כדורגל: קרית שמונה עברה בכתום

עירוני קרית שמונה ניצחה 0:2 את בני יהודה ת”א, למרות ששיחקה בחצי השעה האחרונה בעשרה שחקנים.

פתיחת עונה מוצלחת ומעוררת אופטימיות לעירוני קרית שמונה. לפני זמן קצר זכתה הקבוצה בניצחון שלישי בחמישה משחקי ליגה – 0:2 ביתי על בני יהודה ת”א, ששומר על מאזנה נטול הפסדים ומוסיף לטור ניצחונות הבית את הספרה 1.

עירוני קרית שמונה ניצלה עד תום את העובדה שיריבתה הערב, שהתייצבה למשחק עם מאזן צבירה של 10 נקודות בחמישה משחקים, נאלצה לעלות למשחק עם מרכז הגנה עם שלושה שחקנים – אשר שניים מהם אינם בלמים טבעיים, שי מזור ותאמבי סגס ששיחקו לצידו של פאדי נג’אר, זאת בשל היעדרותם בגין פציעה של הבלמים אליסון דוס סנטוס ודן מורי. קרית שמונה חסרה את הקשר ההתקפי אופיר מזרחי, שסובל מפציעה בקרסול.

כבר לאחר 45 שניות מפתיחת המשחק עירוני קרית שמונה עלתה ליתרון 0:1, מסירה מצוינת של סקו טורה ללוסיו מרינאו הובילה את החלוץ הברזילאי למצב של אחד על אחד מול שוער בני יהודה, עומר ניראון. מרינאו עבר את השוער הצעיר של הקבוצה האורחת וכבש מקרוב. עם האוכל בא התיאבון, קרית שמונה המשיכה ליזום ולסכן את שערה של בני יהודה, בדקה ה-17 מבצע אישי של יוג’ין האנסה הסתיים בכיבוש שער, שהכפיל את יתרונה של קרית שמונה ל-0:2, תוצאה שנשמרה עד לסיום המשחק, זאת לאחר שבמחצית השניה שתי הקבוצות גילו יוזמה התקפית שלא תורגמה לשערים. קרית שמונה שיחקה בחצי השעה האחרונה בעשרה שחקנים, בשל הרחקתו בכרטיס צהוב שני של יוג’ין האנסה, שספג כרטיס צהוב שני, לאחר שביצע עבירה רחוק מהשער על עמית כהן, מגינה של בני יהודה. הקבוצה האורחת הגבירה את ניסיונות היוזמה ההתקפיים שלה על שערה של קרית שמונה, אך ההגנה בראשות השוער ברטקוס והבלמים הצעירים מתוצרת בית, אורי דהן ועידן נחמיאס, הייתה על המשמר וסיכלה את הניסינות. בסיום, ניצחון 0:2 מוצדק לזכות קרית שמונה.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים): דזו’גאס ברטקוס, דור אלו, אורי דהן, עידן נחמיאס, זיו מורגן, סמואל בראון, יואב הופמהייסטר, רועי קהת (אמיר בן שמעון – 66), סקו טורה (עבדאללה חליחל – 84), לוסיו מרינאו (אדריאן רוצ’ט – 75) ויוג’ין האנסה. 

דמות מרכזית במשחק. יוג’ין האנסה (צילום: פושקו)