כדורסל: רועי הובר נחוש לקראת הפלייאוף

“ספורטאי החודש” שלנו הוא רכז הפועל גליל עליון, מהגורמים הבכירים בהצלחת הקבוצה העונה, נחת אצלנו לריאיון

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

עונה קסומה עוברת על קבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון, שככל הנראה תסיים את שלב הבית העליון במקום החמישי ותמשיך לסדרת רבע גמר פלייאוף מול הפועל חולון, יריבתה ביום שישי הקרוב (14:00, אולם “הפיס” בכפר בלום, הקליקו כאן לרכישת כרטיסים).

צריכים אתכם ביציע. אוהדי הפועל גליל עליון


אחד משחקני המפתח הבולטים בהצלחתה של הקבוצה הגלילית הוא הרכז רועי הובר, שחזר בקיץ האחרון לקדנציה שניה בקבוצה, אחרי ששיחק בשורותיה בעונת 19/20, שהופסקה לפני סיומה בשל משבר הקורונה.

רועי הובר ממשיך העונה את גרף העליה שאפיין אותו בקצה השני של המדינה בשורותיה של הפועל אילת. הובר, שבתחילת העונה עבר פציעה טורדנית שאילצה אותו לעבור ניתוח באצבע והשביתה אותו לפעילות מזה חודשיים, חזר בגדול למגרשים ויש לו חלק גדול בקאמבק של הקבוצה אחרי הפתיחה הלא מוצלחת של העונה. עד כה, רועי הובר מעמיד בממוצע של כ-30 דקות למשחק ממוצע של 10.2 נקודות ו-6.2 אסיסטים למשחק, שמציבים אותו במקום השישי בטבלת מחלקי האסיסטים של הליגה – ראשון מבין השחקנים הישראלים ולמעשה הישראלי היחיד מבין 15 הראשונים בקטוגריה זו. לפני כחודשיים נבחר לשחקן החודש של מנהלת ליגת העל.

רועי הובר התאקלם בצורה מצוינת בגליל, מתגורר עם בת זוגו בקיבוץ עמיר ואף לומד לתואר בכלכלה וניהול במכללת תל חי. רגע לפני שמגיעים למשחק האחרון בשלב הבית העליון ומסתערים על הפלייאוף, זמן לארח את רועי הובר לריאיון ולהעניק לו את תואר “ספורטאי החודש” שלנו לאור תרומתו להצלחת הקבוצה עד כה.

להתענג על הביצועים. רועי הובר בפעולה (הסרטון הופק בשיתוף דוברות מנהלת ליגת העל וערוץ הספורט)



רועי, איך אתה מסביר את ההתאוששות של הקבוצה מפתיחת עונה קשה, דווקא אחרי שג’יילן הדסון עזב ובחלק מהתקופה גם אתה לא עמדת לשירותה, בשל ההחלמה מהפציעה.

“הייתה הכנה לא טובה לעונה – וזה השפיע. במהלך ההכנה סבלנו מחיסורים של שחקנים בגלל פציעות, טיסות, קורונה ונבחרת. התחלנו את העונה ישר בשתי מסגרות – בליגה שלנו וביורופקאפ – שזה אומר פחות אימונים וזמן להתחבר. בתוך הקבוצה ידענו שיש לנו סגל טוב והמקום שלנו לא בתחתית. הזמן עשה את שלו ויחד עם שינוים קטנים שנעשו בסגל הדברים התחברו ומצאנו את עצמנו במקום הרבה יותר טוב”.

מצאת את עצמך חודשיים בחוץ בגלל פציעה. איך עברה עליך ההתמודדות?

“חששות תמיד יש, אבל פציעות הן חלק מהספורט וצריך להתמודד. השתדלתי להתמקד בדברים שאני יכול לשלוט בהם, עבדתי קשה עם אנשי מקצוע טובים במטרה לחזור חד ואני שמח שהדברים הסתדרו ברמה אישית והקבוצתית”.

עשית עונה מוצלחת באילת, אתה נחשב לישראלי בכיר והשוק בקיץ האחרון לא היה גדוש בשחקנים. למה בחרת בקבוצה עם תקציב נמוך ובקצה המדינה ולא בקבוצה אחרת?

“הבנתי שיש פה צוות ואנשים שרוצים לרוץ קדימה, שמייעדים לי חלק משמעותי בקבוצה וזה היה לי מאוד חשוב. שיטת משחק פה מאוד מתאימה לי. אני שמח שאני פה. מקום מאוד מיוחד גם מבחינה גאוגרפית עם אווירה משפחתית. דואגים לכל מה שאנחנו צריכים, כדי שנוכל להתעסק רק בכדורסל. הכוונות של האנשים כאן טובות מאוד ורציניות, רואים שהכדורסל הוא סוג של תרבות, מעניין הרבה אנשים. כיף לנו השחקנים גם במשחקים וגם בחיי היום יום”.

היה כאן גם בליגה הלאומית וגם אז היה מספר 13



העונה אתה גם משלב לימודי תואר, כפי שעושים גם נמרוד לוי ואיתי מושקוביץ. איך אתה מצליח לשלב את זה עם הכדורסל?

“לפעמים הלו”ז קצת עמוס, אבל גם המכללה וגם הקבוצה עושות שיתוף פעולה ועוזרות לנו שנוכל לעשות את זה. הכדורסל מבחינתי בעדיפות ראשונה. אנחנו משלימים חומרים מתי שאפשר. יש לנו צוות מתרגלים מצוין. במקרה שלי גם חברה שלי סטודנטית והיא מבינה עניין. אין ספק שלימודי תואר פותחים את הראש ויוצרים גם התעסקות במשהו אחר ומגוונים את היום יום”.

ביום שישי שוב סגול מול העיניים. רועי הובר במשחק גביע הווינר מול הפועל חולון



בשנת 2017 היית חלק מנבחרת העתודה, שזכתה במדליית כסף באליפות אירופה. בינואר האחרון זומנת לנבחרת. הנבחרת רוצת לך?

“אין יותר מדי שאיפות ספציפיות ברמה האישית. הנבחרת מעל שחקן. תמיד כיף להיות חלק מהנבחרת ואשמח להתייצב לשירותה. בסוף המטרות שהנבחרת תצליח בכל קמפיין. זו תהיה זכות עבורי, אם אהיה חלק ממנה”.

הפלייאוף מתקרב. המטרות שהוצבו בתחילת העונה היו להישאר בליגה. אתם כקבוצה מסתפקים במה שעשיתם עד כה או שיש רעב לעשות יותר ממה שהיה בעונה שעברה?

“אנחנו באנרגית טובות לפני הפלייאוף. אנחנו מאוד מאמינים שאפשר לעשות צעד נוסף בהשוואה למה שהקבוצה עשתה אשתקד. אני חושב שיש חיבור טוב בין כולם, הראינו שאנחנו יכולים להתמודד מול הקבוצות הטובות ביותר בליגה. לסדרה יש אנרגיות משלה. אני מקווה שנדע לקחת את הדברים למקום שלנו. כמובן שלקהל הנהדר שלנו יש חלק חשוב במשימה ונצטרך אותו לצידנו במשחקים”.

לא מסתפק בבית העליון. רועי הובר במאצ’ אפ מול מייקל בריסקר