טניס: יהלי בן ערב כובש את פינת “ספורטאי החודש”

הטניסאי המוכשר בן ה-14 ממעיין ברוך כובש את הפינה, הודות להתקדמותו שנובעת במידה רבה מהשקעה והתמדה מעוררי הערכה

זה קרה במהלך השבוע האחרון. כשיצרתי קשר עם טל אמסלם – מנהל מרכז הטניס בקרית שמונה וביקשתי המלצה לפינת “ספורטאי החודש”, טל אמסלם לא היסס וסיפר על נער בן 14 מוכשר ומשקיען, שעשה בשנה האחרונה קפיצה גדולה בביצועיו.

דבריו של טל אמסלם בהחלט סקרנו והוא לא חסך בשבחים: “יהלי בן ערב מתאמן אצלנו כבר 5 שנים, מהן 3 שנים בתוכנית התחרותית. יהלי הוא דוגמא לילד שצמח מלמטה, הגיע דרך תוכנית טניס רגילה של ילדים המתאמנים 2-3 פעמים בשבוע. מדובר בילד עם רצון ואמביציה, שמתאמן 17 שעות בשבוע.  יהלי הוא שחקן תחרויות לגיטימי, שמתחרה בכל הארץ ועשה הישגים יפים בתחרויות בגזרה הצפונית. הוא מגיע ממשפחה של טניס, שתומכת בו מאוד. יהלי ניחן בכושר התמדה גבוה, כח רצון בלתי נגמר להיות ספורטאי תחרותי, הרצון הגדול שלו להשתפר, משלב בין אימוני טניס ואתלטיקה. הוא רק בן 14 ומאוד צעיר, התפתחות בטניס לוקחת זמן ואני מאוד מאמין בו”.

תגידו לנו אתם, אם אחרי מילים כאלה, אפשר בכלל לערער על המלצה כזו? בוודאי שיהלי בן ערב, תלמיד חט”ב עמק החולה, כובש את פינת “ספורטאי החודש” שלנו בגדול.

יש לו את כל הסיבות לחייך. יהלי בן ערב


יהלי, מהם הדברים שגורמים לך לחיבור כל כך הדוק עם הטניס?

“אני מאוד אוהב את הספורט הזה, את זה שהמשחק תלוי רק בי, שצריך להיות חזק בראש ויש הרבה טכניקה ומחשבה מאחורי כל מהלך”.בשנה האחרונה נכנסת לעולם התחרותי. ספר על השינויים שזה מצריך ממך ועל ההרגשה להתחרות?

“התחרויות מצריכות ממני להתכונן כמו שצריך ולעבוד קשה באימונים. לפני תחרות אני הרבה פעמים מתרגש ולחוץ קצת. צריך ללמוד לעבוד על זה, כדי שהלחץ לא ייפגע ביכולת שלי ושלא ישפיע עליי תוך כדי התחרות”.

מה תוכל לספר על החיבור עם טל המאמן? עד כמה יש לו חלק בהתקדמות שלך?

“טל מאמן טוב מאוד שעובד איתי ושם דגש על הדברים בהם אני צריך להשתפר. יש לו חלק משמעותי בהתקדמות שלי, הוא מאתגר אותי, דוחף אותי קדימה, לא מוותר לי. ויחד עם זה מעודד ותומך”.

איך אתה מצליח לשלב כמות כל כך גדולה של אימונים בשבוע עם הלימודים ועם חיי החברה?

“אני מתאמן כ- 17 שעות בשבוע, לפעמים זה באמת מרגיש עמוס ושאין לי זמן פנוי, אבל אני לומד לייעל את הזמן שלי – ולא מוותר על מפגשים עם החברים ועל רצונות נוספים שיש לי”.

מוכן לעבודה מאומצת, כדי להצליח. יהלי בן ערב בפעולה

עד כמה הטניס תרם לך לחיי החברה ולתכונות האופי?

“הטניס פיתח אצלי הרבה דברים שתורמים לי מאוד כמו חריצות, השקעה, התמדה, התמודדות עם אי-הצלחות, הגשמת מטרות. זה מרגיש לי שזה עוזר לי בלימודים, בחיי חברה ובכלל משפר לי את האישיות”.

מבין הטניסאים המפורסמים בעולם, ממי אתה שואב השראה?

“הטניסאי שאני הכי אוהב ומעריך הוא נובאק ג’וקוביץ’. אני אוהב לצפות בו. מעבר לכשרון וליכולת של נובאק, הוא חזק בצורה יוצאת דופן מבחינה מנטאלית”.

באיזו תדירות ובאיזה דרכים אתה צופה בטניס מהעולם?

“אני משתדל לעקוב בטלויזיה אחרי הטורנירים בעולם. בשנה שעברה אבא שלי ואני טסנו לצפות ברולאן גארוס, ראינו בין היתר את המשחק של 2 אגדות טניס – נדאל נגד ג’וקוביץ’. השנה היינו בטורניר בינלאומי בתל אביב ATP 250 והייתה חוויה מדהימה”.

מה השאיפות שלך לעתיד הקרוב? מה החלום הכי גדול שלך בטניס?

“השאיפות שלי לזמן הקרוב הן לעלות בדירוג הארצי ולהיות יותר דומיננטי בתחרויות. והחלום הכי גדול שלי הוא להיות מקום ראשון בעולם”.

שואף גבוה. יהלי בן ערב