חותר למקצועיות וערכים

“מאמן החודש” שלנו הוא נמרוד פלמה – המנהל המקצועי של מחלקת השחייה של הפועל גליל עליון, שמוביל בגאון את שחייני ושחייניות המחלקה להצלחות גדולות, תוך הקפדה על הנחלת ערכים חשובים לחיים

מחלקת השחייה של הפועל גליל עליון חווה פריחה מרשימה בעונה האחרונה, הן מבחינת היקף הפעילות והן מבחינת הצלחות, כשגורם משמעותי במציאות המבורכת הזו הוא המנהל המקצועי, נמרוד פלמה, בן 43, נשוי + 4 מכפר הנשיא. נמרוד פלמה הוא אגדת שחייה, בעבר ייצג את מדינת ישראל כנער וכבוגר באליפויות בינלאומיות נחשבות והיה נחשב לאחד מהשחיינים המובילים בארץ בקטגוריות שאליהן השתייך. בתחילת העשור שעבר, אחרי שסיים פרק הדרכה נכבד במרכז הארץ, נמרוד פלמה שב לכור מחצבתו ומאז מוביל בגאון את הדור הצעיר של המועדון. בדרכו הייחודית שם דגש על שילוב בין חתירה למקצועיות והישגיות לבין חתירה לערכים. המשפט “ואהבת לרעך כמוך” הוא הקו המנחה של קבוצות המחלקה, כיתוב שהוא לא אחת על חולצות השחיינים והשחייניות. במחצית הראשונה של העונה גם ארון המדליות של המחלקה התעשר בצורה מרשימה. לנו יש את כל הסיבות להעניק לנמרוד פלמה את תואר “מאמן החודש”.

עושה את עבודתו עם חיוך. נמרוד פלמה



הפרומו לעונה האחרונה היה מבטיח: באליפות ישראל שנערכה בקיץ האחרון  הגענו השנה מוכנים מתמיד, וזה בהחלט בא לידי ביטוי בבריכה, כמעט כל השחייניות והשחיינים השיגו תוצאות טובות מאוד מבחינה אישית ואחוז השיאים האישיים היה גבוהה מאוד. קבלו את הרשימה:

מרח שמאלי (16, ע’ג’ר) 3 שיאים אישיים.
תמר שדה (14, יפתח) חזרה לרמתה, והמשיכה להתקדם.
נעם ילון (14, מרום גולן) אליפות ראשונה, 4 שיאים אישיים. 
נמיס חרשוק (14, ריחניה) 3 שיאים אישיים ומקום 3 ב50 מטר גב.
נעה אדרי (14, יפתח) 4 שיאים אישיים.
נווה ויצמן (16, להבות הבשן) 4 שיאים אישיים.
זוהר יצחקי (15.מעיין ברוך) 4 שיאים אישיים.
עידו רז (15, אליפלט) 4 שיאים אישיים, והתקרבות גדולה על צמרת גילו.
לאון לשצ’ינסקי (17, קדמת צבי) שיא אישי.
רום שקד (15, חצור הגלילית) 3 שיאים אישיים.
יותם עמר (17, כחל) שחה בגבורה, למרות עומס כבד.
רואי כרמלי (16, שניר) שיא אישי,התמודדות טובה מאוד עם תחרות מאתגרת.
אביתר לוי (19, קרית שמונה) 4 שיאים אישיים, והשארות בטופ הישראלי במשחי הפרפר.

ייצגו בכבוד את האגודה. נציגות מקרב השחיינים והשחייניות באליפות הארץ



מאמן מיוחד בנוף

יונתן ורטיקובסקי, מנהל מחלקת השחייה של הפועל גליל עליון, לא חסך בשבחים ל”מאמן החודש” שלנו: “נמרוד הוא אחד המאמנים האיכותיים ביותר היום במדינה בענף השחייה. לנמרוד ידע עצום בענף והוא רק מחפש כל הזמן ללמוד ולהתקדם. בתור שחיין הוא היה סופר טכני והגאונות שלו שהוא יודע להעביר את זה גם לשחיינים ולשחייניות שהוא מאמן. הוא פשוט גאון שחייה. הוא יודע ליצור עניין וגיוון ברמות הכי גבוהות. הוא ימצליח להביא שחיינים ושחייניות לתשעה אימוני שחייה בשבוע, בנוסף לשלושה אימוני כושר וליצור להם כל הזמן עניין, מוטיבציה ורעב לענף. מחלקת השחייה נמצאת היום במצב מצוין עם 180 שחיינים ושחייניות. לנמרוד יש חלק מאוד משמעותי בנתון הזה.”.

ורטיקובסקי מעיד על הדרך המיוחדת והלא מובנת מאליו, שמנחיל פלמה בשחייני ושחיינות המחלקה: “אחד הדברים שמאפיינים את נמרוד זה איכות האדם שהוא. נמרוד בן אדם עם ערכים מדהימים, שקשה מאוד למצוא היום. כל שחיין שעובר תחתיו עובר שינוי כי מדובר באיש חינוך ברמ”ח איבריו.  כל השחיינים של נמרוד לומדים נימוסים, כבוד, נתינה וקבלת האחר. תמיד נמרוד יקפיד ללמד ולחנך את שחייניו להיות אנשים טובים יותר, שלפי תפיסת עולמו כך יהיו שחיינים טובים יותר. אני שמח שיש לנו במערכת מאמן ראשי בדמותו של נמרוד, שמוביל בגאווה את הקבוצות התחרותיות למקום הכי גבוה שאפשר. לשמחתי, אני זוכה לעבוד לצד אדם כה ערכי ומקצוען ברמות כה גבוהות שתמיד שואף למצוינות, תוך תשומת לב מקסימאלית ליכולות של השחיין והשחיינית”.

זוכה למחמאות בשפע. נמרוד פלמה



“אפשר ללמוד מכל אחד”

נמרוד פלמה על אף היותו בעל רזומה מרשים כשחיין וכמאמן ניחן בצניעות רבה. בריאיון שקיימנו עמו, לא נזרקו הצהרות מפוצצות, לא טפיחה על האגו ולא דברי רהב. מה כן? הרבה פרגון לשותפים להצלחה, הרבה תשוקה מהעשייה ותחושת שליחות.

איך אתה מסכם את החלק הראשון של העונה? 

“העונה הנוכחית התחילה טוב מאוד, אפילו מצוין, מבחינת האימונים ורמת ההתנהלות וההתנהגות של השחייניות והשחיינים בקבוצה. ישנה אווירה של התבגרות אצל הצעירים והתמקצעות אצל הבוגרים יותר.תחרות הליגה הראשונה, אי שם ממש בתחילת  העונה, הייתה טובה מאוד ואפילו הפתיעה קצת מבחינת המהירות והמוכנות.  בתחרות המילניום המסורתית שאירחה אגודת קרית ביאליק היה קצת יותר מאתגר, לצד משחים מצויינים ומהירים, היו מספר משחים מוצלחים, אבל התחרות הייתה השנה מאתגרת במיוחד וזה הורגש מאוד אצל השחייניות והשחיינים”.

בשנה האחרונה עליתם כיתה ברמה ההישגית. למה אתה מייחס את זה?


“אני חושב שהעליה ברמה נובעת ממספר סיבות שונות: הראשונה – בשחייה הישראלית ישנה מחזוריות מאוד גדולה של שחיינים, שעכשיו נכנסו למעגל האליפויות מספר שחיינים צעירים ונמרצים. השניה – אביתר לוי ממשיך להציב רף גבוה מאוד בנוף המקומי של התנהלות מקצוענית, מוסר עבודה גבוה במיוחד, משמעת עצמית ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר. שאר השחיינים לוקחים דוגמה חיובית שלוקחת אותם ועוזרת להם להגיע גבוה יותר. סיבה שלישית – הקבוצה הבוגרת מאוד מאוזנת ביחס לשנים הקודמות, זה בא לידי ביטוי בתחרותיות טובה ובריאה באימונים, ועידוד גדול במהלך האימונים, גם למי שקשה באותו היום. סיבה רביעית: יונתן ורטיקובסקי עושה עבודה מצויינת בניהול השותף של השחייה, התמיכה הבלתי פוסקת בצוות, בשחיינים ובהורים. סיבה אחרונה: כל הפעילות לא הייתה אפשרית בלי תמיכתם הבלתי פוסקת, והבלתי מתפשרת של ההורים המדהימים של שחייני הגליל העליון”.

איך אתה מצליח לאזן בין הצד התחרותי לצד החברתי והערכי?

“בסביבה המאתגרת שאנחנו חיים בה היום יש, מבחינתי חשיבות עליונה לערכים חברתיים ומוסר בריא, לכן אני שם דגש מאוד מאוד גדול על התחום הזה. כמו שחנן גלעד האגדי לימד אותי – קודם כל, לפני הכל, חשוב שנהיה בני אדם טובים. מבחינה תחרותית, זה עניין מאוד מאוד אינדיבידואלי,  כל אחת ואחד  מהשחיינים מביאים איתם חבילה תחרותית בגודל שונה, המטרה שלי היא למצוא את האיזון אצל השחיינים ולהיות להם לעזר בפרמטר התחרותיות שלהם, על מנת שיוציאו לפועל את היכולות והכישרון שלהם”.

מיהם אנשי המקצוע, שאתה שואב מהם השראה, לומד מהם? 

“אפשר ללמוד מכל מאמן או מאמנת מתחילים או ותיקים ולהיעזר בזוית המיוחדת שלהם לראות את הדברים בצורה קצת שונה. ברמה המקומית והאישית – אני עובד ומתייעץ רבות עם לאוניד קאופמן, כרמל לויתן, ואייל עילם. הם מבחינתי דוגמה ומופת למקצוענות, רצינות, סדר. לשלושתם יש זווית אימון שונה ומיוחדת ואני יכול לקבל מהם השראה ועזרה ביכולות האימון שלי.  ברמה העולמית – אני מקשיב באופן קבוע לפודקסטים של שחייה ומשתדל לגוון את הדמויות המקצועיות שלהן אני מקשיב, זה תורם לי רבות ואני יכול לומר בלב שלם שאני לומד המון ממאמנים שונים ומגוונים ברחבי העולם. בעיקר בולט שישנן המון דרכים להגיע להצלחה, ולא רק דרך אחת ובלעדית”.

מה בעולם השחייה מעורר בך השראה?

“היום, בכנות אמיתית, בעיקר מעניינים אותי ומרגשים אותי שחייני הגליל, בתחרויות הפוקוס שלי הוא כמעט בלעדי עליהם. כמובן שאני מנסה לצפות בשחייה עולמית וללמוד משחיינים ברמה הגבוהה ביותר כמה שיותר דברים על מנת להנחיל את אותן היכולות גם לשחייני הגליל. מבחינתי, לא משנה מהי רמת המהירות, גם שחייני הגליל יכולים וצריכים לנסות להגיע לאותה רמה של תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר למיומנויות ברמה הגבוהה ביותר. זאת לא רק נחלתם של אלופי עולם להגיע לרמת ביצוע הגבוהה ביותר, הם פשוט עושים את ובנוסף גם שוחים הכי מהר”.

מה השאיפות שלכם להמשך העונה?

“בעיקר להמשיך להשתפר ברמה האישית של כל שחיין ושחיינית, להתקדם על עבר קדמת הגיל. הציפיות שלי מאביתר לוי הן להשתלב באחד הסגלים של הנבחרת הלאומית ולהמשיך להשתפר ולהתקדם בשחייה הישראלית והעולמית”.

מוקף בהערכה והערצה. שחיינים ושחייניות מאגודת השחייה לצידו של נמרוד פלמה