כדורסל גברים: צפת פותחת עונה

מ.ס “דניאל” צפת תחל היום עונה חדשה בליגה הארצית. רגע לפני שזה קורה, ראיון עם המאמן, שלום (פופי) חדד.

קבוצת הכדורסל של מ.ס “דניאל” צפת תחל היום עונה שישית ברציפות בליגה הארצית תחת הדרכתו של המאמן שלום (פופי) חדד ועוזרו שי קדוש. סגל הקבוצה עבר העונה טלטלה גדולה. בסגל נותרו אלון לוין, איתי אלון, ג’רמיין הול ואלי שיפטון, שורה של שחקנים חדשים הצטרפה ובראשם הרכז רון סבג – שהגיע מהפועל גליל עליון מהליגה הלאומית, אליאב אוחנון – שהגיע ממכבי רחובות מהליגה הארצית והפורוורד היהודי פקונדו גרוצקי – שעלה מארגנטינה. בשעה 20:00 תערוך הקבוצה הצפתית משחק רשמי ראשון העונה – משחק שבו היא תארח את הפועל כפר קאסם, הנחשבת לאחת מהקבוצות החזקות בליגה. בכפר קאסם משחקים שחקנים עם רקורד מוכח גם בליגות גבוהות יותר, דוגמת הגארדים דורי אסף ואבי אליהו, הפורוורד טל קרפלס והגבוה הגלילי, יבגני ליוטרין.

האדום יביא את המזל? שחקני מ.ס “דניאל צפת



שלום (פופי) חדד, שחקן העבר המיתולוגי של הפועל צפת, שהתחיל את דרכו כמאמן עם הקמתה של מ.ס”דניאל” צפת בתחילת העשור הקודם, בתחילה כמאמן/שחקן בליגה ב’ ובהמשך כמאמן ראשי של הקבוצה, ניצב בפני העונה הזו עם הרבה תהיות והרבה סקרנות. בצפת קיוו מאוד לבנות קבוצה שתיאבק על העליה לליגה הלאומית, אך השלכות הסגר על כושרן של הקבוצות בליגה וביטול הפלייאוף של הליגה הארצית, כל אלה מציבים הרבה סימני שאלה להמשך. רגע לפני שמתחילה העונה החדשה, מצאנו את הזמן המתאים לראיון עם המאמן הצפתי.

עונה חדשה מתחילה על הקוים. שלום (פופי) חדד



פופי, איך מתכוננים לעונה כזו?

“שאלה טובה. קרו כל כך הרבה דברים שלא תלוים בי כמאמן ולא תלוים בקבוצה, שהכל נעשה תוך כדי תנועה בניסוי וטעיה. חזרנו להתאמן בתחילת ספטמבר, כמאמן אתה מכין תוכנית אימונים מותאמת לעונה של 26-32 משחקים. אתה מכין תוכנית כושר גופני, תרגילים שאתה רוצה ליישם, דגשים לחיבור הקבוצה, ואז הגיע הסגר אחרי שבועיים של אימונים – דבר שבהחלט פגע בנו מאוד, בייחוד שאנחנו קבוצה שבנתה סגל חדש וצריכה זמן להתחבר. אתה מוצא את עצמך בסיטואציה מאוד בעייתית. אחרי 22 ימים של אימונים אני לא יכול להגיד שהקבוצה מוכנה לליגה. עשינו רק 7 אימונים בסגל מלא, לא יכולתי להעביר יותר מ-40 אחוז מהתוכן שצריך כדי להגיע מוכנים לליגה. כל הקבוצות פחות או יותר באותה סיטואציה. זה מה שיש – ועם זה נתמודד. יש לנו בקבוצה מרקם חברתי מדהים, החבר’ה עובדים קשה ואני מקווה שהדברים יתחברו בצורה טובה. אני עובד איתם על הצד המנטלי ומנסה להסביר להם שלפחות במשחקים הראשונים נצטרך לנצח בעיקר בהקרבה, לחימה, להיות ראשונים לכל כדור. אם נצליח לעשות את זה, נצליח להתקרב לעבר המטרה ונוכל להשלים חומר תוך כדי תנועה”.

איך זה שמארבעה מתאזרחים שהבאתם, רק אחד יעמוד לרשותכם נכון לעכשיו?

“החתמנו שני שחקנים יהודים-אמריקאים, צ’רלי רזניקוב וג’רמי הורן. צ’רלי הגיע ונכנס לבידוד ובשבועיים הראשונים ערך אימון אחד. אחרי זה האימונים הוקפאו ונוצרה סיטואציה שלבסוף הוא שוחרר לחבל איילות מהמחוז הדרומי. ג’רמי היה צריך לעשות עליה ולהגיע בסביבות ספטמבר, אבל בגלל המשבר הוא לא הצליח להשלים את העניינים הטכניים מול השגרירות בנוגע למסמכי האזרוח. נאלצנו לוותר עליו בסוף ספטמבר, בגלל שלא היה דד ליין להשלמת תהליך האזרוח. החתמנו יהודי-ארגנטינאי,  חואן ברחל, הוא נחת בישראל ב-14 לספטמבר, יומיים לפני הסגר, הוא נכנס לבידוד במלונית בירושלים למשך 14 יום, אחריהם הוא הגיע לצפת, אבל לא התאמנו. כשכבר התחלנו להתאמן, הוא התבשר ששני הוריו חולים בקורונה ואמו אושפזה והורדמה – דבר שחייב אותו לחזור לארגנטינה ואנחנו לא יודעים אם הוא יחזור”.

לא היה נכון יותר להתחיל את העונה בשלב מאוחר יותר?

“בהחלט כן. הקבוצות נתונות לעומס גדול, אנחנו מתחילים עונה מהמחזור החמישי ומאמצע דצמבר נעבור למשך ארבעה שבועות לפורמט של שני משחקים בשבוע. זה מאוד לא פשוט לשחקנים שלא התאמנו כל כך הרבה זמן בצורה סדירה”.

ליגה ללא פלייאוף מורידה מאוד את רמת האתגר?

“.בהחלט כן. אני לא אוהב את ההחלטה הזו. איגוד הכדורסל הוציא מתווה, שלפיו אם העונה תסתיים לאחר 70 אחוז מסך המשחקים, הטבלה שתהיה נכון לאותו רגע תקבע מי עולה ומי יורדות. זו שיטה שעלולה לעשות עוול לקבוצות שהשקיעו כספים רבים ולהטיב עם קבוצות שעם כסף קטן טבזכות הגרלה יותר נוחה יצליחו לעשות הישגים גדולים. אם לא ישוחקו 70 אחוזים מהמשחקים, לא יהיו עולות ויורדות – דבר שיעשה עוול לקבוצות שהשקיעו סכומי כסף גדולים כדי לעלות. יש הרבה קבוצות שמתנגדות למתווה הזה. לדעתי, היו צריכים למצוא פורמט שיאפשר לקיים פלייאוף – אם לא עם 8 קבוצות, אז אם 4 – אם לא בתום שני סיבובים, אז בתום סיבוב אחד, אבל העיקר להשאיר עניין ולא לגרום לקבוצות לאבד עניין אחרי מספר מחזורים”.


בעונות קודמות הייתם מסומנים כקבוצה שתיאבק על העליה. העונה עליה זו מטרה?

“אם לא ענייני הסגר והקפאת האימונים, הייתי אומר לך חד משמעית שזו המטרה. בעקבות המצב, ההסתברות לעליית ליגה של כל הקבוצות היא מאוד נמוכה. אם אני הייתי יודע שנעמוד במצב כזה, הייתי ממליץ להנהלה שלנו ללכת על עונה פיננסית. אני לא בא מהמקום של להנמיך ציפיות, אני ריאלי. השקענו לא מעט, כדי שתהיה קבוצה טובה, מתוך מחשבה שדרך הפלייאוף נוכל לעשות את זה. בגדול, אנחנו קבוצה שעברה שינוים בסגל, רוב הקבוצות שמכוונות גבוה עשו שינוים נקודתיים ונשארו עם אותו מאמן – כך שאני משער שהיה להן יותר קל בהכנה. אנחנו נעשה את המקסימום להצליח”.

מקווים לחייך גם בסיום העונה. פופי חדד ויניב ויצמן – מאמן הפועל קרית אונו, ששיחק לצידו בהפועל צפת בשנות התשעים.