כדורגל: מועדון חדש עולה לקרקע

מ.כ גליל- גולן בראשות המאמן אלון יוגב עולה על הקרקע. יוגב פורש את משנתו בראיון שערכנו עמו.

לאחר חמש שנות פעילות של “בית ספר לכדורגל – אלון יוגב” בגליל העליון, בקיבוץ כפר סאלד ובשנה האחרונה גם בקיבוץ כפר בלום, מאמן הכדורגל אלון יוגב מגשים חלום – הקמת מועדון, עם קבוצות ליגה תחרותיות. כבר העונה ישחקו בליגות של ההתאחדות לכדורגל קבוצת ילדות (ילידות 2007-2009) וקבוצת ילדים ג’ (ילידי 2009-2010) וזוהי רק הסנונית הראשונה, כך מבטיח אלון יוגב. הקבוצות ישחקו ויתאמנו במגרש הכדורגל בכפר בלום. חלק מהאימונים ייערכו במגרש בכפר סאלד.

אז מה הביא את אלון יוגב להקים את המועדון? הנה לכם התשובה: “השנה עשינו שני צעדים מרכזיים להרחבת הפעילות שלנו. הראשון הוא הקמת שלוחה נוספת של בית הספר לכדורגל בכפר עין קנייא ברמת הגולן, מתוך רצון להקים בגולן מסגרת חוגית זהה לזו שיש בעמק ואליה הגיעו 12 ילדים מהכפרים השונים בשנה החולפת למרות הנסיעה הארוכה וקשיי השפה. הצעד השני אותו עשינו לקראת עונת הפעילות הקרובה הוא הקמת עמותה חדשה (העמותה למצוינות בכדורגל גליל-גולן) ותחתיה הקמת מועדון כדורגל גליל-גולן, אשר כבר נרשם ואושר בהתאחדות לכדורגל. במסגרת מועדון זה ייקחו חלק קבוצות ליגה תחרותיות בגילאי הילדים החל מהשנה הקרובה. בשנה הקרובה נקבל ילדים מהשנתונים 2009-2010 והתכנון הוא בכל שנה להקים קבוצת גיל נוספת עד להגעה למחלקת נוער מלאה. המגרש הביתי של הקבוצות יהיה באצטדיון הכדורגל בכפר בלום וכמו-כן הקבוצות יוכלו לקיים גם אימונים בשטח קטן יותר ובמשטח סינטטי במגרש הכדורגל בקיבוץ כפר סאלד. בנוסף, השנה גם קבוצת הבנות של המועדון שקיימת מזה שלוש שנים בשיתוף פעולה עם עמותת הספורט של הגליל העליון, עתידה להירשם לליגת הילדות של ההתאחדות לכדורגל (שנתונים 2007-2009) – שממנה כבר יש לנו נציגה בפרויקט האקדמיה של ההתאחדות לכדורגל, יולי נחשוני (תתארח בתקופה הקרובה לראיון בפינת “ספורטאית החודש”)”.

מוכנים למשימה. אלון יוגב (משמאל) וצוות מאמני המועדון



מי בעלי התפקידים במועדון?

לטובת הקמת העמותה, ביקשתי משלושה אנשים יקרים מהגליל העליון לחבור אלי, להשפיע ולקחת חלק בקבלת ההחלטות. לשמחתי כולם הסכימו לעשות זאת. שלושתם הורים לילדים במסגרות השונות שלנו ונושא הספורט בגליל העליון והכדורגל בפרט חשוב להם וקרוב לליבם: אהרון גמזו – שותף מלא להקמת ביה”ס לכדורגל בכפר סאלד מיומו הראשון. יזם והוביל את הקמת המגרש הסינטטי בקיבוץ אשר משרת את ילדי החוג וכן את כלל תושבי האזור. מיטל אוחנה – אמא לזיו שמתאמנת אצלנו הן בקבוצת הבנות והן יחד עם הבנים. תומכת מאוד בקידום הכדורגל באזור בכלל וקבוצת הבנות בפרט. אלעד אשכנזי – פסיכולוג ספורט בעל היכרות רבת שנים עם הכדורגל בארץ ובאזור. שניים מילדיו מתאמנים אצלנו – אחד בביה”ס לכדורגל ואחד במסגרת של אימונים אישיים. את קבוצות הליגה של הבנים והבנות יאמן צוות המאמנים המדהים שלנו, בהובלת דניאל פרומין אשר מאמן יחד איתי בבית הספר לכדורגל בשנתיים האחרונות. צוות קבוצת הליגה יכלול שני מאמנים מוסמכים ושני עוזרי מאמן מנוסים. כולם כמובן יאמנו גם את ילדי בית הספר לכדורגל בשלוחות השונות. אנו עושים כל שביכולתנו על-מנת לספק למאמנים את תנאי המגרש הטובים ביותר וכן את הציוד המתקדם ביותר כדי שיוכלו לעשות את עבודתם הכל-כך חשובה – לקדם את הילדים כקבוצה וכל אחד בפני עצמו ברמה המקצועית, מבלי לוותר על ערכי המצוינות, החברות והכבוד לאחר”.

מה הסיבה שהוחלט לפתוח קבוצות ליגה?

בחמש השנים האחרונות יצא לנו לאמן מאות ילדים מכל אזור הגליל העליון והגולן. חלקם אף היו מוכשרים מאוד והמשיכו למסגרות תחרותיות אחרות באזור ומחוץ לו. מה שהוביל אותנו כל השנים היה לתת מסגרת מקצועית-חינוכית עבור הילדים והילדות האלה, שתהווה גם בסיס נכון עבור מי מהם שירצה להמשיך למסגרת תחרותית. עם השנים הבנו שמדובר בחבל ארץ שלם שיש בו המון ילדים שרוצים לשחק במסגרת תחרותית ומעט מאוד מסגרות שיכולות לאפשר זאת, מה שיצר תסכול אצל חלקם, ואף הביא אותם להפסיק לשחק כדורגל או להישאר במסגרת חוגית. היום אנו מרגישים שבית הספר מהווה בסיס מספיק רחב כדי לפתוח מסגרת המשך שמצד אחד תהיה תחרותית, הישגית ובעלת רמה מקצועית גבוהה, אך מצד שני עדיין תושפע מערכי המועדון שהובילו אותנו כל השנים”.

עולים לליגה של ההתאחדות לכדורגל. אלון יוגב ושחקניו

מה המטרות של הקבוצות התחרותיות?

בשנה הראשונה חשוב לנו לבסס קבוצת כדורגל שתעבוד נכון. קבוצה שהילדים בה יקבלו כלים אמיתיים להתפתח כשחקני כדורגל. כל שחקן ומאמן בספורט התחרותי רוצה לנצח, אך חשוב לנו להבהיר שבגילאים האלו יש מטרות גדולות וחשובות יותר. התוצאה במשחק ספציפי בגילאי הילדים לא חשובה כמו הדרך בה הקבוצה משחקת, השיפור הטכני וההבנה הטקטית בקרב כל אחד מהילדים וחשוב מכל – הלכידות הקבוצתית וההבנה שאנו נמצאים בקבוצה אחד בשביל השני וזה כוחה האמיתי”.

מה המטרות של המועדון לשנים הקרובות?

מטרת המועדון היא לאפשר לכמה שיותר ילדים וילדות בגליל העליון והגולן להמשיך לשחק כדורגל ולקבל מעטפת מקצועית ברמה גבוהה. אנחנו רוצים להמשיך וללוות את הילדים אשר חלקם איתנו מגיל מאוד צעיר, ולמוכשרים והחרוצים ביניהם לתת הזדמנות אמיתית להמשיך בתחום הכדורגל המקצועני גם בגילאים בוגרים יותר. התוכנית לשנים הקרובות היא להיות מועדון צומח – כזה שמקים קבוצת גיל נוספת בכל שנה עד שתהיה פה מחלקת נוער מלאה שתהווה המשך ישיר לפעילות בית הספר לכדורגל, כך שהילדים יוכלו להגיע מגילאי הגן לאימוני בית הספר לכדורגל ועד גילאי 18 לאימוני קבוצת הנוער”.

המעוניינים והמעוניינות להצטרף לקבוצות מחלקת הנוער של מ.כ גליל-גולן, מוזמנים ליצור קשר עם אלון יוגב בטלפון: 052-4877495.

כדורגל הבנות עולה כתה. אלון יוגב ושחקניות קבוצת הילדות