שחייה אומנותית גליל עליון כובשת את פינת “קבוצת החודש”

שתי הקבוצות המוכשרות, שמודרכות ע”י ילנה טוליאגנוב, עשו עונה מוצלחת ורגע לפני שמתחילה עונה נוספת, הזמן להאיר על הפעילות הברוכה יחד עם המאמנת המצוינת

אגודת השחייה של הפועל גליל עליון, שברוכה בפעילות ועשייה מזה עשרות שנים, מטפחת בשנים האחרונות פעילות ברוכה של קבוצות שחיה אומנותית לבנות בגילאים שונים. שחייה אמנותית, שנקראת גם שחייה צורנית (סרטון להמחשה בתחתית הכתבה), מהווה ענף ספורט קסום המשלב אלמנטים של ריקוד, התעמלות ושחייה לכדי מפגן מהפנט של חן ואתלטיות. דיסציפלינה שובת לב זו מציגה את ההרמוניה המושלמת בין מוזיקה, כוריאוגרפיה ומים.  הרבה בזכות היכולות המקצועיות והארגוניות של המאמנת, ילנה טוליגאנוב, הפך תחום השחייה האומנותית לתחום אטרקטיבי במחלקת השחייה, כזה שמושך עשרות בנות מרחבי הגליל העליון לפעילות ומביא הרבה כבוד בתחרויות ארציות. קבוצת הילדות (9-12) השתתפה העונה בתחרות ליגה, קבוצת הנערות (12-15) השתתפה במספר תחרויות וגולת הכותרת – זכייה במדליית כסף באולימפיאדת הילדים וזכייה במדליית ארד באליפות ישראל, שנערכה בחודש מאי האחרון. שמחים להעניק לקבוצות השחייה האומנותית את תואר “קבוצת החודש”.

אלופות אחת-אחת. שחייניות משתי הקבוצות



“אין מקצוענית גדולה יותר מילנה מאמנת השחייה האומנותית”, שיתף יונתן ורטיקובסקי, קולגה של ילנה בעמותת הספורט. “מדובר באשת מקצוע מהרמות הגבוהות ביותר, יסודית, ערכית, שואפת למצוינת שלא רואים כל יום. לקחה קבוצה בענף שממש לא פשוט לגייס בו ספורטאים והכפילה (!) את כמות הספורטאיות. ילנה עושה הכל על מנת לתת לספורטאיות שלה כל דקה אפשרית במים. לענפי המים יש קושי עם מגבלה בכמות אימונים וכל דקה שילנה מצליחה למצוא במים עבור הספורטאיות שלה היא מאושרת. ההישגים לא מאחרים לבוא ואני בטוח שבזכות ההכוונה המקצועית המדהימה של ילנה הספורטאיות שלה רק ימשיכו להתקדם. הספורטאיות עובדות כל כך קשה ויש להן תחרות כל כך גדולה, אבל הן עושות זאת ובענק. מדהים לראות איך הן עובדות כל כך קשה למען המטרה. ספורטאיות למופת. מאחל להן לנוח קצת בחופש ולאגור כוחות לקראת העונה הבאה”. אחרי כל המחמאות הללו, זה הזמן שלנו להמשיך לריאיון עם המאמנת המצוינת – בעלת ניסיון של 20 שנות אימון, מהן 6 בהפועל גליל עליון.

מקצוענית ברמות הגבוהות ביותר. ילנה טוליגאנוב


ילנה, מה מייחד את הפעילות שלכן?

“בענף של שחייה אומנותית בכל קבוצה יש משהו מיוחד, כי הענף עצמו הוא מיוחד. חייבת להיות יצירתיות וכל קבוצה עובדת באופן שונה. הקבוצה שלנו עוברת המון חוויות, שמגבשות את הבנות ומחזקות את החברות שלהן. הן תמיד שם אחת בשביל השניה – ורק ככה הקבוצה ממשת את ה-100 אחוז שלה. הבנות בקבוצה מרגישות שהן כבר משפחה ודואגות אחת לשניה גם מחוץ לבריכה. אנחנו עובדות ביחד אני והן, ככה הריקוד שיוצא הוא גם שלי וגם שלהן. אני מלמדת אותן לפתוח את הראש ולהיות יצירתיות. אני תמיד אומרת שאיפה שמפחיד לשם צריך ללכת והכישלון הוא רק חלק מהדרך אל ההצלחה”.

כבשו את הפודיום. שחייניות קבוצת הנערות באליפות ישראל


על מה ניתן דגש באימונים?

“הקבוצה מתאמנת 4 פעמים בשבוע וזה ממש לא מספיק. הדגש באימונים יכול להיות על תרגילי חובה או תרגילים טכנים, על הקפצות ועבודה עם המוזיקה, תרגיל קבוצתי או תרגיל אקרובטי..יש אצלנו הכל מהכל ו זה ממש מאתגר”.

איך עברה עליכן העונה האחרונה?

“אני מאוד מרוצה וגאה בבנות. למרות שהבנות מתאמנות הכי פחות ליד אגודות אחרות, הן עדיין מצליחות לשמור על הרמה. הן משתפרות מתחרות לתחרות ומגיעות להישגים מכובדים”.

עונה חדשה בפתח, מה המטרות שאת מציבה לקבוצות?

“המטרה לשנה הבאה היא להתאמן יותר, להתחרות יותר וכמובן לעלות כמה שיותר על הפודיום”.

המעוניינות להצטרף לקבוצות השחייה האומנותית, שמתאמנות בבריכת מבואות החרמון, מוזמנות ליצור קשר עם המאמנת ילנה בטלפון: 054-3399819

גם הן כבשו את הפודיום. קבוצת הנערות בסיום אולימפיאדת הילדים
נבחרת ישראל בשחייה אומנותית זוכה במדליית ארד