כדורסל גברים: צפו בתקציר מהניצחון הדרמטי של הפועל גליל עליון על נס ציונה

הפועל גליל עליון ניצחה 104:108 את עירוני נס ציונה במשחק חוץ קשה ומאתגר, שהוכרע בהארכה

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

ערב הירואי לכדורסלני הפועל גליל עליון והצוות המקצועי בראשות המאמן, ברק פלג. למרות שהתייצבו למשחק החוץ מול עירוני נס ציונה השלישית בטבלה עם סגל המונה שלושה שחקנים זרים – בעוד שליריבה חמישה זרים, למרות הנסיעה הארוכה והממושכת לעיר משפלת הארץ, מצליחה הקבוצה הצפונית ביותר בליגת העל לזכות בניצחון 104:108 בסיומה של הארכה, במשחק שבו נס ציונה צעדה ביתרון ביותר מ-30 דקות במצטבר, בעוד ששחקני הגליל צעדו ביתרון פחות מ-8 דקות במצטבר. גולת הכותרת: בעוד שמתוך 104 נקודות שקלעה נס ציונה 82 נקלעו ע”י השחקנים הזרים, בגליל מתוך 108 נקודות – 70 נקלעו ע”י השחקנים הישראלים. ללא ספק, ערב מעורר גאווה.

קידום ישראלים צעירים זו דרך חיים עבורו. ברק פלג, מאמן הפועל גליל עליון



הפועל גליל עליון עלתה למשחק עם חמישייה בעלת רוב ישראלי, שכללה את איתי מושקוביץ, דיישון בוקר, לוטן אמסלם, נמרוד לוי וברייס וושינגטון, שרצו כבר בהתחלה ליתרון 5:12, אך בהמשך הקבוצה המארחת השתלטה על העניינים וצעדה ביתרון 21:26 בסיום הרבע הראשון. הרבע השני היה צמוד, היתרון עבר מצד לצד מספר פעמים, בסיומו הקבוצה המארחת צעדה ביתרון 44:48.

ברבע השלישי הקבוצה המארחת צעדה ברוב הזמן ביתרון, שגם חצה את הרף החד ספרתי במהלכו, אך בסיומו היתרון המקומי עמד על 66:72. ברבע האחרון המשחק נצמד שוב. בדקה האחרונה הדרמה לא ידעה גבולות של מתח. רועי הובר, ששב מפציעה, היה האיש החם של הגליל. שלשה שקלע קבעה 89:90 לזכות הקבוצה המארחת. 12 שניות לסיום די.ג’יי קופר, הגארד המקומי, שחילק 20 אסיסטים, קלע צמד קליעות עונשין והעלה את קבוצתו ליתרון 89:92. רועי הובר הגיב עם צמד קליעות עונשין, שנענו מנגד עם קליעת עונשין של גולן גוט, שהעלה את נס ציונה ל-91:93. בהתקפה האחרונה של המשחק סל שקלע מקצה הרחבה רועי הובר קבע שוויון 93:93 דרמטי, שכפה הארכה, שמה שעשה בסיומה את ההבדל הן קליעות עונשין מוצלחות של רועי הובר וברייס וושינגטון, שסללו את הדרך לניצחון 104:108.

שם את הסנטימנטים בצד. נמרוד לוי



הרכז רועי הובר הוא ללא ספק מצטיין המשחק, לא רק בזכות הדקה האחרונה ההירואית של המשחק. 23 נקודות (4/8 מהשלוש) ב-29 דקות משחק, לצד 10 אסיסטים, אלה הם מספרים שמדברים בעד עצמם. גם הסנטר ברייס וושינגטון קלע 23 נקודות ומוביל את טבלת הקלעים של הקבוצה במשחק יחד עם הובר. עוד שחקן שהצטיין בגדול – ועשה זאת מול “האקסית” שעמה הניף את גביע היורפקאפ הוא הקפטן נמרוד לוי – שקלע 22 נקודות וקטף 11 ריבאונדים בכ-39 דקות משחק. איתי מושקוביץ המשיך להרשים והפעם עם 16 נקודות.

יתר הקלעים: לוטן אמסלם – 9 נקודות, ווין לנגסטון – 8 נקודות, דיישון בוקר – 7 נקודות (8 אסיסטים). שותפו: רון כהן ויהל מלמד.

הפועל גליל עליון מצליחה לנצח, למרות נחיתות מסוימת מתחת לסלים, שכן נס ציונה קטפה 41 כדורים חוזרים, לעומת 35 שקטפה הגליל. נס ציונה ניצלה זאת, כדי לקלוע 56 נקודות מהצבע, לעומת 46 שקלעה גליל. מה שכן, שחקני הגליל קלעו 28 נקודות מאיבודי כדורים, לעומת 20 שקלעו שחקני נס ציונה. גליל גם הייתה יותר יעילה בתרגום ריבאונד התקפה לקליעת סלים, עם 19 נקודות – לעומת 13 מהצד המארח. 

ברק פלג, מאמן הגליל, מסכם בסיפוק את המשחק: “ניצחון חשוב מאוד מבחינתנו במגרש קשה מול קבוצה מצוינת. הגאווה הגדולה בניצחון הזה שראינו הרבה כחול לבן, הרבה שחקנים שלנו, גם צעירים וגם החזרה של הובר שנתן לנו איזה בלאנס. זה הסיפור שלנו. אנחנו מחפשים להתחזק, אנחנו צריכים להתחזק, כי לא כל יום נגיע למצבים כאלה. בסיטואציה שלנו והמצב שבאנו אחרי משחק קשה נגד מכבי, זה ניצחון ממש חשוב וצריך ליהנות ממנו היום ולהסתכל על שבוע הבא.”

חזר בענק !!! רועי הובר

תקציר המשחק בשיתוף מנהלת ליגת העל וערוץ הספורט