כדורסל גברים: צפו בתקציר מהניצחון האדיר של הגליל על מכבי ת”א

ניצחון  ענק להפועל גליל עליון 83:94 על מכבי ת”א. תקציר המשחק בפנים

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

ערב מהאגדות לספורט בגליל העליון – לא פחות. הפועל גליל עליון זכתה בניצחון חוץ יוקרתי ומרשים בכל קנה מידה בשיעור 83:94 על מכבי ת”א, מוליכת הטבלה, שרק ביום חמישי האחרון ניצחה בסיומה של הארכה את משחק היורוליג מול קבוצת הפאר הספרדית, ריאל מדריד. לאלה המתכוונים להמעיט בערך הניצחון, העובדה שמכבי ת”א לא רשמה למשחק את לורנזו בראון, סולימאן בריימו וג’יילן אדאמס ולא שיתפה את ווין בולדווין, לא יכולה להמעיט ואפילו במיליגרם אחד מההישג, מאחר וההבדלים ברמת התקציב תהומיים !!! למעלה מ-100 מיליון שקלים. גם ללא השחקנים הללו, מכבי ת”א הייתה עדיפה על הנייר בכל פרמטר באופן משמעותי. מזלנו שבספורט לא כל מה שנכון על הנייר, נכון גם על המגרש.

המצטיין במשחק. נמרוד לוי בדרך לסל התל אביבי


הפועל גליל עליון עלתה למשחק בחמישייה הכוללת את רועי הובר,  דיישון בוקר, דווין מארבל, נמרוד לוי וברייס וושינגטון. לאורך המחצית הראשונה הפועל גליל עליון הייתה בתמונת המשחק, אך מצאה את עצמה בעיקר רודפת אחרי מכבי ת”א, שהוליכה 14:23 בתום הרבע הראשון ו-42:46 בתום הרבע השני – שבמהלכו היא כבר הובילה ביתרון דו ספרתי.

הסנונית הראשונה לבאות מבחינתה של הגליל הגיעה כבר בתחילת הרבע השלישי, ריצת 2:9 הובילה את הקבוצה ליתרון 48:51 ומרגע זה התהפכו היוצרות, מכבי ת”א היא זו שרדפה אחרי הגליל, שבשלב מתקדם של הרבע שמטה לכמה שניות את יתרונה, אך בסיומו צעדה ביתרון 66:70. את הרבע השלישי גליל פתחה בתנופה עם ריצת 5:10, משם הדרך ליתרון דו ספרתי הייתה קצרה בדרך לניצחון 83:94.

היה זה ערב של גאווה לכדורסלן הישראלי. בשורות מכבי ת”א 51 נקודות נקלעו ע”י השחקנים הישראלים, בגליל 43 נקודות נקלעו ע”י השחקנים הישראלים.

שניהם היו במיטבם. דווין מארבל וברייס וושינגטון


מבחינה סטטיסטית לא היו הרבה פרמטרים עם הבדלים מהותיים לטובת אחד הצדדים. הפרמטר הבולט ביותר היה בתרגום איבודי כדור לנקודות: גליל עליון תרגמה 12 איבודי כדור תל אביבים לקליעה של 23 נקודות, מכבי ת”א תרגמה 8 איבודי כדור לקליעה של 12 נקודות. גליל עליון תרגמה קטיפת 11 כדורים חוזרים בהתקפה לקליעה של 19 נקודות, מכבי ת”א תרגמה קטיפת 9 כדורים חוזרים בהתקפה לקליעה של 9 נקודות – כל אלה אפשרו לגליל לחפות על ערב רע מקו העונשין, שבו קלעה הקבוצה 15/24, אחרי שביום שישי האחרון במשחק מול נס ציונה קלעה 26/28.

מצטיין המשחק של הפועל גליל עליון הוא נמרוד לוי, שב-32 דקות משחק קלע 15 נקודות וקטף 7 ריבאונדים. עוד ברשימת המצטיינים: את רשימת הקלעים מוביל ברייס וושינגטון – עם 18 נקודות ב-33 דקות משחק, איתי מושקוביץ עם 14 נקודות ב-18 דקות, דיישון בוקר עם 14 נקודות ו-7 אסיסטים ב-31 דקות, דווין מארבל – במשחקו הטוב ביותר העונה עם 13 נקודות והרבה עבודה הגנתית ב-32 דקות, רועי הובר עם 10 נקודות, ווין לנגסטון עם 6 נקודות ולוטן אמסלם עם 4 נקודות. יהל מלמד שותף לשתי דקות.

קלע וחילק אסיסטים בשפע. דיישון בוקר