רחוק מהבית, עם אמונה בלב

הכדורגלן נאור עבודי פתח ברגל ימין את דרכו בכדורגל הארמני, עם שער שכבש במשחק הבכורה שלו במדי לורי. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

יום שישי בערב, היה זה יום שישי שמח במיוחד לכדורגלן נאור עבודי מקרית שמונה. הקשר בן ה-27, שגדל במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה וחתום עד היום על שער המהפך שהביא את גביע המדינה היחיד למחלקת הנוער (במדי קבוצת נערים א’ בשנת 2010), עבר קיץ לא פשוט, אחרי עונה במדי מ.ס אשדוד שבה למרות שהציג לא אחת יכולת טובה התקשה למצוא את מקומו בקבוצה כל כך ביתית עם מדיניות ברורה של השבחת שחקנים צעירים ושיווקם לקבוצות בכירות מהארץ ולקבוצות מאירופה. עבודי קיווה מאוד להמשיך בליגת העל, אך כשראה שההצעות לא זורמות ואפילו לא מקבוצת האם שלו, עירוני קרית שמונה – שעיבתה העונה את הצביון המקומי שלה, החליט נאור עבודי לארוז את הפקלאות ולעבור בעצת סוכנו, עידו קרן, לקבוצת לורי מהליגה הארמנית, שמודרכת ע”י המאמן הישראלי – אלברט סולומנוב. עבודי עשה את המעבר יחד עם הקשר אלמוג אוחיון ואחרי ימים לא פשוטים של קליטה, ביום שישי הם ערכו הופעת בכורה במשחק במסגרת מהמחזור הרביעי, שבו קבוצתם ניצחה את ארראט האלופה. עבודי כבש שער בדקה ה-63 והוחלף כרבע שעה לאחר מכן, בעוד שאוחיון הורחק במהלך המשחק. לנאור עבודי היה זה בהחלט סופ”ש מהאגדות ואנו שמחים לארחו לראיון בפינת “ספורטאי השבוע”.

כאן כדי להצליח. נאור עבודי מוצג בקבוצתו הארמנית (צילום: מדיה מועדון כדורגל לורי)


נאור, ברכות על הניצחון ועל שער הבכורה. איך מסכמים משחק כזה?
“הופעת בכורה מוצלחת. הגענו למשחק הזה לאחר שאפילו משחק אחד לא עשינו בגלל הקורונה. היו לנו הרבה שחקנים שנדבקו בוירוס, אבל המאמן הכין אותנו בצורה הכי טובה שיש מול קבוצה שהיא האלופה פה ולה בעלים שמשקיע הרבה כסף. אני שמח שלמרות הכל הצלחנו  לנצח וזכיתי להבקיע שער בכורה”.

איך השתלבת מבחינה חברתית ומקצועית בקבוצה?
“מי שמכיר אותי יודע, שבכל מקום שאני מגיע  אני ישר מצליח להתברג ולהיות די משמעותי. כאן בהתחלה זה  היה יותר קשה בגלל הבדלי השפות, אבל ככל שעובר הזמן זה הולך ומשתפר. אין ספק שזה עוזר מאוד שהגעתי לכאן עם שחקן ישראלי נוסף, שהוא חבר טוב עוד מישראל. אלמוג ואני חברים טובים, אז ככה שזה יותר פשוט וכן כרגע מתגוררים במלון עד שנחליט מה אנחנו רוצים .  באנו להוביל את הקבוצה דיברנו הרבה עם המאמן והוא אמר לנו שמאוד רוצה אותנו ובונה עלינו וחובת ההוכחה כמובן שהיא עלינו. אני מאמין שנעשה עונה טובה יחד בעזרת השם”.

איך אתה מסכם את הפרק שלך באשדוד?
העונה האחרונה באשדוד סוג של פיספוס כי אני בטוח שאני שייך וצריך להיות בליגה הזאת עשיתי כמה משחקים בתפקיד שהוא לא שלי, עמדת המגן השמאלי, היו לי משחקים טובים ומשום מה החלטו פחות לתת לי ולקדם צעירים מתוצרת בית – וזה בסדר גמור מבחינתי. היה, טוב שהיה ואני ממשיך קדימה”.

לא חששת לעזוב את הארץ בתקופה כל כך רגישה ומאיימת כמו זו שהעולם חווה כרגע?
“לא. העניין של הקורונה כמו שאנחנו רואים קיים בכל מקום, אז צריך להתמודד ולחיות לצד זה. קיבלתי אינפורמציה די טובה על המקום ושקיבלתי את ההודעה שלורי מעוניינת בי,  קיבלתי החלטה שאני רוצה לעבור לשם בלי פחד. המצב כאן מבחינת ההתנהלות עם הקורונה הוא סביר, הכל פתוח וחיים עם זה”.

ניצחתם את האלופה, למרות שלא הייתם בכושר משחק טוב. מה זה אומר לבאות?

“לפי מה שאני התרשמתי עד עכשיו, יש כמה קבוצות שיכולות להתחרות טוב בליגה שלנו ויש לנו סיכוים לעשות עונה יפה”.

יש לאן להתקדם מארמניה?


“השאיפות שלי להמשך  העונה כמובן להתקדם כמה שיותר. באים לפה הרבה סקאוטים וסוכנים  מהליגה רהוסית והצרפתית וממקומות נוספים, כדי לראות את הכדורגל הארמני. מהקבוצה שלי נרכשו לפני העונה הזו כמה וכמה שחקנים ע”י קבוצות בכירות בהרבה כסף. אני רוצה להתקדם ולהמשיך כמה שאפשר ואין לדעת לאן הכדורגל יוביל אותך”.

רוצים פרק אירופאי ארוך. נאור עבודי (מימין) ואלמוג אוחיון