חי ונושם הוקי

“מאמן החודש” שלנו הוא איתי בן טוב מאמן הנבחרות הצעירות של ישראל, שמאמן את קבוצות הנוער והנערים של צעירי מטולה ובמקביל משחק בקבוצת הבוגרים ובנבחרת הלאומית

מועדון ההוקי של צעירי מטולה הוא מועדון מוביל שנים רבות בענף, שמהווה גם ספק שחקנים, שחקניות ומאמנים לנבחרות ישראל השונות. איתי בן טוב, בן 28 ממטולה, הוא “חיית הוקי” במובן הטוב של המילה. מגיל ילדות הוא פעיל במועדון כשחקן, בשנים האחרונות מאמן בהצלחה במחלקת הנוער – בעונה הזו את קבוצת הנערים וקבוצת הנוער (קבוצה מעורבת לשני המינים), לצד היותו מאמן נבחרות הבנים הצעירות – שעשו הישגים מרשימים לאחרונה באליפויות אירופה לדרג 3: נבחרת עד גיל 18 זכתה במדליית זהב ועלתה לדרג 2, נבחרת עד גיל 20 זכתה במדלית כסף ונשארה בדרג שלישי. בשבוע שעבר היה שותף כשחקן הנבחרת הלאומית להישארותה בדרג 2A העולמי בסיומו של טורניר שנערך בספרד. בין לבין איתי בן טוב עושה חיל גם הענף הנדל”ן. ההצלחות אליהן מוביל איתי בן טוב ולהן הוא שותף מרכזי בהחלט נותנות לנו את כל הסיבות לבחור בו ל”מאמן החודש” שלנו.

ממוקד מטרה בכמה זירות. איתי בן טוב בפעולה



איתי, נראה שיש לך סטארט אפ לזמנים, אחרת קשה להבין כיצד אתה מצליח לעשות כל כך הרבה דברים במקביל

“מוצאים זמן להכל, במיוחד כשעושים את מה שאוהבים.  כמובן שנדרש ממני לנצל בצורה מיטבית ומקסימלית את שעות היממה ואני משתדל לעשות את זה הכי טוב שאפשר.  למזלי, אני חי עם בת זוג מהממת שתומכת תמיד ומפרגנת, שתומכת ומבינה אותי”.

את ההצלחות האחרונות של הנבחרות שאתה מאמן והנבחרת הלאומית שבה אתה משחק, למה אתה מייחס?

“ההצלחות מגיעות בזכות הכנה, בעיקר של השחקנים. כמאמן, אני שמח שהחבר’ה הצעירים נותנים את הלב והנשמה לספורט ומגיע להם כל הקרדיט, בתור מאמן התפקיד העיקרי הוא לכוון אותם בדרך הנכונה להצלחה”.

איך אתה מסכם את הטורניר של הנבחרת הלאומית בספרד?

“ברמה האישית היה לי טורניר טוב, מרגיש שנתתי את כל כולי. גם לקבוצה וגם ברמה האישית. הטורניר התחיל צולע אבל השתפרנו ממשחק למשחק. במשחק האחרון נגד איסלנד היינו חייבים לנצח בכדי להינצל מירידת דרג, לא רק שהיינו חייבים ניצחון – אלא ניצחון בהפרש של 4 גולים. אלוהים היה איתנו באותו יום והצלחנו כנגד כל הסיכויים לנצח 3:7 עם גול שביעי בחצי דקה האחרונה של המשחק. בסופו של טורניר הצלחנו לעשות היסטוריה ובפעם הראשונה בתולדות ההוקי הישראלי נבחרת הבוגרים נשארת בדרג 2A שלוש שנים ברציפות”.
כמובן שלשרוד זו לא המטרה ומקווה מאוד שבשנה הבאה נגיע גם למדליה.

גאווה לאומית. איתי בן טוב והצוות המקצועי עם נבחרת הנוער U18



מה רמת ההיכרות שלכם השחקנים והצוותים המקצועיים עם הנבחרות מולן אתם מתמודדים? איך מתבצעת הלמידה שלהן?

“לרוב אנחנו נפגשים בטורנירים עולמיים מול נבחרות המוכרות לנו במידה מועטה. במקרים של מפגש מול קבוצה ללא רקע ידוע צוות המאמנים עושה pre scout מקיף על אופי הקבוצה בעיקר בעזרת וידאו”.

מהיכן אתה שואב את מקורות האנרגיה שלך?

“בעיקר האנשים, חברים לקבוצה, מאמנים שעובדים לצידי, השחקנים וכמובן המשפחה בת הזוג והחברים הקרובים”.

איך אתה שומר על רצף כל כך הרבה שנים בהוקי?

“האהבה לספורט היא לא תלוית גיל וזמן, מלבד האהבה לספורט מה שמשאיר אותי בענף זה בעיקר הרצון למנף את הספורט בארץ ולעזור לשחקנים הצעירים להגיע להישגים ולמטרות שלהם”.

לא מוותר על אף דיסקית. איתי בן טוב במדי הנבחרת



איך עוברת העונה הזו על קבוצת הבוגרים בה אתה משחק?

“משמעותית פחות טובה מהעונה הקודמת בה זכינו באליפות. כרגע אנחנו ממוקמים במקום 6 בליגה, בעיקר כי מבנה הקבוצה השתנה משמעותית, בעקבות כך ששחקנים צעירים טסו לשחק בקבוצות בחו”ל ובנוסף מספר שחקנים ותיקים הפסיקו לשחק העונה”.

איזו קבוצה מטולאית מכוונת לזכייה בתואר?

“בקבוצת הנוער עד גיל 20 של מטולה המטרה שלנו היא לזכות באליפות כמובן. אנחנו קבוצה חזקה וכרגע ממוקמים במקום הראשון”.

מה אתה צופה לענף ההוקי הישראלי בשנים הקרובות?

“אני צופה עתיד מבטיח לנבחרות ישראל ולהוקי הישראלי. ישנם מספר לא מבוטל של שחקנים ברמה גבוהה מאוד עם פוטנציאל עצום. אנצל את ההזדמנות הזו להזמין ספורטאים צעירים להצטרף אלינו לעולם ההוקי קרח במטולה”.

תקשיבו לו ותגיעו רחוק. שחקני נבחרת U20 ואיתי בן טוב