עימות ישיר בין אביחי שטרן לשר אלקין

ההתנגדות של ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן, לתוכניתו של השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, לאחד בין אוניברסיטת הגליל העתידית לאוניברסיטת חיפה, הביאה לעימות גלוי ביניהם.

צילום: עיריית קרית שמונה

בשבוע שעבר בטקס הבוגרים של מכללת תל חי חשף השר זאב אלקין את תוכניתו שעל פיה האוניברסיטה שאמורה לקום בגליל תתאחד עם אוניברסיטת חיפה. הדברים שאמר אלקין גרמו למבוכה וזעם בהנהלת מכללת תל חי ובקרב ראשי הרשויות באזור.

ההודעה שהוציאה מכללת תל חי בעקבות דברי השר היתה יחסית מאופקת. מי שהיה פחות מאופק הוא ראש עיריית קרית שמונה, שמתח ביקורת נוקבת על תוכניתו של אלקין. הביקורת הזו הושמעה בכמה כלי תקשורת, והשר אלקין התבקש להגיב עליה.

בתוכנית אקטואליה בגלי צה”ל אמר השר אלקין שראש עיריית קרית שמונה מתנהג בילדותיות. “הוא בתפקיד כבר שנתיים”, אמר אלקין על שטרן. “שמעתם משהו בשנתיים האלה על אוניברסיטה בגליל בשנתיים האלה”.

השר אלקין במכללת תל חי, צילום: מכללת תל חי

הדברים של אלקין על התנהגות ילדותית לכאורה של שטרן הצליחה להקפיץ את הפיוז אצל ראש עיריית קרית שמונה. שטרן הוא בסך הכל בן 34, וגם על פי המראה החיצוני שלו הוא נראה צעיר מגילו, ולכן ההתבטאות של אלקין היתה סוג של מכה מתחת לחגורה.

שטרן החליט להגיב בסרטון שהוא פרסם בו נשמעים דבריו של אלקין בגלי צה”ל ושטרן מגיב על הדברים בחריפות. הסרטון פה לפניכם עם דבריו של אלקין ותגובתו של שטרן. תשפטו מי צודק יותר.