צו 8 לחקלאות

ב’אבוקדו גל’ מעודדים מההיענות המרשימה של מתנדבים ומתנדבות לקטוף אבוקדו ברחבי הגליל העליון

עשרות מתנדבים ומתנדבות מכל הארץ, מבני נוער ועד בני הגיל השלישי, הצפינו עד הגליל העליון במטרה לסייע בקטיף האבוקדו במטעי כפר גלעדי ומעיין ברוך השוכנים באזור קו העימות, בתיאום עם גורמי הביטחון הפרוסים בשטח.

הפעילות ההתנדבותית, הצפויה להתרחב בימים הקרובים ליישובים נוספים באזור, מתקיימת ביוזמת ההתארגנות “יד לחקלאי” של אבנר סטפק מבעלי מיטב דש, המגייסת מאות מתנדבים לטובת החקלאות בצפון ובדרום, ובית האריזה ‘אבוקדו גל’ בחברה לפיתוח הגליל, המבצעת את התיאום מול בעלי המשקים בגליל העליון הזקוקים לסיוע, מקיימת הכשרות מקצועיות למתנדבים, וכן קולטת את התוצרת החקלאית.

אמיר בכר מנכ”ל ‘אבוקדו גל’ ב’חברה לפיתוח הגליל’: “התגייסותם של תושבי ישראל בשעה קשה זו, למען החקלאיים שמתמודדים עם מחסור בכוח אדם וקשיים נוספים לנוכח המצב הביטחוני, מרגשת ומחממת את הלב” אומר בכר ומוסיף “נמשיך לעשות כל מאמץ אפשרי כדי לסייע לבעלי המשקים בגליל העליון להשלים את קטיף האבוקדו מזן ‘אטינגר’, ממנו נותרו מעל לאלף טון פרי על העצים (כשליש מהיבול), אותם חייבים לקטוף בשלוש השבועות הקרובים כדי להימנע מפגיעה בתוצרת”.

מטעי האבוקדו צמודי הגדר, מכפר גלעדי במערב ועד שניר במזרח, משתרעים על כ-4,000 דונם, המהווים כ-50% משטחי גידול האבוקדו המניבים בגליל העליון.