כדורגל: שובו של ספיידרמן לנוף

“ספורטאי החודש” שלנו הוא אלון בוזורגי – שסימן ההיכר שלו הוצאת מסיכת ספיידרמן אחרי כיבוש שערים. בוזורגי חזר בגדול מפציעה ממושכת וכבש חמישה שערים בפרק זמן קצר, שעזרו להפועל נוף הגליל לחזור לחיים במאבק נגד הירידה לליגה א’

*. צילום: מאור בכר – צילום סטילס מקצועי לאירועי ספורט ברחבי הצפון

מי שעוקב אחר הליגה הלאומית יסכים כי הפועל נוף הגליל היא אחת מהתעלומות הגדולות של העונה. קבוצה שהיו את כל הסיבות לצפות ממנה, שתשנס מותניים אחרי הירידה מליגת העל ותתמודד על עליה שוב לליגת העל, מוצאת את עצמה במאבק הישרדות כנגד ירידה לליגה א’. במחזור ה-25 של העונה (מבין 37) מצאה את עצמה נוף הגליל מתחת לקו האדום במרחק של 4 נקודות מהמקום המוביל למשחקי המבחן על ההישארות בליגה ובמרחק של 11 נקודות מחוף מבטחים. הגנת הקבוצה ספגה בצרורות ונראה היה שהדרך לליגה א’ סלולה.

התעוררו על החיים שלהם. שחקני הפועל נוף הגליל מברכים את אלון בוזורגי לאחר כיבוש שער


בדיוק באותה נקודת זמן הצטרף לשורותיה החלוץ אלון בוזורגי (33) מקרית שמונה, ששב אחרי פציעה ממושכת שמנעה ממנו לפתוח את העונה. לא רבים האמינו ששחקן שעבר את גיל 30 ולא עשה הכנה לעונה הזו עם קבוצה יהיה ממביאי הישועה, אבל הנתונים מדברים בעד עצמם: ב-11 משחקים אלון בוזורגי כבש 5 שערים, שסייעו לקבוצתו לעשות סדרת ניצחונות ובתוספת לעובדה שהופחתו ממאזנה של מכבי אחי נצרת 4 נקודות, מוצאת את עצמה הפועל נוף הגליל, שני מחזורים לפני תום העונה במקום ה-13 המוביל להישארות בליגה ללא צורך במשחקי מבחן – כשהיא מקדימה בנקודה אחת את מ.ס כפר קאסם וב-5 נקודות את מכבי אחי נצרת – שמדורגת מתחת לקו האדום.

רגע לפני שנכנסים לישורת האחרונה בהחלט של משחקי הליגה הלאומית, זמן מצוין עבורנו לארח לריאיון קצר בפינת “ספורטאי החודש” את אלון בוזורגי – שחובק לאחרונה יחד עם רעייתו גליה תאום ותאומה, אח ואחות לאימרי הבן הבכור. אלון בוזורגי נצר למשפחת כדורגל ענפה, שראשה הוא האב איציק – כדורגלן ומאמן עבר ידוע והבנים אריאל – כדורגלן עבר וסוכן הכדורגלנים שהביא לישראל את צ’רון שרי, וישי – ששיחק בעונה האחרונה בבית”ר ת”א/בת ים.

חזר בגדול למגרשים. אלון בוזורגי



אלון, עם יד על הלב, האמנת שאחרי פציעה ממושכת, אחרי שלא התאמנת עם קבוצה כל כך הרבה זמן, תחזור בכזו יכולת?

“האמת שכן. בתקופה שלא שיחקתי והתאמנתי לבד, הרגשתי שהרעב מביא אותי למקומות טובים ויכולת שלא הייתי בה. לא אשקר, זו הייתה השנה הכי קשה בחיים שלי. עברתי תקופה לא פשוטה. להיות 10 חודשים מחוץ למסגרת קבוצתית, זה ממש קשה מבחינה מנטלית ומקצועית. אני גאה בעצמי שעברתי את התקופה הזו עם הרבה עבודה מאומצת והרבה אמונה. הרבה אנשים היו נשברים, אבל אני לא. חזרתי יותר טוב ממה שהייתי קודם, אני מאוד שמח וגאה בעצמי”.

הגעת לקבוצה חדשה, שהייתה מצויה בדאון. לא התאמנת איתה ולא עשית איתה הכנה. איך נכנסת כל כך מהר לעניינים?

“יש לפחות חמישה שחקנים ששיחקתי איתם בעבר, אבל כשאתה שחקן טוב ומשחק עם שחקנים טובים, מספיק משחק או שניים כדי להבין את היתרונות והחסרונות בכל שחקן והדברים מתחברים. מעבר לזה, שיתפתי פעולה עם מוטי איווניר במכבי אחי נצרת – הוא המאמן שתחתיו עשיתי חצי עונה גדולה במכבי אחי נצרת, אחרי תקופה ארוכה בליגה א’. מוטי איש מקצוע מצוין, החיבור שלי איתו מאוד טוב ואין ספק שהוא יודע להפיק ממני הרבה”.

איך אתה מסביר את השינוי שעשתה הקבוצה?

“מוטי והצות ידעו לעשות את ההתאמות הדרושות, כדי לייצב את המצב וכדי לייצר רצף ניצחונות חשוב, שאני מקווה שימשיך עד סוף העונה. ברמה המנטלית השחקנים הבינו שצריך להיות יותר “רעים”, יותר תכליתיים, להביא את הנקודות בכל מחיר. כל אחד נותן יותר ממאה אחוז ומהסיבה הזו שיפרנו את מצבנו, אבל אנחנו לא יכולים לנוח על זרי דפנה”.

הביא איתו שערים ואנרגיות. אלון בוזורגי חוגג



אתה כבר הרבה שנים בליגה הלאומית. מה אתה צופה שיקרה בשני המחזורים הקרובים?

“יכולים לקרות הרבה דברים. אנחנו צריכים להיות מרוכזים אך ורק בעצמנו.  אני מאמין שננצח את שני המשחקים ונישאר בליגה. אין ברירה אחרת”.

בשנים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה פיתחת את העיסוק כמאמן אישי והעונה אף העברת אימוני חלוצים במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה. מה צפוי לאזור הגליל העליון מבחינת דור העתיד?

“אחד מהדברים שהכי עזרו לי לעבור את התקופה מחוץ למגרשים, היא התחום הזה של אימונים אישיים ואימוני חלוצים. זה מילא אותי מאוד. מאז שחזרתי לשחק אני פחות זמין לאימונים. מה שכן, אני אומר בוודאות גדולה, שיש כאן הרבה מאוד כישרונות והרבה מאוד חבר’ה שמוכנים לעבוד קשה, כדי להצליח. אני מאמין גדול בפוטנציאל של שחקני האזור שלנו והסביבה לספק תוצרים איכותיים בעתיד גם לקבוצות בוגרים בליגות בכירות”.

ספיידרמן עוד נחוש להבקיע. אלון בוזורגי במסיכה וחברים מהעבר