מתרגלים חירום במרחב

מחר ייערך ניסוי צופרים במרחב הגליל העליון. פרטים בכתבה הבאה

תושבי קריית שמונה? קיבוצים? מושבים? כי כשהאדמה רועדת או כאשר נופלים טילים זה לא ממש משנה והנזקים נגרמים בכל מרחב הגליל העליון. זאת הסיבה שבגינה השבוע, במסגרת תרגיל ‘360’ של פיקוד העורף, התכנסו מכלולי התשתיות של קריית שמונה ושל מועצה אזורית הגליל העליון לתרגול חירום משותף. מסקנת המשתתפים הייתה כי גם אם קורה שבתים ניזוקים, דרכים נפגעות, או גשרים נסדקים, צריך לדעת לתקן ועדיף לעשות זאת ביחד.

אוהד לבנת, מהנדס מועצה אזורית הגליל העליון: “שיתוף פעולה בין הרשויות השכנות יכול לשפר משמעותית את מהירות ויעילות המענה מצד כוחות ההצלה ואף להציל חיים ולכן החשיבות הרבה בקיום התרגיל. קבענו להמשיך להיפגש ולבחון תרגול משותף נוסף”.

הדרכה מאת פיקוד העורף (צילום: דוברות מועצה אזורית הגליל העליון)



מחר (חמישי) ייערך תרגיל חירום אזורי, בו ייערך ניסוי צופרים במרחב הגליל העליון. במקרה אמת תופעל האזעקה רק בישובים שנמצאים בסכנה ישירה, לדוגמה -תיתכן אזעקה בדן אבל לא בדפנה. בתרגול שיערך מחר(ה) במסגרת תרגיל 360 של פיקוד העורף יושמעו האזעקות בקיבוצים השונים בנפרד, כדי שנדע לזהות, להבדיל ולנהוג בהתאם. עדכנו הורים מבוגרים, ילדים וקרובים, ובכל מקרה – הורידו את אפליקציית ‘צופר אישי’ של פיקוד העורף ולקבל התראות מבוססות מיקום ישירות לנייד: https://www.oref.org.il/12487-17291-he/Pakar.aspx


יום חמישי, 2.6.2022 – יישובי המועצה האזורית גליל עליון. זמני הפעלת ההתרעות:

בשעה 10:05 – כפר בלום, כפר גלעדי, דפנה, יפתח ויראון.

בשעה 10:15 – שדה נחמיה, ברעם, מעיין ברוך, מנרה ולהבות הבשן.

בשעה 10:25 – גונן, נאות מרדכי, משגב עם, שניר וסאסא.

בשעה 10:35 – כפר הנשיא, מלכיה, עמיר וחולתה.

בשעה 10:45 – דן, כפר סאלד, גדות, מחניים וקדרים.

בשעה 10:55- הגושרים, שמיר, איילת השחר, צבעון ועמיעד.

זה רק תרגיל. תרגול פינוי פצועים בקרית שמונה (צילום: דוברות עיריית קרית שמונה)