כדורסל: אור חן חזר הביתה ונחת בפינת “ספורטאי החודש”

הגארד מדפנה, שהצטרף להפועל גליל עליון, מסכם פרק נכבד כשחקן נוער ומתכוון להסתער על כל דקת אימונים ומשחק

קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון הודיעה בשבוע שעבר על צירופו של הגארד הצעיר, אור חן, בן ה-18 מקיבוץ דפנה, המתנשא לגובה 1.92. אור חן שמגיע ממשפחה ספורטיבית. אמו, מיכל, כדורסלנית בעברה ומשך שנים מחזיקה בתפקיד ניהולי בקבוצת הנשים של המועדון, בעוד שבן דודו – נדב רייסברג, גם הוא מקיבוץ דפנה, עושה חיל בקריירת רכיבת אופניים בינלאומית. אור חן שיחק בשלוש העונות האחרונות בקבוצות הנערים והנוער של הפועל עמק יזרעאל וכעת הוא חוזר לכור מחצבתו, הפעם כשחקן סגל בקבוצת גברים המשחקת בליגת העל וביורופקאפ. אור חן מגיע רעב לאתגר הגדול ובסיומו של פרק מוצלח כשחקן בעולם מחלקות הנוער, זה זמן מצוין עבורנו לערוך עמו ריאיון בפינת “ספורטאי החודש”.

חזר הביתה. אור חן מוצג בעמוד הפייסבוק של הפועל גליל עליון



אחרי שלוש שנים בעמק יזרעאל, מה החזיר אותך הביתה?

“הגליל תמיד היה ויהיה הבית שלי. קיבלתי כמה הצעות מעניינות מהליגה הלאומיות וגם הגיעה ההצעה מהגליל. אני רוצה לצלול למים העמוקים לאתגר את עצמי. לאחר התלבטות בחרתי בגליל והלכתי עם הבטן והאינטואציה”.

מה הביא אותך לעבור לעמק יזרעאל, והאם בדיעבד זה היה צעד נכון?

“המעבר לעמק יזרעאל היה בקייץ שסיימתי כיתה ט’. מאוד התלבטתי ובסוף החלטתי מכל מיני שיקולים לעבור לעמק יזרעאל. מכל האופציות שהיו לי חיפשתי משהו שיהיה דומה בד.נ.א לגליל ולבית מצד אחד, ושיתן לי גם למקסם ולאתגר את היכולות המקצועיות שלי מצד שני. העמק היה הכי נכון מבחינתי. כשאני מסתכל אחורה ושואל את עצמי האם זה היה הצעד הכי נכון שלי – התשובה היא בהחלט כן”.

שט מחוף לחוף. אורן חן במהלך מרשים (צילום: מדיה איגוד הכדורסל)


איך אתה מסכם את התקופה בעמק?

“אני מסכם את התקופה בעמק כתקופה מעולה, השתפרתי מאוד ביכולת האישית שלי, הובלתי את המועדון לגמר אליפות המדינה בכיתה י’.  בעונה הנוכחית, שהסתיימה לא מזמן, הגענו לחצי גמר אליפות המדינה לנוער וחצי גמר אליפות התיכונים – פעם ראשונה שהעמק עולה לחצי בתיכונים. מבחינה אישית הייתה לי עונה טובה. גולן יבלונסקי, המאמן שלי, איתגר אותי, אני הרצתי את הקבוצה, מסרתי, ניסיתי לגרום לכל שחקן להיכנס למשחק  ולקבוצה בכלל לשחק באינטנסיביות. תחושה נהדרת שעשינו כקבוצה את המקסימום שאנחנו היינו יכולים ואני הייתי חלק מזה”.

תקופה שתרמה לו רבות לחיים. אור חן במדי עמק יזרעאל (צילום: לירי)


כשחקן בוגרים בעונה ראשונה בליגת העל, מה הציפיות שלך מעצמך?

“הציפיות שלי מעצמי תמיד לנסות להוציא את המקסימום מעצמי, להיות כל יום שחקן יותר טוב ממה שהייתי אתמול, להילחם באימון ולהוכיח שאני יכול. ברור לי שהדרך ארוכה”.

מה המטרות שלך כשחקן בוגרים לטווח הארוך?

“קודם כל להשתפר במקומות שאני צריך, לאתגר את עצמי עם שחקנים טובים ומנוסים ממני. אני עובד על עצמי בצד המנטלי ובא מוכן לעבוד קשה”.

מגיע חדור מטרות לעונה הקרובה. אור חן (צילום: לירי)