אופניים: ניב הבר כובש את פינת “ספורטאי השבוע”

אלוף ישראל ברכיבת שטח מגיע מהגולן ובריאיון עמנו הוא משתף במרכיבים שעומדים מאחורי ההצלחה הגדולה

*. הכתבה בשיתוף עמוד הפייסבוק של מחלקת הספורט של מוא”ז גולן

ענף רכיבת האופניים הוא ענף שלאורך השנים הצמיח הרבה סיפורי הצלחה צפוניים, הטרי שבהם הוא של ניב הבר, בן 17 מקיבוץ עין זיוון שבגולן, תלמיד תיכון “הר וגיא”, שלאחרונה זכה באליפות ישראל ברכיבת שטח  במקצה ה – XCE לשנת 2023. ניב הבר עושה דרך ארוכה ומרשימה בענף והזכייה בתואר הנכסף מהווה עבורו ציון דרך היסטורי ומשמעותי לבאות. אנחנו כמובן ששמחים לפרגן ולהעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

לפני שנגיע לריאיון שערכנו עם ניב הבר, חוות דעת מעמיקה וחשובה מצידו של בנימין שמידט, מאמנו של הבר בקבוצת רוכבי השרון: “ניב מתאמן אצלי כבר שנתיים ברציפות, בעל מוטיבציה גבוהה ורצון להצלחה. הוא מתאמץ ורואים את השיפור. ניב  זכה בתואר אלוף ישראל XCE לנוער לשנת 2023 .מעבר לכך אני חייב לספר על ניב שהוא חי ונושם אופניים בעליות ומורדות, לעבוד עם ניב זה כמו לקבל מתנת הפתעה. מצד אחד מאוד פשוט להבין אותו, מן הצד השני הדרך מאתגרת ושום דבר לא בא לנו בקלות. עבורי זו זכות לעבוד עם ספורטאי כמו ניב ואני באופן אישי אוהב אתגרים, מאחל לו המון בהצלחה בהמשך הדרך שלו בעתיד לבוא”.

יש גביע. ניב הבר על בראש הפודיופ


ניב, מה הסיכום שלך להישג המרשים שעשית?

“עבדתי קשה לאורך כל השנה ובמיוחד בחודש של לפני התחרות, באתי הכי מוכן שיכולתי למרות שחליתי בקורונה שבוע וחצי לפני התחרות והיה נראה שהמצב היה אבוד, אבל בכל זאת הצלחתי להגיע למצב שזה מספיק כדי לנצח ואני מאוד מרוצה מהתוצאה כי היא באמת בלתי נתפסת”.

מה הביא אותך לענף האופניים – ומה משאיר אותך בו לאורך השנים?

“התחלתי להתאמן בקבוצת TNT בגליל העליון בגיל 12, הגעתי לשם בעקבות אחי ואחרי שנים שבהם כדורגל וכדורסל תפסו אצלי מקום נכבד.  לפני כשנתיים הצטרפתי למועדון רוכבי השרון. נהנה מכל רגע ומהאתגרים הרבים שיש בענף הזה”.

מה סוד ההצלחה?

“זהו ענף ספורט שבו אתה חייב להיות בעל משמעת עצמית גבוהה מאוד, לאכול לפי תפריט של תזונאי , להתאמן גם במזג אויר חורפי או חם. לעתים אני מתאמן הרבה באופן עצמאי, בחלק מהאימונים אני מתאמן עם רוכבים מאזור הגליל  והגולן וכמובן עם הרוכבים מהקבוצה שלי. חשוב לי לעשות ספורט ולהגיע להישגים טובים ככל שביכולתי.. זו דרך החיים שבחרתי עבורי ואני מתמיד עם שגרת אימונים קבועה שהמאמן שלי נותן לי ואני רוצה להמשיך גם עד הגיוס לצה”ל (בעוד שנה) ומאוד אשמח אם אוכל גם לקבל תקן של ספורטאי מצטיין בצבא”.

התמדה היא שם המשחק. ניב הבר בפעולה


על מה חשוב לשים דגש?

“חשוב לקבוע מטרות אישיות לעצמך, להתמיד ולנסות לא להישבר – גם אם לפעמים קשה, בסוף זה משתלם ורואים את התוצאות בשטח. לא לוותר לעצמכם כמו שאומר הפתגם: “מה שלא הורג מחשל”. לנסות כל הזמן להשתפר כדי להשיג את המטרה הסופית ויש דרך שצריך לעבור אותה שלפעמים היא גם על חשבון דברים אחרים”.

איך נראה לו”ז האימונים שלך?

“בגדול, אני מתאמן בכל יום, אבל העצימות ונפח האימונים משתנים בהתאם לתקופה וללו”ז התחרויות. אני מגיע מעת לעת לאימונים בעין ורד שבשרון וכמו שציינתי רוכב עצמאית ורוכב עם רוכבים מהאזור”.

מה אתה מאחל לעצמך לעתיד?

“להמשיך ולהשקיע, ללמוד להשתפר, לחוות הנאה ולהצליח. מאוד מקווה שאוכל גם לקבל תקן של ספורטאי מצטיין בצה”ל וגם אם לא אמשיך לרכב ולהתחרות כל עוד יתאפשר לי”.

הפנים קדימה. ניב הבר בדרך למטרות נוספות