אושר תכנון מעגל התנועה החדש ליד עמיר ושדה נחמיה

עבודה מאומצת ושילוב כוחות הביאו למהלך הכה מתבקש בצומת הכל כך מסוכנת

חדשות טובות לתושבי אצבע הגליל – אושר תקציב לתכנון מעגל התנועה שיחליף את צמתי הכניסה לעמיר ולשדה נחמיה. הקיבוצים הסמוכים הללו יושבים לאורך כביש 9779 העמוס באופן יחסי ובנוסף לכך, שדה נחמיה הוא הקיבוץ הגדול ביותר במועצה האזורית הגליל העליון ובקיבוץ עמיר נמצאים שני בתי ספר. באגף ההנדסה של המועצה הגיעו למסקנה כי הדרך הטובה ביותר תהיה לאחד את הצמתים ע”י מעגל תנועה. לטובת כך, קודמה תב”ע חדשה, ביחד עם עמיר ושדה נחמיה, אשר אושרה זה מכבר והשלב הבא הוא קידום התכנון לביצוע. בימים אלה מוקם צוות תכנון אשר יקדם את הפרויקט. 

יש לציין, כי גם צומת הכניסה החדש לקיבוץ מחניים נכנס כעת לשלב של תכנון והשלמתו תהווה בשורה של ממש לתושבי הקיבוץ ולמעשה לכל הנוסעים על הכביש, אשר מהווה ציר מרכזי לכיוון הגולן.


אוהד לבנת, מהנדס מועצה אזורית הגליל העליון: “הסדרת צמתי הכניסה לעמיר ולשדה נחמיה נמצאה אצלנו זמן רב במקום גבוה בסדר העדיפויות ולשמחתי, בשעה טובה, חברת נתיבי ישראל אישרה לתקצב את תכנון מעגל התנועה שיחליף את הצמתים הבעייתיים. להערכתי, תוך פחות משנה התכנון יכול להיות גמור לביצוע, כאשר הביצוע עצמו מותנה כמובן בתקציבי ממשלה. ברצוני להודות לתושבי שדה נחמיה ועמיר, ובראשם יורם אבן-צור, נציג מליאת המועצה מטעם עמיר, אשר סייעו רבות לקידום התב”ע ואישור התקצוב לתכנון”. 

יורם אבן צור שיתף בתהליכים המרובים עד לאישור התוכנית: “התחלתי לפעול כבר לפני שנתיים וחצי, אך תחלופת הממשלות ובעלי התפקידים במשרד התחבורה לא היו לטובתנו. יחד איתי פועל כל העת אוהד לבנת מהנדס המועצה. בשנה האחרונה פניתי שוב לבכירי משרד התחבורה לשעבר גיל קרומר, מנהל אגף רשויות מקומיות, למינהל תשתיות, שי קדם, ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה, החולש על התכנון התחבורתי בישראל. הסברתי על הכניסה לקיבוץ עמיר דרכה נכנסים כ- 1000 תלמידים כל יום דרך צומת מסוכן והאירוע עשוי להסתיים בטרגדיה – וקרו תאונות שהסתיימו בנס. בסופו של דבר לקיחת האחריות מצד נתיבי ישראל בראשותו של מנכ”ל ניסים פרץ על תכנון מעגל תנועה והסדרת הצומת הוא צעד חשוב ביותר כדי לעמוד בדרישות משרד התחבורה לתקצוב בניית המעגל – דבר שיציל חיים וימנע תאונות דרכים. אנחנו למדים מכך שיש לבצע תכנית חירום לאומית לחידוש הצמתים והכבישים בגליל העליון שיובילו ראשי הרשויות באזור.  צריך לזכור שמדובר במלחמה שיש בה הרוגים, פצועים ומשפחות הרוסות”.   

יורם אבן צור במרכז התמונה לצד צוות מודדים