קצרין: הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל ביקרו ביישוב

על מה ועם מי דנו חברי הוועדה? כיצד מסכם ראש המועצה, דימי אפרצב, את הביקור? הפרטים בכתבה זו

ביום חמישי האחרון הגיע יו״ר הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל, ח״כ מיכאל ביטון, יחד עם חברי הוועדה ח״כ טטיאנה מזרסקי וחה״כ ניסים ואטורי, לביקור בקצרין. בדיון הוועדה שהתקיים בעיר נכחו נציגי משרדי הממשלה: כלכלה, חינוך, נגב גליל, נציגי צה״ל, נציגי המועצה ונציגי כוחות הבטחון.

הוועדה הגיעה לקצרין כחלק מביקור הוועדה בגולן, במהלכו הגיעה הוועדה למרלו״ג צנובר, קדמת צבי וחמ״ל המועצה האזורית גולן. ראש המועצה הציג לוועדה את התנהלות ומוכנות המועצה לחירום ובהתאם את הפערים מול משרדי הממשלה.

בנוסף דנו בנושא גיוס המילואים של חברי כיתת הכוננות, הכפלת התקנים לקצרין ויצירת תקן רבש״צ. וכמובן, ההכללה בהגדרת יישובי הספר.

יו״ר הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל, ח״כ מיכאל ביטון: ״בחרנו לקיים ביקור ודיון של הוועדה בגולן במטרה להעביר מסר לממשלת ישראל ולמשרדים השונים: הגולן נמצא בסיכון גבוה ועליו לקבל יחס מיוחד בזמן מלחמה, בהיבטי ביטחון, כלכלה ואחרים.

הקשבנו לצרכים שהועלו על ידי ראש המועצה והנציגים השונים ונפעל בהתאם לחיזוק כיתת הכוננות על ידי תקצובה והשבחתה לטווח ארוך. נגיש הצעת חוק שתגדיר באופן קבוע את יישובי רמת הגולן כישובי ספר ובמקום ההגדרה הזמנית. בנוסף, העלינו דרישה לתקציב ייעודי למלחמה שיינתן על ידי משרד הנגב והגליל, על מנת לחזק את החוסן בישוב. הוועדה תמשיך לעקוב אחר ביצוע המשימות.״

דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין: אני שמח לראות את מיכאל ידידי כאן בקצרין. קצרין עוברת תקופה לא קלה, אך אנחנו נערכים לכל תרחיש. הביקור של הוועדה כאן חשוב ומחבר. מעודד לשמוע על יכולת הכפלת התקנים ועל הצעת החוק. אני תקווה כי תפיסת ההסתכלות על קצרין כשאר הארץ תשתנה, אנחנו מרכז הגולן”.