ספורטאי השנה: הכדורגלן והכדורגלנית של 2020

שחף ספיר מיסוד המעלה ואמנה ברקאי הם ספורטאיי השנה שלנו בענף הכדורגל. על כך בכתבה הבאה.

פרויקט “ספורטאיי השנה” של מצטייני 2020, שיצא אמש לדרך עם המצטיינים של ענפי הקיקבוקסינג והקראטה מ”האקדמיה למיוזיק פורם”, מגיע ליום הפעילות השני. היום אנו מפנים זרקור לענף הספורט הפופולרי ביותר בתבל – הכדורגל. כדורגלן וכדורגלנית שהצטיינו בשנת 2020 ומצטיינים כבר שנים ארוכות, הם אלה שכובשים את התואר: אמנה ברקאי – בת 13 מקרית שמונה, שחף ספיר מיסוד המעלה – החלוץ המצטיין של קבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה, שיחגוג יום הולדת 18 בחודש הבא.

אמנה ברקאי ושחף ספיר (צילום: שלומי מוצפי)


אמנה ברקאי – בתו של הרב אריאל ברקאי, ראש ישיבת קרית שמונה, מתאמנת כ-3 שנים בקבוצת הבנות של עמותת הספורט גליל עליון – המסונפת לבית הספר לכדורגל מועדון כדורגל גליל-גולן. אמנה ברקאי משחקת כקשרית התקפית עם רגל שמאל מצוינת, דריבל טוב וראיית משחק מעולה. הבקיעה ובישלה הרבה שערים בכל הטורנירים והמשחקים בהם לקחנו חלק לאורך השנים.

אלון יוגב – המנהל המקצועי של מועדון כדורגל גליל-גולן, משתף אותנו בתהליכים שעברה השחקנית לאורך שנות הפעילות שלה בענף הכדורגל: “אמנה הצטרפה אלינו לפני שלוש שנים. אמנה היא ילדה שמגיל צעיר אוהבת כדורגל ולא כל כך מצאה מסגרת לבוא ולהתאמן בה, לכן עסקה בתחומים נוספים כמו כדורסל, אבל הכדורגל זו האהבה הראשונה והחזקה שלה. לפני שלוש שנים אמה, אורית, פנתה אלי ושאלה אם אמנה יכולה להגיע ולהתנסות. כבר באימון הראשון ניתן היה לראות שהיא מוכשרת מאוד, ניתן היה לראות את הניצוץ בעיניים, החיבור עם בנות שמגיעות מכל מיני רקעים שונים משלה. מהר מאוד היא הפכה לבורג מרכזי בקבוצה מבחינה מקצועית וחברתית. בשלוש השנים האחרונות אמנה מתאמנת בצורה סדירה מגיעה לאימונים בכל מזג אוויר, גם אם זה דורש ממנה להגיע באוטובוסים לכפר בלום וכפר סאלד. בטורנירים של “בועטות” מבית ארגון “שער שוויון” שהשתתפנו, בשניים מהם זכינו, אמנה הייתה מאוד משמעותית בהצלחת הקבוצה. אנחנו כבר תקופה מנסים לעזור לה להשתלב במסגרת מקצועית, אני בטוח שהיא יכולה לעשות את זה ואפילו להשתלב בעתיד בקבוצת בוגרות מצליחה בארץ ואולי בחו”ל. זה תלוי בה וברצון של המשפחה. אנחנו נותנים את המעטפת ומאוד שמחים שאמנה היא חלק מהמועדון שלנו ומאחלים לה המון בהצלחה”.

פוטנציאל גבוה לעתיד. אמנה ברקאי (צילום: רביע באשא)



הרבה מאוד כדורגלנים שגדלו במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה, כאלה שהצטיינו בקבוצות הילדים וקצת לאחר מכן, התקשו למצוא את עצמם לאורך השנים בקבוצת נערים א’ ובקבוצת הנוער של המועדון, שבשונה מיתר קבוצות המחלקה המשחקות בליגות מחוזיות – כאן מדובר על השתלבות בקבוצות מליגת העל. שחף ספיר – החלוץ של קבוצת הנוער, שחקן טכני, בעל שליטה מצוינת בכדור ורגל שמאל דומיננטית, שהחל את דרכו בבית הספר לכדורגל של המועדון והמשיך דרך כל קבוצות המחלקה, הוא דוגמא לשחקן שעשה את המסלול עד גיל הנוער בצורה מרשימה. כבר כששיחק בשנתון נערים ב’ – הוא הוקפץ לקבוצת נערים א’ ושיחק בשורותיה ב-26 משחקים וכבש 7 שערים מתוך 34 שערים שכבש באותה עונה – כל השערים הם כאלה ששווים נקודות וסייעו לקבוצה להבטיח במשחקי המבחן את ההישארות בליגת העל. בעונה שעברה, שהייתה עונה מקוצרת, שחף ספיר היה שחקן ההתקפה המרכזי במדי קבוצת נערים א’ – שהורכבה מבני גילו, כבש במדיה 14 שערי ליגה ועוד 7 שערים במשחקי הגביע, שסייעו לקבוצה להיות מעל הקו האדום לאורך מרבית שלבי העונה. שחף ספיר זכה להתעניינות מצד המועדונים הגדולים, אך בעצת סוכניו ובעצת אביו, רונן – האוהד מספר 1 שלו, הוחלט לחתום על חוזה בקרית שמונה. בעונה הנוכחית שחף ספיר החל תהליך השתלבות בקבוצת הנוער והספיק לרשום 7 הופעות ואף כבש שער במשחק הניצחון 0:2 על המוליכה הזמנית, מ.ס אשדוד. זמן קצר לפני היציאה לפגרה המאולצת ספג פציעת שבר בידו, אך גם בימים כאלה הוא ממשיך לעבוד קשה, כדי למקסם את היכולות שלו.

מסומן לקבוצת הבוגרים. שאחף ספיר במשחק מול הפועל נוף הגליל (צילום: צחי קדר – מונדיאליטו ישראל)



שחף ספיר עובד במרץ גם מחוץ למסגרת הקבוצתית, יעיד על כך מאמן הכושר הבכיר, אור שוורץ: “אני מלווה את שחף בחצי השנה האחרונה בעיקר ספציפית ביכולות הגופניות לשחקן כדורגל. שחף בעל יכולת ואינטליגנציה תנועתית גבוהה מאוד. הוא מאוד פיזי וחזק ובעל מימדי גוף מרשימים לעמדה בה הוא משחק שלדעתי זה אחד היתרונות הבולטים שלו. שחף מאוד ממוקד ומפוקס בעבודה שלו מתנהל ברמת מקצוענות גבוהה הרבה מעבר לגילו. זאת הזדמנות להחמיא לרונן אבא של שחף על המעטפת שהוא יצר לו. אין לי ספק שעם מוסר העבודה של שחף היכולות הפיזיות  ועבודה נכונה הן בפן הגופני וכן בפן הענפי, שחף יגיע לרמות הגבוהות של הכדורגל”. לצפייה בסרטונים עם ביצועים של שחף ספיר לאורך השנים, הקליקו כאן