חצור: שנת הלימודים נפתחה באנרגיות טובות

איך עבר היום הראשון ללימודים ביישוב? הפרטים בכתבה זו

יום שישי היווה יום של חג בחצור הגלילית. 2,475 תלמידי בתי הספר ו-480 ילדי גנים פתחו ביום שישי האחרון את שנת הלימודים תשפ”ד. התלמידים הגיעו לבתי הספר ברחבי היישוב ופגשו בצוותי החינוך הנרגשים לאחר חופשת הקיץ. מרחבי בתי הספר וגני הילדים נצבעו, שופצו, הונגשו ונוקו למענם.

ראש המועצה, המנכ”ל שגב עייש, מ”מ אגף החינוך ליאת כהן, רכזת הגנים מימי אסוס, מנהלת תחום הגיל הרך גילית אבטליון, הקב”סית יפעת כהן, צוערת בחינוך רותם לרנר, מפקד תחנת ירדן מירון ממן, קב”ט היישובי צביקה בלילתי, מנהל השיטור הקהילתי ליאור אלמליח ק ב”ט מוסדות החינוך מאור פיניש, מנהל חזות העיר ישראל צמח ומנהל המחלקה הטכנית דני ראש סיירו במהלך כל היום בין מוסדות החינוך, שוחחו עם המנהלים, המורים ההורים והתלמידים – ונהנו לראות את הברק בעיניים, החזות המטופחת ולחוש את האווירה הטובה בבתי הספר ובגני הילדים.


ראש המועצה וצוות החינוך פתחו את הסיור בשני הגנים לחינוך מיוחד החדשים שנפתחו בחצור: וקבעו מזוזות בגן תקשורת ובגן עיקוב התפתחות, אשר נותנים מענה לכל ילדי האזור. בנוסף, השתתפו בטקסים השונים והתרגשו יחד עם ההורים. בכל זאת לא כל יום מעלים 260 ילדים לכיתה א’.

מ”מ מנהל מחלקת חינוך, ליאת כהן: “מערכת החינוך בחצור הגלילית מצויינת. מורכבת ממנהלים מחויבים, מורים מסורים ועובדת בסנכרון מופתי עם כל מוסדות חינוך וקהילה. כמו כן, עובדת בשיתוף עם כל מחלקות המועצה, לשכה לשירותים חברתיים, מרכז קהילתי, שפ”ח מרכז לגיל הרך, מרכז צעירים והחכ”ל על מנת שנוכל לתת מענה מיטבי מלידה לתעסוקה ונאפשר לכל ילד וילדה לגלות את הפרפר שבהם. להנגיש להם את מרחב השמים ולאפשר להם לעוף – לחלום ולהגשים!”.

במהלך הקיץ השקיעה המועצה מאות אלפי שקלים בכל תחומי החינוך-פדגוגיה ותשתיות. כ-600 אלף שקל בתוכנית האסטרטגית ו-350 אלף נוספים בתוכנית הרובוטיקה. בחצור יופעלו גם השנה תוכניות מצוינות במוסדות החינוך: תוכנית גשרים בשת”פ 8200, תוכנית המאיץ בשיתוף עמותת עתידים אשר תלווה בוגרים לגיוס משמעותי ואיכותי, מגמת סייבר, חינוך לפסגות, תוכנית רובוטיקה, הקמת תנועת הצופים בנוסף לתנועת בני עקיבא ויתקיימו ימי שיא קהילתיים אשר מחזקים את החוסן שלנו וגורמים לנו גאווה רבה כיאה לקהילה צומחת בלב הגליל.

שמעון סויסה, בכירי המועצה, צוותי חינוך וילדים העולים לכתה א’