כדורסל גברים: תל חי זכתה בדאבל של ליגת “ארץ הצפון”

קבוצת הסטודנטים ניצחה 65:73 את דפנה במשחק גמר הפיינל פור, שנערך לעינית מאות צופים

ליגת “ארץ הצפון” – ליגת היישובים של הגליל העליון, הגיעה אמש לקו הסיום שלה עם אירוע שיא – משחק גמר הפיינל פור, שנערך באולם “בית ציפורי” המיתולוגי בכפר גלעדי, לעיני כ-350 צופים, רבים מהם מקיבוץ דפנה – שבאו לעודד את קבוצתם שהגיעה למשחק הגמר מול תל חי – מחזיקת גביע הליגה, שניצחה בכל משחקי הליגה והגביע שאליהם התייצבה.

תל חי זכתה בדאבל, אבל לא בקלות, שחקני דפנה ומאמן העונה, סיני רובינשטיין נאבקו עד השניות האחרונות על צלחת האליפות. תל חי הוליכה 21:27 בתום הרבע הראשון, לאחר מכן – הוליכה 35:42 בתום המחצית הראשונה, בסיום הרבע השלישי צעדה ביתרון 52:61 ובסיום המשחק חגגה ניצחון 65:73 וזכייה באליפות. שפטו מצוין אלדד דיניסמן וטל עטיה.

קלעו לתל חי: תמיר גורדו 15, עמית מלכה 12, טל מירקין 12, ליאור גלזר 10, ליאור לוינגר 10, גיא שלו 7, רז זיסרמן 5, עידו מלכה 2

קלעו לדפנה: לירן לנגליב 15, דולב כהן 14, אופיר טולדו 11, משה אלמישלי 10, אושרי זריהן 5, עמית יונס 5, מוטי זריהן 5.

תמונת ניצחון. תל חי חוגגת את הזכייה

מי שהגיע בגדול למעמד ונתן הצגה בלתי נשכחת הוא לא אחר מזיו מרום האגדי מצוות “המרומים” – שנבחר להיות כרוז המשחק (הסכים להגיע בהתנדבות אחרי מספיק תחנונים). זיו מרום הרים את האווירה, עשה שמח והפך אירוע טוב לאירוע מצוין. תודה לך זיו יקר על מי שאתה.

כמו בכל אירועי השיא של ליגת ארץ הצפון, גם הפעם נערכו מספר אליפויות לשחקניות ושחקני מחלקת הכדורסל של הפועל גליל עליון.  ברכות לזוכים: איתמר פוזנר (בנים ז’-ח’), זיו שם טוב (בנות ז’-ח’) ודניאל ברנזון (קטסל בנות ובנים) על הזכיות. כל אחד מהם זכה ב-150 ש”ח לארוחה בכביש 90 מתנת מסעדת ההמבורגרים החזקה ביותר בישראל.

בסיום המשחק נערך טקס הוקרה לשופט הכדורסל אלדד דיניסמן שציין סגירה של לא פחות משלושים שנות שיפוט. את התשורה לאלדד ואת גביע ארץ הצפון העניק ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ.

ראוי להערכה והצדעה. אלדד דיניסמן זוכה לגביע הוקרה מראש המועצה, גיורא זלץ


שני גלזר, מאמן תל חי, לא חסך במילים לשיתוף תחושותיו: ” משחק הגמר היה תחורתי וקשוח. דפנה היו מצויינים ולמעט כמה דק של התחממות היה כיף גדול. אנחנו שיחקנו נהדר, הנעת כדור יפה ומפרגנת, לא נלחצנו גם שהם התקרבו וניסו לחזור והמשכנו להתמקד בדברים שדיברנו עליהם מראש. שיחקנו את המשחק שלנו ושמחים לסיים את העונה עם הדאבל! היינו טובים לאורך כל העונה והתארים מדברים בשם עצמם.

יום אחרי שהאנדרנלין יורד והרוחות נרגעות אני רוצה לפרגן בראש ובראשונה לקבוצה שלנו, הכח תל חי. בנינו פה קבוצה שהיא לא מה בכך. כל אחד מאיתנו מגיע מהמקום שלו ומהחיים שלו ובזכות הכדור הכתום (שכבר מזמן לא כתום) יצרנו חברות משותפת סביב המשחק שכולנו אוהבים. אני אוהב את כל החבר’ה ומודה על הזכות להיות חלק.

הקהל נהנה מחווית ספורט קהילתית

בונוס, אגיד תודה לכל המנהלי קבוצות על ההשתתפות והמשחקים ועל ההסכמה שניהיה חלק מהליגה והאווירה החברתית המיוחדת שיש בגליל העליון סביב כדורסל. צריך לזכור שאנחנו בוחרים להעתיק את החיים שלנו לפה בהתחלה לשם התואר (האקדמאי) אבל רואים ורוצים הרבה מעבר, הרצון להיות חלק ולהרגיש שייכים למקום ולקהילה חשוב לנו מאוד. בסוף גם חלקנו בוחרים להישאר ולבנות פה את הבית. מעבר לנוף היפה של החרמון, החיבור לקהילה והמקום גורמים לך לרצות להישאר לחיים אחרי התואר ואני יכול להגיד באופן אישי שזה מה שהכדורסל פה בשבילי.

לבסוף אגיד תודה לכל מי שלקח חלק בליגת ארץ הצפון ובפרט לזיו ברתנא על הארגון, על ההשקעה ועל הרצון לעשות הכי טוב במסגרת שבה הוא פועל. אני רואה את העבודה של זיו בכמה מישורים שונים והוא תמיד משקיע ודואג שיהיה הכי טוב, יפה לראות את ההשקעה גם במי שעבר את הגיל נוער.
שאפו גדול ונתראה בשנה הבאה”.

סיימו עם דאבל. שחקני תל חי ושני גלזר (ראשון מימין בשורה התחתונה)




זיו ברתנא, רכז תחום הספורט הקהילתי בעמותת הספורט הגליל העליון מסכם בסיפוק את העונה: “לאחר שנים רבות של ליגת קיץ מקוצרת של חודשיים בלחץ, החלטנו שמשנים כיוון. ליגה של כמעט שבעה חודשים עם שני אירועי שיא ענקיים בהם נאבקו השחקנים על הגביע ועל אליפות הליגה. הקונספט עבד נהדר השנה, נעשה, נעשה שיפורים והתאמות ונצליח, בלי נדר, לא פחות בעונת 2023-24. תודה גדולה לכל השותפים הרבים להצלחת הליגה”.

הספורטיביות מעל הכל. שחקני שתי הקבוצות בצילום משותף