בני גנץ: “המטרה ברורה: לאפשר לתושבים לחזור לבתיהם בביטחון”

חבר הקבינט הביטחוני והרמטכ”ל לשעבר סייר בנקודות הגבול באצבע הגליל והעביר מסרים לציבור ולאויבים השונים

בני גנץ סייר היום לאורך גבול הצפון, על מנת לחוות את הנעשה בשטח מקרוב. גנץ הצטרף לממשלה בעקבות פתיחת מבצע חרבות הברזל והוא חלק מקבינט המלחמה המצומצם שכולל מלבדו את בנימין נתניהו – ראש הממשלה, יואב גלנט – שר הביטחון וגדי אייזנקוט – הרמטכ”ל לשעבר.

בני גנץ על תחושותיו מהביקור בגבול הצפון: “סיימתי סיור במטולה ובקרית שמונה. נפגשתי עם רוב ראשי הרשויות בגזרה בשבועות האחרונים, ואני מבקש להביע הערכה למאמץ האזרחי ולמנהיגות של כל הרשויות – כל אלה נותנים לכולנו את הרוח הגבית הנדרשת. בשטח יש דריכות, פעילות מבצעית אפקטיבית ומוכנות להרחבת המערכה ככל שיידרש”. בנוגע לאויב מצפון אמר גנץ: “אני רואה את ההתנהלות של נסראללה ושואל – האם הוא איבד קשר עם המציאות בשטח? את השאלה הזו צריכים עכשיו לשאול אזרחי לבנון וממשלת לבנון”.

בני גנץ היום בקרית שמונה

גנץ הוסיף על הנעשה בגזרת עזה: בדרום, חיילי צה״ל מגיעים לכל מקום בעיר עזה שבו נמצאים מחבלים, ויגיעו לכל מקום ברצועה ככל שיידרש. אני מבקש להדגיש: גם אם נידרש להפסקת אש לצורך החזרת חטופים, לא תהיה עצירה של המלחמה. ממשיכים – עד שמשיגים את היעדים. מולנו אויב אכזר וחסר פני אנוש, ואני מודע לפחדים המוצדקים והטבעיים של משפחות החטופים. גם בימים אלו, גם ברגעים אלו, אנחנו עושים את כל המאמצים המדיניים והצבאיים כדי להחזיר את הבנות והבנים הביתה בשלום. עושים הכל – כדי להחזיר את כולם. בכל אמצעי. לא חוזרים, עד שמבצעים את כל המשימות, ונמשיך להילחם עד שינוי המציאות בגבולותינו”.

בני גנץ במפגש בעבר הלא רחוק עם ראשי מחצבות כפר גלעדי