כדורסל גברים: המלכה של המכללה על המגרש

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא עידו מלכה – כדורסלן קבוצת הסטודנטים של תל חי – דאבליסטית ליגת “ארץ הצפון”

במוצאי השבת האחרונה קבוצת הסטודנטים של תל חי הוכתרה לדאבליסטית ליגת “ארץ הצפון”. אחרי שזכתה בגביע הליגה זכתה הקבוצה באליפות בזכות ניצחון 65:73 במשחק הגמר מול דפנה – שנערך באולם בכפר גלעדי לעיני כ-350 אוהדים ואוהדות כדורסל. תל חי סיימה עונה מרשימה, שבה היא ניצחה בכל המשחקים שאליהם התייצבה וללא ספק שמה רף גבוה מאוד לקבוצות הבאות של הליגה. בכתבה על משחק הגמר שיתף המאמן שני גלזר בתחושותיו ובסודות ההצלחה. עכשיו זהו התור שחקן הקבוצה, עידו מלכה, שנבחר ל”ספורטאי השבוע”.

יש דאבל. שחקני תל חי וראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ



לעידו מלכה, בן היישוב אלון שבחבל בנימין, שמתגורר בבית הלל, זוהי תקופת חיים שניה בגליל העליון. אחרי סיום השירות הסדיר בצבא הגיע לתקופה קצרה לחוות כאן את החיים וחזר לאחר כמה שנים והנה בקרוב הוא יסיים תואר ראשון בביוטכנולוגיה בחוג לחקלאות במכללת תל חי. כדורסל זו אהבה גדולה מילדות. מגילאי הילדים המוקדמים ועד גיל נוער שיחק במכבי מעלה אדומים והוא מתחזק לאורך שנים אהדה להפועל ירושלים.

בדרך לאליפות תוקפים את הסל של היריבה. עידו מלכה בפעולה



עידו, איך אתה מסכם את משחק הגמר ברמה האישית והקבוצתית?

“ברמה האישית אני נהנתי מהאווירה בגמר , היציעים היו מלאים בסטודנטים ומשפחות מדפנה. שתי הקבוצות עלו במטרה לתת הכל על המגרש והיה מורגש רמת העצבים והלחץ . ברמה הקבוצתית שיחקנו בבגרות וחוכמה, בנינו את ההתקפות שלנו על הנקודות התורפה של דפנה ובהגנה טרפנו כל כדור. אנחנו מכבדים מאוד את דפנה, אבל חד משמעית – הקבוצה הטובה ביותר בצפון לקחה את הצלחת איתה הביתה”.

מה לדעתך הוביל אתכם לעונה שבה ניצחתם בכל המשחקים?

“הכל בזכות המאמן שלנו, שני גלזר, שהוא קודם כל איש מדהים – שיודע לאזן בין חברות לבין מקצוענות. הוא גרם לכל אחד מאיתנו לדעת מה תפקידו על המגרש ופשוט רצינו לנצח בשבילו. אני רוצה לנצל את הבמה להודות ל”אולטראס תל חי”, שהגיעו לכל משחק ודחפו אותנו עד ההנפה”.

מה דעתך על הרמה המקצועית והארגונית של הליגה?

“כמו בכל ליגה יש קבוצות טובות וכאלו שפחות, אבל הרמה הכללית היא טובה. נחמד לראות שיש בכל קיבוץ איזה שחקן עבר כזה או אחר. צריך להגיד תודה רבה למארגנים . בתור אחד שלא גדל בגליל אפשר לראות כמה השקעה יש פה בתחום הכדורסל בפרט – ובקהילה בכלל”.

אתה כבר מחכה בשקיקה לליגה הבאה?

“אני אישית תולה את הנעליים ונותן לדור החדש של מכללת תל חי לחזור ולהגן על עונת הדאבל החלומית שלנו”.

מה תוכל לספר על ההתאקלמות שלך במרחב החיים הגלילי?

“יש פה אנשים מדהימים והכרתי חברים לחיים, שכיף להיות חלק מהקהילה שלהם – תמיר גורדו האגדי הוא דוגמא מעולה. יש פה כמות של עכברי כדורסל, שלא פגשתי במקום אחר בעולם. כולנו מרגישים כאן בבית ובטוח שכמה מחבריי ישארו כאן בגליל העליון ויבנו פה את ביתם”.

פורש בשיא. עידו מלכה (משמאל) לצידו של שחר נחמיאס – שחקן גדות