כדורסל: יוצאים בחוץ במטרה לנצח

קבוצות הדגל של הפועל גליל עליון יוצאות למשחקי חוץ במסגרת הליגה הלאומית. על כך בכתבה הבאה

ערב של כדורסל גלילי בפתח. קבוצות הנשים והגברים של הפועל גליל עליון יוצאות למשחקי חוץ – קבוצת הגברים תתארח בשעה 19:00 אצל הפועל ר”ג-גבעתיים ואילו קבוצת הנשים תתארח בשעה 20:30 אצל אליצור נתניה עירוני – משחק בין שתי הקבוצות שניצחו את משחקי מחזור הבכורה של הבית הצפוני. שחקניות הגליל ניצחו בביתן 32:75 את אקדמיית וינגייט ואילו שחקניות נתניה חזרו מהגלבוע עם ניצחון 49:61. נתניה קבוצה צעירה ושאפתנית, לעומת הגליל שבה יש שילוב בין שחקניות מנוסות עם רזומה מוכח לבין שחקניות צעירות ומוכשרות.

רוצות לשמור על מאזן מושלם. קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון

עוברים לקבוצת הגברים שמונה ימים לאחר שנחלה הפסד ליגה ראשון – 87:78 במשחק החוץ מול מכבי אשדוד, שהגיע אחרי שני ניצחונות בשני מחזורי הפתיחה במשחקים מול מכבי קרית מוצקין ואליצור נתניה, תערוך הערב הפועל גליל עליון את משחק הליגה הרביעי שלה העונה – משחק חוץ פיקנטי מול הפועל ר”ג-גבעתיים, שיועבר בשידור ישיר בפלטופרמה באתר איגוד הכדורסל (הקליקו כאן למעבר לעמוד בו ישודר המשחק).

הפועל גליל עליון עברה סופ”ש מתוח מאוד, כתוצאה מחשש להדבקה בוירוס הקורנה מעוזר המאמן ושחקן של מכבי אשדוד. לאחר ששחקני הקבוצה ואנשי הצוות עברו בדיקת קורונה ביום שישי וכעבור יממה התבשרו על תוצאות שליליות, חזרו בקבוצה לחשוב על כדורסל. המשחק הביתי מול הפועל עפולה, שאמור היה להיערך במוצאי השבת האחרונה, ייערך במוצאי השבת הקרובה בשעה 20:30.

הפועל גליל עליון תפגוש הערב קבוצה, שלה זה יהיה משחק שני בתוך שלושה ימים. הפועל ר”ג-גבעתיים פתחה את העונה עם פייט מדהים במשחק הגביע מול הפועל ת”א מליגת העל – שהצליחה לנצח על חודה של נקודה אחת בלבד. את הליגה היא החלה עם ניצחון ביתי על אליצור קרית אתא, לאחר מכן נחלה שני הפסדים ובמוצאי השבת היא זכתה בניצחון 87:92 במשחק החוץ ברמת השרון. שחקני הגליל יקוו לתפוס את הקבוצה המארחת עייפה ועמוסה, כדי לנצל זאת לתועלתם. בשורות הגליל יחסר גם הערב הרכז הצעיר יהל פלג (צבא). מי שלא ברור אם יוכל ליטול חלק במשחק הוא רכז צעיר אחר, חן גיא, שטרם החלים לגמרי מפציעה טורדנית.

להגיע חדים ולחזור למסלול הניצחונות. שחקני הפועל גליל עליון (צילום: גיל נוימן)



הפועל ר”ג-גבעתיים עומדת על ממוצע ספיגה גבוה של 87 נקודות למשחק, בעוד שממוצע הקליעות של שחקני הגליל עומד על 81 נקודות למשחק. עם זאת, מבחינה התקפית הפועל ר”ג/גבעתיים עומדת על ממוצע קליעה של 83.5 נקודות – בעוד שממוצע הספיגה של שחקני הגליל עומד על כ-73.5 נקודות למשחק. לשחקנים הזרים של שתי הקבוצות, להם זוהי עונה ראשונה בישראל, מצפים מאצ’ אפים מאתגרים: לג’ונתן פיירל צפויה התמודדות מתחת לסלים מול ג’רמי קומבס בן ה-24, לגארד דשון נייט צפויה התמודדות מעניינת מול מייק הולטון. שניים מהרכזים הוותיקים והמצליחים בליגה ייפגשו למאצ’ אפ מעניין – עומר טל מהגליל וגיא לביא משורות הקבוצה המארחת. כדאי מאוד לשחקני הגליל לתת תשומת לב גם לשני שחקנים צעירים משורות הקבוצה האורחת, שהצטיינו בשבת האחרונה: הגארד/פורוורד דניאל רוזנבאום – שקלע 22 נקודות וסיפק 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים,  והגארד הראל רינסקי בן ה-18 – שקלע 14 נקודות.

השחקן שלו המשחק הערב יהיה פיקנטי במיוחד הוא הגארד של הקבוצה המארחת, שקד ירושלמי, בן קיבוץ שדה נחמיה – שלראשונה בחייו ישחק מול קבוצת האם שלו. על שקד ירושלמי יהיה פוקוס גדול הערב ומעניין יהיה לראות איך יעמוד באתגר הרגשי והמקצועי.

פעם ראשונה מול קבוצת האם. שקד ירושלמי (צילום: מדיה הפועל ר”ג-גבעתיים)