כדורגל: אלמוג בוים כובש את פינת “ספורטאי החודש”

שחקן הכנף מקצרין חתם בהפועל מגדל העמק אחרי עונה מוצלחת בהפועל כרמיאל. שמחים לארח אותו לריאיון בפינת “ספורטאי החודש”

עונת הכדורגל האחרונה הייתה עונה מאוד מיוחדת עבור אלמוג בוים, חייל בן 20 מקצרין. אחרי 7 שנים ככדורגלן, שהחל את דרכו בקבוצת הילדים של מ.ק קצרין-גולן ועשה דרך נכבדת בקבוצות הנערים והנוער של עירוני קרית שמונה, מצא את עצמו אלמוג בוים במגרש של הגדולים – בליגות הבוגרים. ההתחלה הייתה בעירוני נשר מליגה א’, אחרי חצי עונה קשוחה בקבוצה שנאבקת על חייה בליגה, עבר השחקן להפועל עירוני כרמיאל מליגה ב’ – ששמה לעצמה למטרה להעפיל לליגה א’ דרך משחקי הפלייאוף. בוים כבש 4 שערים והשתלב בצורה מוצלחת בכרמיאל. בקיץ הנוכחי אלמוג בוים התאמן בהפועל עפולה מהליגה הלאומית, הרשים באימונים ואף כבש שער במשחק אימון מול קרית שמונה, אך לבסוף חתם בהפועל מגדל העמק מליגה א’. רגע לפני עונת כדורגל חדשה, שמחים לארח את אלמוג בוים לריאיון בפינת “ספורטאי החודש”.

יוצא לדרך חדשה. אלמוג בוים במדי מגדל העמק


לפני שנגיע לריאיון, כמה מילים מדמות מקצועית דומיננטית המלווה את אלמוג בוים, אלרואי כהן, כדורגלן העבר של עירוני קרית שמונה, הפועל ת”א ונבחרת ישראל, שהוביל את קבוצת נערים ג’ של קצרין לזכייה באליפות ומשמש כנציגו של בוים: “אלמוג שחקן מאוד מוכשר, מהיר וטכני, בעל תכונות מצוינות. אין לי ספק שבזכות הכישרון והאופי שלו הוא יגיע רחוק. הוא עובר תהליך של בשלות כשחקן בוגרים. האופציות בצפון הן לא רבות, בשל העובדה שאלמוג חייל והמרחק הגאוגרפי מקצרין, הוא עובר את התהליך דרך קבוצות מהליגות הנמוכות. זו התחשלות מצוינת, שתתרום לו הרבה להמשך הדרך”.

לוקח אותו אישית. אלרואי כהן



אלמוג, מה הביא אותך למגדל העמק דווקא אחרי שנראית טוב בעפולה?

התחלתי את הטרום עונה עם עפולה, היו לי אימונים מצוינים ונראיתי טוב במשחקי ההכנה. המאמן, רומן זולו, רצה אותי שם, אבל הדברים לצערי לא הסתדרו מבחינה חוזית. החלטתי להמשיך הלאה  ולהצטר, למקום שיתן לי את הבמה להראות את עצמי ולהתקדם קדימה. התרשמתי לטובה ממגדל העמק, מהמאמן פטריסיו סייג ומהאנשים שם ואני אופטימי מאוד”.

איך עברה עליך העונה האחרונה?

“עונת הבכורה בבוגרים הייתה לא פשוטה. קיבלתי סטירה שסיימתי פרק נוער והבנתי שבוגרים זה עולם שונה לגמרי. חוויתי מזה קצת בשנה שעברה, שמח שעברתי אותה. בעירוני נשר התקשתי לבוא לידי ביטוי, גם הנסיעות הארוכות הקשו עלי. באמצע העונה הגעתי לכרמיאל – מקום חם עם מאמן מצוין בדמותו של ליאור דה כלבו, שאימן אותי בקבוצת נערים א’ של קרית שמונה. ליאור נתן לי את המקום שלי וישר הרגשתי שם בבית ועשיתי שם חצי עונה מצוינת. אם היינו מצליחים לסיים את העונה עם עליית ליגה, זה היה מושלם. מאחל לכרמיאל שיעשו את זה העונה”.

חמש עונות מוצלחות באצבע הגליל. אלמוג בוים במדי קרית שמונה

מה השאיפות שלך לקראת העונה הקרובה?

“קודם כל, לעזור למגדל העמק לעמוד במטרות של הקבוצה, אחרי עונות קשות של מאבקי הישרדות. במקביל, אעשה הכל כדי לעמוד במטרות האישיות שלי – והן להיות מעורב כמה שיותר ולהיות כמה שיותר משמעותי, כדי להגיע לליגה בכירה יותר בשנה הבאה”.

מה השאיפות שלך לעתיד הרחוק?

“שואף להגיע הכי רחוק שאפשר – להיות שחקן דומיננטי בליגת העל ולהגיע לנבחרת”.

מה תוכל לשתף על החיבור שלך עם אלרואי כהן?

“אני מכיר את אלרואי כבר כמה שנים. הייתי אוהד שלו כשהייתי ילד, אני שמח שהדרכים שלנו התחברו. הוא בן אדם מקצוען, מאוד איכפתי –  ואני מאחל לנו שנים של הצלחות יחד”.

מאיזה ספורטאי אתה שואב השראה?

“המודל לחיקוי שלי תמיד היה קובי בראיינט ז”ל. הוא הדוגמא לכך, שעבודה קשה ועבודה מנטלית הרבה יותר חשובה מכל כישרון שהוא”.

מה דעתך על תהליך ההתפתחות של מחלקת הנוער של קצרין?

“כבן הגולן דעתי שקורה משהו טוב במחלקות הנוע.  קבוצת נערים ג כבר שתי עונות ברציפות לוקחת אליפות, שחקנים משם מתקדמים לקבוצות טובות יותר כמו קרית שמונה, יש שם הרבה אנשים טובים ומקצועיים, כיך לי לראות כמה אלרואי עושה עבודת קודש ומקדם את השחקנים. אני צופה לגולן עתיד טוב יותר ובשנים הבאות ימשוך שחקנים אליו ויגדל מחלקת נוער טובה, כמובן שזה לוקח זמן וצריך להמשיך לטפח שחקנים על חשבון תוצאות” .

חצי עונה שתרמה לו רבות. אלמוג בוים (משמאל) לצד חבריו בהפועל כרמיאל, אליהו דרעי ובלאל סבע (צילום: מדיה הפועל כרמיאל)