כדורגל: נערי קצרין הוכיחו שכמה קשה – ככה מתוק

“קבוצת החודש” שלנו היא מ.ק קצרין גולן – שזכתה באליפות מחוז צפון בצורה מרשימה, עם סיום שיכול להוות בסיס לסרט מצוין

מועדון הכדורגל של מרכז קהילתי קצרין גולן בו פעילות 3 קבוצות תחרותיות, חוגג עונה שניה ברציפות אליפות ליגה של קבוצת נערים ג’ (גילאי 14-15). בעונה שעברה הייתה זו הקבוצה שהודרכה ע”י אליה נאמן – שזכתה באליפות מחוז צפון 1, העונה עושה זאת קבוצת נערים ג’ בהדרכתו של כדורגלן העבר אלרואי כהן – שזכתה באליפות מחוז צפון בצורה דרמטית ומרשימה, זאת לאחר שבעונה שעברה הייתה הקבוצה הטובה ביותר במחוז צפון 1 בשנתון ילדים א’. אנו שמחים להעניק לקבוצה את תואר “קבוצת החודש”.

שערי השדה ממשחק האליפות מול הפועל עמק הירדן


קבוצת נערים ג’ של קצרין שובצה העונה לבקשתה בליגה יותר מאתגרת ותחרותית מזו ששיחקה בה בעונה שעברה. לצידה שיחקו בליגה קבוצות שהחלו את פעילותן לפני 4 ו-5 שנים, בעוד שלרוב שחקני קצרין זו הייתה עונת פעילות שניה בסך הכל. בליגת מחוז צפון שיחקו קבוצות ממועדונים עם ייצוג בליגות הבוגרים הבכירות ובהן: הפועל נוף הגליל, בני סכנין, מכבי אחי נצרת. למרות שבשלושת החזורים הראשונים ליקטה הקבוצה 2 נקודות בלבד ונחלה תבוסה 5:1 במשחק החוץ מול הפועל חוף הכרמל, ככל שחלף הזמן הצליחה הקבוצה להשתלב בצורה טובה יותר בליגה והפכה בשלב מוקדם לקבוצה מובילה בליגה עד לזכייה באליפות, שהושגה בשבוע שעבר עם ניצחון 0:4 במשחק הדרבי האזורי מול הפועל עמק הירדן, שנערך במגרש בקיבוץ מעגן, לעיני קהל רב שהגיע מהגולן ותמך בשחקני קצרין וחגג עמם בסיום.

חלק מחבלי הקליטה. שער מרשים שכבש אדר אלמושנינו במשחק מול הפועל טירת כרמל



קבוצה שאוהבת דרמות

קבוצת נערים ג’ של מ.ק קצרין עברה עונה של דרמות. בשלב מוקדם של העונה התארחה למשחק גביע אצל מ.ס באר שבע, ביום שני, יום לפני יום הכיפורים. למשחק עלתה הקבוצה אחרי נסיעה של למעלה מ-4 שעות, מבלי שהספיקה אפילו לערוך חימום. קצרין הוליכה 0:2 משערים שכבשו יהלי בן ציון (27) ואלון נמירובסקי (29), אך צמד שערים שכבשה הקבוצה המארחת בשתי הדקות האחרונות של המחצית הראשונה ושער נוסף שכבשה בדקה ה-44 חוללו מהפך. שער נוסף שכבש יהלי בן ציון בדקה ה-52 קבע שוויון 3:3. המשחק המשיך להארכה, שתי דקות לסיומה באר שבע כבשה שער יתרון 3:4, אך ממש בסמוך לסיום ההארכה שער שכבש אורי חיים לוי קבע שוויון 4:4, ששלח את הקבוצות להכרעה בפנדלים, שבה קצרין ניצחה 2:4, הודות ליכולתו של השוער טומס בקלור. הדרך לגולן הייתה הרבה יותר קצרה ומהנה, ולמי איכפת היה לחזור בשעה 2 בלילה אחרי משחק כזה?

שער חשוב רחוק מהבית. אלון נמירובסקי כובש שער במשחק הגביע בבאר שבע



ביום רביעי לפני כשבוע וחצי יריבתה של קצרין במאבק על האליפות, זכתה בניצחון על בני פרדיס וחגגה אליפות, מאחר וע”פ הטבלה נצרת הקדימה במחזור הסיום של העונה ביתרון של 4 נקודות את קצרין, שלה נותר משחק אחד מול עמק הירדן, אלא ששעות לאחר מכן בית הדין של ההתאחדות לכדורגל יצר טוויסט בעלילה: הרשעתה של הפועל אום אל פאחם בשיתוף לא חוקי של שחקן במשחק מול קצרין, שהסתיים בתוצאת שוויון 1:1, העניקה לקצרין ניצחון טכני, שהוסיף למאזנה עוד 2 נקודות יקרות – מה שהפך את המשחק מול עמק הירדן למשחק שבו ניצחון = אליפות. קצרין שוב עמדה באתגר המותח וזכתה בניצחון גדול ובאליפות מתוקה במיוחד.

יצויין כי, הטיפול המהיר בתלונה שהגישה קצרין כנגד אום אל פאחם נבע מהתערבותו של יו”ר ההתאחדות לכדורגל, משה (שינו) זוארץ, שנענה לפנייתו של אלרואי כהן – שמכיר אותו מהתקופה שבה שיחק במכבי פ”ת וזוארץ שימש כאחד מהאנשים המרכזיים בה. אלרואי כהן הודה לזוארץ על התערבותו והטיפול המהיר בסוגייה הכל כך חשובה.

תמונת ניצחון. שחקני קצרין חוגגים אליפות


מה אומרים המספרים?

מ.ק קצרין סיימה את העונה עם מאזן של כ-78 אחוזי הצלחה, צבירה של 51 נקודות מ-66 אפשריות, מאזן העומד על 16 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים. קצרין ספגה 27 שערים – המאזן השני בטיבו בליגה, כבשה 88 שערים – המאזן הטוב בליגה. שני שחקנים כבשו העונה סך דו ספרתי של שערים: אלון נמירובסקי – מלך שערי הליגה, שכבש באוגוסט האחרון את פינת “ספורטאי השבוע” שלנו – כבש 31 שערי ליגה, אדר אלמושנינו כבש 15 שערים.

הכל נשאר במשפחה

אלרואי כהן זכה בחודשים האחרונים לאמן את אחיינו, עידו כרמי – שמשחק כמגן שמאלי. עידו כרמי עשה מעבר חד ממחלקת הכדורסל של הפועל גולן לקבוצת הכדורגל של קצרין וכבש העונה 7 שערים במדי קבוצת ילדים א’ וקבוצת נערים.


מה אומר המאמן?

אלרואי כהן, שזכור לרבים ככדורגלן מוכשר במדי עירוני קרית שמונה והפועל ת”א ואף בנבחרות ישראל, שיתף בפוסט בחשבון הפייסבוק את תחושותיו: “מה לא עברנו בעונה הזאת? התחלה מקרטעת והססנית עם הפסד ותיקו, מתחילים את העונה לא במגרש הביתי שלנו ונודדים לק”ש, שחקנים מגיעים ועוזבים במהלך העונה, טיסות, פציעות טורדניות ולא מעט בלת”מים, אך לרגע לא עצרנו, המשכנו יחד כקבוצה אמיתית וכולם נתנו את האקסטרה שלהם כדי להשלים את החסר כשהיה צריך”.

ניצחו גם במגרש בקרית שמונה



אלרואי כהן הביע התרגשות גדולה מאירועי המשחק האחרון מול עמק הירדן: “שתי דקות לפתיחת המשחק האחרון והכי חשוב של העונה, כשכל הלחץ על הכתפיים והרגליים שלנו, עידו כרמי – האחיין האהוב שלי, שרק לפני 3-4 חודשים בחר לעזוב את הכדורסל הייצוגי שהוא הצטיין בו – ולעבור לכדורגל הייצוגי, ספורט שעדיין לא התנסה בו באימוני קבוצה ושיחק רק בשכונה עם החברים או בבי”ס. להחליף מקצוע ספורט זהו תהליך לא קל, אך עידו השקיע, התאמן ושיחק אצלי בנערים ג’ וכן גם בילדים א’ אצל רון דובר המאמן המדהים. יחד הגענו למצב שהוא פותח בהרכב במשחק אליפות ואז עושה את מה שעושה על פתיחת המשחק – כובש שער אדיר. יש כאלה שמאמינים בצירופי מקרים, אני לא אחד מהם. ממש ברור לי שזה עוד סימן גדול שמדגיש עד כמה כל מה שאנחנו עושים כאן נכון. שאחריו אני יכול להרגיש וגם להגיד באושר גדול, שהמהלך שלי לחזור לגולן ולהשקיע בילדים והנערים המדהימים האלה שאני רואה את עצמי בהם כל יום, הייתה ההחלטה הכי נכונה שיכולתי לעשות”.

היו ימים על כר הדשא. אלרואי כהן במדי עירוני קרית שמונה


אלרואי כהן, ששב לגולן לפני שנתיים וחצי אחרי עשור במרכז הארץ, יודע להעריך את איכות ההון האנושי בצפון: “האוכלוסיה של הגולן קורצה מחומר אחר, לכן הילדים באזור הם הכי איכותיים בישראל. הם ספוגים שרק רוצים לספוג מידע, רוצים להשתפר וכן מוכנים לעבוד קשה בשביל זה. רק לאחר שאתה יוצא מכאן, אתה אתה לומד להעריך באמת את המקום, האנשים והאנרגיה המיוחדת כל כך שקיימת כאן בכל רגע. מכאן אני רוצה להודות לשחקנים, אתם חבר’ה מדהימים עם אופי של גלדיאטורים. עשיתם את הבלתי ייאמן, עליתם לליגה הזאת השנה ולקחתם אותנו לאליפות! התמודדנו נגד מועדונים שמ.ק קצרין/גולן לא התמודדה מולם ב20 שנה האחרונות (מאז ששיחקתי כאן בעצמי) ועשינו את זה בסטייל ענק. גם בגביע העפלנו אחרי נסיעה של 5 שעות לב”ש וקרב פנדלים מותח. ואז, משחק אחרון לעונה כשרק ניצחון מבטיח לנו אליפות, דרבי בחוץ נגד עמק הירדן – שלא רצו שנחגוג על חשבונם, באנו וניצחנו 0:4. מי שמאמין גדול באנרגיות כמוני זה בשבילכם. חשוב לי להגיד ששחקני הגולן יהיו בקדמת הכדורגל בשנים הבאות בע”ה, ויקבלו את ההערכה שמגיעה להם. אני אישית אעשה הכל כדי שזה יקרה”.

ברצלונה תחתים אותו? אלרואי כהן באצטדיון ה”קאמפ נואו”


לסיום, אלרואי כהן לא שכח לחלק קרדיטים: “אני מודה על הזכות להיות חלק משמעותי בשינוי שהתחיל והולך להמשיך בשנים הבאות. לעלות ליגה ולקחת בה אליפות באותה השנה זה לא משהו טריוויאלי. מכאן אני רוצה להגיד כל הכבוד לכם שחקנים מדהימים שלי, אני גאה בכם כמו שלא חשבתי שאוכל להיות גאה אי פעם. אני רוצה להגיד תודה גדולה לצוות המאמנים והמנהלים המעולה שקיים כאן במחלקה – שעושים הכל כדי שנהיה כמה שיותר מקצועיים ושנתקדם בכל יום עוד. תודה לרכז הענף במועצה – קובי בדש האלוף, למשה ריי – המנהל המקצועי, למאמנים רון דובר, אופק שטיינר, יואב סופר, אשר כנפו (ושלומי מלכה) על התמיכה בקבוצה שלנו והרצון לגרום להצלחה לקרות. בלעדיכם לא היינו עושים את זה. בוודאות”.

חגיגה שלא תישכח. שחקני קצרין חוגגים בחדר ההלבשה בסיום משחק הגביע בבאר שבע