טריאתלון: שחר פז כובשת את פינת “ספורטאית החודש”

הטריאתלטית המוכשרת מכפר סאלד נחשבת לכח עולה במועדון טריאתלון גליל עליון. שמחים לארח אותה לריאיון בפינת “ספורטאית החודש”

קבוצות מועדון טריאתלון גליל עליון סיימו עונה מאתגרת וגדושה בתחרויות ופעילות. בחודש הבא יחזרו הקבוצות לאימונים לקראת עונת התחרויות, שצפויה להתחיל אחרי חגי תשרי. אחת מהספורטאיות המצליחות בקבוצות המועדון היא שחר פז, בת 13.5 מכפר סאלד. לדברי יואב ביטון, המנהל המקצועי, מדובר בספורטאית מוכשרת ובעלת תכונות אופי מצוינות: “שחר פז ספורטאית ותיקה במועדון הטריאתלון של הגליל העליון. שחר עשתה ועושה דרך מדהימה מאז קבוצת הילדים ועד היום בקבוצת הנוער עלית. שחר לא מפספסת אף אימון, עובדת קשה ומשתפרת מתחרות לתחרות. שחר מאוד פעילה חברתית בקבוצה והבנות הצעירות רואות בה מודל לחיקוי. כבוד שיש לנו ספורטאית כמו שחר במועדון הטריאתלון”. לנו אחרי כל אלה לא נותר הרבה, אלא להצדיע לשחר פז על פועלה ולהעניק לה את תואר “ספורטאית החודש” ומכאן נעבור לריאיון עמה.

אלופה אמיתית. שחר פז בתום תחרות טריאתלון ת”א


שחר, מה הביא אותך לטריאתלון?

“בכיתה ב’ חיפשתי אחר חוג ספורטיבי.. שמעתי על הטריאתלון וזה הדליק אותי, הצטרפתי לשיעור ניסיון ומאותו רגע הבנתי שזו המסגרת הנכונה עבורי. עם השנים זה הפך להיות יותר מקצועי, יותר אימונים, לא כמו חוג – אלא כמסגרת תחרותית עם אימונים ברמה גבוהה. זה הפך להיות חלק בלתי נפרד מהיומיום שלי”.

איך את מסכמת את העונה הזו מבחינה אישית?

“עונת תחרויות – ובכלל העונה האחרונה, הייתה מלווה איתה ירידות והצלחות כמו אצל כל ספורטאי.  הטוב והפחות טוב הם חלק מהשגרה. תמיד יש נקודות חולשה, אצלי זה לפעמים ברמה המנטלית, אבל הכל בראש. כשהתחרות היא את מול עצמך, את צריכה  לדחוף את עצמך הכי הרבה שאפשר”.

מה ערך המוסף שתורמת לך השייכות לטריאתלון?

” הטריאתלון מביא איתו הרבה משמעת עצמית.  כשיש לי אימון מוקדם בבוקר, אז אני צריכה ללכת לישון מוקדם. כשיש לי מבחן בביה”ס וגם אימון, אז אני צריכה לדעת איך גם ללמוד למבחן וגם להספיק לאימון. זה קשה, אבל מה שמשאיר אותי זה המוטיבציה, והיעדים ששמתי לעצמי. לקום בחמש בבוקר לפני בית ספר, לוותר על ימי שבת בגלל תחרות. ויש גם התמדה, להתמיד במה שאני עושה גם כשממש קשה, תמיד יש נקודת אור, ותמיד הקושי עובר”.

מיקוד במטרה ומשמעת. שחר פז בעת רכיבה


מה תוכלי לספר על החיבור שלך לצוות המקצועי, לחברי וחברות הקבוצה?

“צוות המאמנים שעושים את המקסימום שלהם כדי שאני אהיה הכי טובה שאני יכולה להיות בתחרות – ובאימונים בכלל. הם יודעים איך לגרום לנו לאהוב את הספורט ולהצליח בו. זה ספורט יחידני ולמרות שאנחנו מתחרים אחד נגד השני, הרגשת השייכות לקבוצה גורמת לנו לדחוף אחת את השנייה (ואת השני) להצלחות.  אנחנו נמצאים הרבה שעות ביחד באימונים ועם חלק מהחברים והחברות אני גם לומדת באותו בית הספר וכמובן שאנחנו מתחרות יחד, כל זה מחבר אותנו מאוד.  הטריאתלון זה לא רק אימונים, אלא זה גם הרבה שעות של ביחד. אני רוצה להמליץ לכול ילד/ה חוג ספורט וגם (לאלה שלא) להצטרף ולנסות את קבוצת הטריאתלון של גליל עליון צוות המאמנים המעולים  בראשות יואב ביטון מנהל הקבוצה. זה יתן לכם את ההרגשה הכי טובה שיש. תמיד תרצו להמשיך”.

מה השאיפות שלך ברמה האישית להמשך הדרך בטריאתלון?

“השאיפות שלי להתמיד כמה שאני יכולה להישאר ולעסוק במה שעושה לי טוב. יש עוד הרבה הצלחות מכשולים ודברים העומדים בדרך. ונראה לאן הזמן והחיים יקחו אותי כי עוד הרבה עומד לפניי. מקווה להמשיך ולעשות את הכי טוב שלי ואת הכל לעשות עם חיוך כמו שאני תמיד עושה”.

המעוניינים/ות להצטרף לקבוצות מועדון טריאתלון גליל עליון, ניתן ליצור קשר טלפוני עם המנהל המקצועי, יואב ביטון, בטלפון: 052-6191981

חברות , ספורט וערכים לחיים. שחר פז וחברות מהקבוצה