חמישי הקרוב בתל חי: עצרת נגד תופעת הפרוטקשן

ארגון “עד כאן” יקיים את העצרת. הארגון שלח מכתב בקשה לשיתוף פעולה מצד תושבי טובא א-זנגריה

תופעת הפרוטקשן רחבת ההיקף, שמכה בגליל העליון בשנים האחרונות, הביאה להקמתו של ארגון א-פוליטי – “עד כאן”, שמטרתו לאחד כוחות כנגד התופעה האימתנית, שפוגעת קשות באיכות החיים בגליל העליון ומעמידה הרבה מאוד עסקים ובעלי עסקים במצב של איום ביטחוני וקיומי. ביום חמישי תיערך בסמוך לאנדרטת האריה השואג עצרת כנגד התופעה. עליה בהרחבה תוכלו לקרוא בתמונה שבתחתית הכתבה.

לא נעים לחיות באווירה כזו. שריפת בית הקירור ביסוד המעלה

בתוך כך, ראשי הארגון שלחו מכתב לתושבי הכפר טובא א-זנגריה, ממנו הגיעו לא מעט מטילי אימה על בעלי העסקים. בראשית המכתב הוצג הארגון: “רוצים לעדכן אתכם כי קם בגליל העליון ארגון חדש: עד כאן שמו. הארגון הזה, המונה אלפי אנשים אשר הצטרפו לשורותיו בתוך שבוע החליט, כי הוא ימגר ויסלק את תופעת הפרוטקשן מאזורנו. בארגון הזה חברים, גברים ונשים, חקלאים, בעלי עסקים קטנים וגדולים, כל הקיבוצים הערים והמושבים בגליל העליון, צעירים ומבוגרים, נערים, פנסיונרים וחיילים משוחררים”.

בהמשך המכתב מבקשים ראשי הארגון שיתוף פעולה מתושבי הכפר, שסובלים גם הם מביטחון אישי ירוד: “אנחנו פונים אליכם כשכנים אשר חיים יחד באזור היפה שלנו עוד מלפני הקמת המדינה. האינטרס המשותף שלנו הוא חיים בשכנות טובה, בכבוד הדדי, בפיתוח יחסי מסחר ותיירות, בשמירה ביחד על האזור שלנו שאין יפה ממנו בארץ. תופעת הפרוטקשן פוגעת בנו תושבי האזור, ופוגעת קשות בישוב טובא זנגריה ובפרנסת תושביו. היא מרתיעה מוסדות, בעלי עסקים, ואנשים לעשות עסקים עם תושבי הכפר, והיא מוציאה שם רע לישוב בכל רחבי הארץ. עיזרו לנו ולכם להדביר את התופעה הקשה, הפלילית, הפוגענית, הבריונית הזו. זה בידכם ובכוחכם בפעולה נחושה במערכת החינוך, בהסברה במשפחה, בפעילות המועצה והמתנ”ס. אנחנו מוכנים להושיט לכם כל עזרה שתבקשו כדי למגר את הפרוטקשן”.