. העובדה שכל אחת מהקבוצות סיפקה איום אחד בלבד למסגרת שער יריבתה, מסבירה עד כמה חוסר הדיוק במשחק הזה זעק לשמיים.

סיכל הבקעת שער במחצית הראשונה. דזג’ואס ברטקוש (צילום: פושקו)



בשונה מהמשחק הראשון בין הקבוצות, בו קרית שמונה ניצחה 0:1, הפעם קרית שמונה החזיקה בכדור בממוצע בשני שליש מהזמן, אך לא הצליחה לתרגם זאת לשערים. יותר מכך – במחצית הראשונה הפועל ירושלים הייתה יותר מסוכנת בהתקפות המעבר שביצעה, למזלה של קרית שמונה בדקה ה-29 דזג’ואס ברטקוש הצליח לסכל ניסיון הבקעה במצב של אחד על אחד מול וויליאם אגאדה, בדקה ה-43 עאיד חבשי היה זה שמנע בגופו איום של אגאדה מתוך הרחבה.

במחצית השניה קרית שמונה תרגמה את השליטה בכדור ליצירת מצבי הבקעה, אך רק בדקה ה-86 הגיעה לראשונה למסגרת השער הירושלמי, נגיחה של הבלם, איתי בן שבת, פגעה במשקוף השער והתוצאה נותרה בעינה עד לסיום המשחק – שוויון 0:0, שלמעשה מחסל את סיכוייה של קרית שמונה להגיע לפלייאוף העליון.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, גיא מזרחי, איתי בן שבת, עאיד חבשי, זיו מורגן, יוליוס זוקה (מורגן פרייר – 63), נדב נידם, ידין לוגסי, רועי קהת, מוחמד שאקר (ווילי ברבוסה – 75) ואיתמר שבירו. 

הכניס מרץ לחלק ההתקפי, אך כהגרלו לא היה מדויק ותכליתי. מורגן פרייר (צילום: שלומי גבאי)