רצי העילית של ישראל כבשו את אגמון החולה

מרתון החולה, שנערך ביום ראשון האחרון, הוכתר בהצלחה גדולה. הכנסת האורחים בצפון זכתה להערכה רבה. על כך בכתבה הבאה.

*. סיקור האירוע לקוח מאתר איגוד האתלטיקה, הראיון עם אריה גמליאל בוצע ע”י אורי שמיר.
*. תמונות: רונן טופלברג – לגלריית תמונות מהאירוע, הקליקו כאן

ביום ראשון האחרון, בימים שבהם קשה למצוא אירוע מרתון נערך מרתון החולה, זאת בשיתוף קק“ל, הוועד האולימפי ומשרד התרבות והספורט. כל רצי העילית של ישראל הגיעו, כתוצאה מכך הייתה ריצה אשר נקבעו בה לא פחות מ-7 קריטריונים אולימפיים(2:11:30). הזינוק התבצע בשעה 6:00 בבוקר, רצי מרתון מכל העולם עשו מאמצים רבים למצוא אירועי מרתון במיוחד בשנה זו וכהכנה למשחקים האולימפיים בטוקיו. בטוקיו 2021 עתידים לייצג את ישראל 4-5 רצים ורצות מרתון, ביניהם שיאני ישראל מארו טפרי ולונה צ`מטאיי סלפטר ממכבי תל אביב. כחלק מההכנות המקצועיות שלהם הוחלט באיגוד האתלטיקה לקיים אירוע מקומי בינלאומי שכל מטרתו היא למקסם את ההכנות שלהם לטוקיו. המרתון התקיים במסלול אגמון החולה תחת המגבלות של משרד התרבות והספורט ובהתאם לתקופה. הריצה התקיימה על כביש שטוח המקיף את האגמון, הנמצא בשמורת טבע של קק”ל, בצפון מדינת ישראל. לאירוע נרתמו גם מתנדבים מקבוצת ריצה גליל עליון, שסייעו בחלוקת מים ובשיפוט.

אז מה היה לנו במרתון החולה הראשון? כאמור, ריצה איכותית מאוד אשר לא פחות מ-7 רצים שקבעו קריטריון אולימפי(2:11:30): ראשון סיים מארו טפרי(מכבי תל אביב) בתוצאה 2:07:44 שע`, במקום השני הגיע גירמה אמרה(הפועל אורן השרון) בתוצאה 2:07:50 שע`, במקום השלישי, במרתון הבכורה שלו, הפתיע גודאגו בלאצ`או(מכבי תל אביב) עם התוצאה 2:07:54 שע`, במקום הרביעי היה זה איימרו עלמיה(הפועל אורן השרון) בתוצאה 2:08:38 דק`, במקום החמישי יימר גטהון(מכבי תל אביב) בתוצאה 2:09:27 שע`, במקום השישי מלקה תחלואיני(הפועל עמק חפר) עם התוצאה 2:10:55 שע` ואילו במקום השביעי היה זה בוקאיו מלדה(הפועל עמק חפר) בתוצאה 2:11:20 שע`.

כאמור, 7 רצים אשר השיגו את הקריטריון האולימפי הנדרש בריצת המרתון(רק 3 נציגים יטוסו לאולימפיאדה). יכולנו לראות את לונה צ`מטאי סלפטר(מכבי תל אביב) עוצרת את השעון על 2:22:37 דק`.

ביטי דויטש מלידר ירושלים רצה חצי מרתון, זאת כחלק מההכנות לקראת מרתון בו תיקח חלק באנגליה בסוף החודש, היא סיימה בתוצאה 1:14:31 שע`.

מכאן נמשיך לראיון שערכנו עם אריה גמליאלמנהל אגף התחרויות באיגוד האתלטיקה, מבכירי רצי ישראל בכל הזמנים, שהיה שיאן ישראל בריצות למרחקים בינוניים וארוכים, החזיק משך 26 שנה בשיא ישראלי בריצת 10,000 מטרים, ייצג את מדינת ישראל באולימפיאדת לוס אנג’לס 1984 והיה אלוף המכביה ה-13 (1989).

אריה, איך אתה מסכם את המרוץ מבחינה מקצועית?

“המרוץ היה מאוד ייחודי ואיכותי, לא נתקלנו ברמה כזו ומקבץ כזה הן של רצים ישראלים והן של רצים מחו”ל ברמה כזאת בארץ. מזג האוויר היה מעולה, בין 7-12 מעלות, אי אפשר לבקש טוב מזה, משטח שטוח ללא טיפת רוח. הכנה מאוד טובה ברמה בינלאומית, שעזרה מאוד לרצים, הרצים עשו הכנה מקצועית נהדרת, הגיעו שלושה מושכים מקניה, לצערנו שני המושכים של חבורת הגברים נפצעו תוך כדי הריצה ופרשו בשלב מוקדם. החבר’ה שלנו עודדו ודחפו אחד את השני, הובילו לתוצאות מצוינות. שלושה רצים ירדו משעתיים שמונה ועוד 7 רצים נוספים השיגו את הקריטריון לאולימפיאדה.  הייתה אווירה נהדרת, אווירה מקצועית ברמה נהדרת. יש לנו רצים בטופ, שאנחנו יכולים רק להתגאות בהם, מאמנים ברמה גבוהה, אנחנו מעצמה בתחום המרתון”.

שביעות רצון מירבית. אריה גמליאל

מה תוכל לספר על הכנסת האורחים בצפון?

“הגענו יומיים לפני התחרות לאכסניית כפר בלום. שביעות הרצון היא מעל ומעבר מהשירות שקיבלנו שם, מהפתיחות, מהסבלנות, כל מה שביקשנו לטובת המקצועית של האתלטים קיבלנו בחיוך ובנועם ממנהלת האכסניה, הדס מנור, שראויה לציון והערכה. אנחנו באיגוד האתלטיקה מאוד היינו מרוצים מהשירות שלה. דאגו לנו לקייטרינג מצוין מחדר האוכל, שירות ואוזן קשבת, תרם לשקט של האתלטים לקראת האירוע. אני יכול לציין לשבח את הכנסת האורחים שהייתה לנו באגמון החולה מהמנכ”ל אפי נעים וצוותו, גם הם פתחו בפנינו את השערים וכל מה שביקשנו קיבלנו מייד בחיוך ובהבנה, בכבוד, ברמה גבוהה מאוד להצלחת האתלטים שלנו”.

הצפון צמא לתחרויות בקנה מידה כאלה. האם תמליצו לקיים תחרויות נוספות באזור הגליל העליון?

“בהחלט. בזכות הכנסת האורחים והמקצועיות שקיבלנו במסלול הזה באגמון, אנו שוקלים להפוך את זה למסורת – להגדיל את כמות המשתתפים, להרחיב את היריעה ולתת לרצים מקצועיים ברמה פחות גבוהה מהבכירים שלנו לרוץ ולהנות ממרתון ברמה הגבוהה ביותר”.

תרמה רבות להכנת הספורטאים לתחרויות. אכסניית כפר בלום