בחזרה לרוגבי – בחזרה לאהבה

נעמה בדיחי שבה לפעילות בקבוצת הנשים של מועדון רוגבי גליל עליון, אחרי היעדרות של שנתיים בגין פציעה. שמחים להעניק לה את תואר “ספורטאית השבוע”.

“המטרה הושגה! חזרתי למגרש אחרי שנתיים של דממת רוגבי, שהתחילה מקריעת רצועות צולבת, צידית ומיניסקוס. היה כיף לשחק, לרוץ, לתקל, ליפול ולקום (כי ככה זה בחיים) ולסיים את היום כשחקנית מצטיינת של הטורניר!, הבעת ההערכה שנתנו לי ממש ריגשה אותי!!. תודה למשפחת רוגבי נשים ישראל ותודה גדולה לקבוצת רוגבי נשים גליל עליון”. זהו הפוסט המרגש ששיתפה נעמה בדיחי, בת 30 מקיבוץ יפתח, שחקנית קבוצת הנשים של מועדון רוגבי גליל עליון, עם סיומו של טורניר מוצלח בו השתתפה קבוצתה. לא הפציעה ולא הקורונה מנעו מנעמה בדיחי לחזור לענף הספורט, שהיא כל כך אוהבת ומחוברת אליו. זאת לאחר שנפצעה במשחק במדי הנבחרת מול אוקראינה. לנו יש את כל הסיבות להעניק לה את תואר “ספורטאית השבוע”.

נעמה בדיחי ברגעים הראשונים שלאחר הפציעה



הראיון שערכנו עם נעמה בדיחי לפני מספר חודשים יועד לפינת “הכר את הספורטאית”, אלא ש”ציפור קטנה עם שפם” לחש לנו שנעמה בדיחי עומדת לחזור בקרוב למגרשים וכדאי לנו לחכות. יניב גרטי, שחקן קבוצת הגברים ומנהל מועדון רוגבי גליל העליון, לא מסתיר את התרגשותו מחזרתה של נעמה בדיחי למגרשים: “לפני כ-8 שנים,עבדתי עם אלעד – אז החבר שלה נעמה וכיום בעלה. סגרנו שהוא מביא לקבוצת הנשים את נעמה, שכבר אז הראתה שתגדל להיות שחקנית על. אלעד פישל והם עברו למרכז, אז באיחור של 8 שנים, היא סוף סוף הגיעה הביתה, לגליל שלנו – ואין מאושרים מאיתנו. נעמה היא הרכש המדובר בליגת הנשים השנה, שחקנית מהשורה הראשונה בארץ, הייתה בעברה קפטנית נבחרת ישראל והיא מוסיפה לנו המון כוח אש, באימונים ובמשחקים. נעמה ספורטאיתעל בכל המובנים – ובנוסף גם מנהיגה. תחילת העונה התאפיינה בהרבה פציעות שקצת ביאסו,אבל נעמה ושאר הבנות הכניסו הרבה אנרגיה ולטורניר הראשון הגענו בסגל כמעט מלא. נעמה חזרה אחרי שנתיים ללא פעילות ואחרי קרעים ברצועות השונות ועושה את זה כמו גדולה”.

תמונת ניצחון. נעמה בדיחי במגרש הרוגבי



לנעמה בדיחי רקע ספורטיבי עשיר מאוד – ועליו היא מספרת בהרחבה: כל חיי רקדתי. מגיל 3 בסטודיו של שכנה בישוב בו גדלתי, דרך מגמת מחול בתיכון והמשכתי אחרי הצבא בקבוצת מחול של להקת קולבאן דאנס בירושלים. בתור ילדה השתתפתי בתחרויות אתלטיקה של בית הספר, ובצבא הייתי קצינת אימון גופני וכיום משמשת כמאמנת כושר. אני משחקת רוגבי כמעט 10 שנים. תחילה במועדון ירושלים, אחרי שנה עברתי לקבוצה של אס”א תל אביב ולפני חצי שנה עברתי לקבוצת הרוגבי של גליל עליון. הגעתי לענף הרוגבי דרך שכנה, כשגרתי בירושלים. היא שיחקה בקבוצה הירושלמית,  וראתה שאני עוסקת בספורט להנאתי, וכמו כל שחקנית רוגבי נחושה, דאגה שאגיע לאימון ניסיון. כמובן שלא היה צריך יותר מאימון אחד כדי להבין שזה כמו כפפה ליד. רוגבי ואני. האגרסיביות בתוך חוקים ברורים, שימוש בכח פיזי  בשילוב מהירות וזריזות,  וכל זה בתוך מסגרת של קבוצה, חברותית ומאוד משפחתית, קנו אותי. חזרתי לשחק לאחר  שיקום של שנה אחרי ניתוח ברך, אז מבחינת הצד האישי אני בעיקר מרוצה שהצלחתי לחזור לשחק. אני מאוד גאה בעצמי על ההתמדה והעבודה הקשה כדי להתחזק ולחזור למגרש. הגעתי לצפון בעקבות בעלי, אלעד, שחלם להקים בית בצפון, הצטרפתי לקבוצה המדהימה שלנו ואני אוהבת את החיים בצפון, משלבת בין מחקר בתחום החקלאות במסגרת לימודי התואר השני, אימון כושר אישי ועוד דברים שיש כאן לסביבה להציע”.

כמו כולם, גם לנעמה בדיחי תקופות הקפאת האימונים בימי הסגרים לא בא בטוב, אך היא לא נתנה לזה לגרום לה להישבר: “תקופות הסגר היו מתסכלות, כי כל הזמן יש את הבעירה הפנימית לחזור לשחק ולהיות יחד עם החברות לקבוצה. אבל הקפדתי על אימוני כושר אישיים בבית, מידי פעם עשינו החברות לקבוצה אימוני כושר בזום יחד וזה היה כיף.  אני מקווה שהסגר הקרוב לא יימשך זמן רב. השאיפות   שלי לעונה הקרובה הן להביא את הקבוצה שלי לרמת משחק גבוה יותר, להגיע יחד להישגים, וכמובן ליהנות על ומחוץ למגרש”.

גם לנבחרת היא הגיעה. נעמה בדיחי במדי נבחרת ישראל

מכאן לפרק האסוציאציות:

רגע ספורטיבי גדול – “כל פעם שאני מנצחת את העייפות על המגרש. אני מצליחה להרים את עצמי ולסיים את המשחק, כשאני יודעת שנתתי את ה100% שלי, זה רגע ספורטיבי גדול בשבילי”. 

רגע ספורטיבי מאכזב – “במדי נבחרת הנשים. זה היה באליפות אירופה בשנת 2016 הפסדנו לנבחרת שניצחנו אותה בסבב קודם, ככה שידענו שאנחנו מסוגלות, ובכל זאת הפסדנו במפגש השני איתן. זה השפיע על הדירוג הסופי שלנו והיה מבאס ביותר”.

חלום ספורטיבי – “לקחת את הקבוצה שלנו למקום הראשון בליגה”.

ספורטאית ישראלית אהובה – “יעל ארד. אישה בענף “גברי” בתחילת שנות ה-90. היא לא רק ספורטאית, היא חלוצה בתחומה, שהביאה המון כבוד וגאווה למדינה”.

ספורטאי אהוב בעולם – “מיקל ג’ורדן. ממליצה לראות את הסרט התיעודי עליו, הוא מעורר השראה, חדור מטרה ובעל משמעת עצמית מטורפת”.

קבוצת ספורט אהודה בחו”ל – “הנבחרת הלאומית של צרפת ברוגבי נשים. מטורניר לטורניר רואים איך הן משתפרות, יש להן עבודה קבוצתית מדהימה, והן יוצרות על המגרש מהלכים מצויינים ויפים”.

קבוצה שהיא משפחה. קבוצת הנשים של מועדון רוגבי גליל עליון

ענפי ספורט אהובים – “לרקוד. כמו שכבר ציינתי רב חיי רקדתי, כשאסיים עם הרוגבי אחזור לרקוד בוודאות”.

אוהבת לעשות בשעות הפנאי – “לטייל, לטייל ועוד קצת לטייל”.

סרט אהוב – “כל סרטי וולט דיסני הקלאסיים”.

מאכל אהוב – “שוקולד מריר”.

אמונה טפלה – “אסור לחגוג יום הולדת לפני התאריך האמיתי, זה מביא מזל רע”.

מוטו – “ישנם אנשים שמייחלים לכך שמשהו מסויים ייקרה, וישנם כאלה שעושים את המשהו המסויים שהם רוצים”- מייקל ג’ורדן. במילים פשוטת: עלינו לקחת אחריות על החיים שלנו, להיות אנשים שמגשימים ולא רק חולמים”.

האחראי על החיבור לצפון. נעמה בדיחי ובעלה אלעד