פריחה נהדרת במחלקת הבנות בכדורסל

במחלקת הבנות בענף הכדורסל בעמותת הספורט פורחת וגדלה. עם הזמן לא מעט שחקניות רוצות לזרוק את הכדור הכתום לסל וראשי מחלקת הכדורסל רואים עתיד ורוד לענף. זיו ברתנא: “יש לנו צוות אימון מנצח.”

מחלקת הבנות בענף הכדורסל בעמותת הספורט ידע בעבר עליות וירידות. היו שנים שכמעט ולא היו שחקניות, אך כרגע אין ספק שהמצב מצוין, גם בראייה קדימה. הוחלט במחלקת הכדורסל לעשות שינוי, מהקבוצות הצעירות ביותר ואין ספק שכיף לראות את המספרים. נכון להיום, מעל 130 שחקניות משתתפות בקבוצות השונות במחלקת הכדורסל. שאלנו את זיו ברתנא, מנהל ביה”ס לכדורסל בעמותת הספורט כמה שאלות..

זיו, מה הגורמים לצמיחה הזו?

“יש מספר גורמים לפריחה של הכדורסל ילדות ונערות בגליל. הכניסה של ליאור קרת, מנהל מחלקת הכדורסל נתנה לנו תנופה. הגיע מנהל, שיחד עם המנכ”ל, אחיקם שושן,  נותנים לנו להגשים חלומות ולא מסתכלים על הגרוש של הלירה. יש לנו צוות אימון מנצח, המאמנת מיכל אהרון מייצרת מקצוענות והמשכיות מדהימה בקבוצות הילדות והנערות, המאמנת מעיין דיין גם היא מייצרת המשכיות ומקצוענות בקבוצות הילדות ועל שתיהן הצטרפו השנה שתי מאמנות נהדרות בר בנדיק ונטלי שדה.

הקפיצה הראשונה התחילה לפני שנה. החלטנו שבונים מלמטה, שלא ניתן עוד יד לשילוב ילדות בשתי מסגרות כפי שקורה בהרבה מועדונים כולל מובילים בארץ, וכפי שהיה גם אצלנו בעבר. החלטנו שניתן לבנות את התנאים הטובים ביותר שניתן ליצור בשבילן בכל ההיבטים החל מהכדור שהן מתאמנות איתו, המשך בציוד לעבודה גופנית, בשעות האימון שכל ילדה מקבלת וכו’. במקום של בניית הקבוצות קיבלנו החלטות חשובות. בשלב ראשון במקום קבוצת ליגה לכיתות ז’-ח’ פתחנו שתי קבוצות הכנה לליגה לכיתות ז’-ח’, צפונית ודרומית מה שהקל על בנות חדשות להצטרף ולחוות את הטוב שבמשחק הכדורסל. במקביל, השקענו  בבנות במחנות אימונים, השתתפנו בפרויקט ספורט לחיים שמשלב אימונים משותפים עם קבוצת ילדות מטובה זנגריה ועוד. בשורה התחתונה, לאחר שנה אחת הצלחנו לייצר שתי קבוצות ילדות מלאות עם 30 בנות רק בכיתות ז’-ח’.”

מחלקת הבנות בכדורסל – רק עולה ומשתבחת (צילום: לילך וייס)

מה נעשה בחצי השנה האחרונה?

“בחצי השנה האחרונה עשינו עוד קפיצת מדרגה קדימה. במקום של החשיפה ייצרנו הפנינג אזורי ענק ומושקע לבנות בלבד ביולי ועוד אחד בספטמבר, ואחר כך השתתפנו בחסות אתנה ביום מדיה מרגש ושוב בחסות אתנה בערב השראה עם ליעד סואץ, בעבר קפטנית נבחרת ישראל והיד עוד נטויה… 

במקום של הגדלת כמות הקבוצות, בנוסף לקבוצות שהיו קיימות בסוף השנה שעברה פתחנו קבוצות נוספות לבנות בלבד ביראון ובכפר גלעדי. במקום המקצועי הקמנו סגל יהלום בו מתאמנות הבנות המובילות שלנו באימונים קבועים עם מאמנת כושר ועם נטלי שדה מאמנת קבוצת הנשים. רשמנו קבוצת ילדות חדשה לליגת איגוד הכדורסל ולשמחתנו אנחנו כנראה עושות משהו נכון והבנות כל הזמן מצטרפות לפעילות שלנו.

עקב הביקוש הגדול והתפוסה המלאה בכיתות ז’-ח’ (47 ילדות נכון להיום יש לנו היום רק בכיתות ז’-ח’) פתחנו ממש עכשיו בתחילת ינואר מסגרת נוספת לילדות בכיתות ז’.

בנוסף על כל הטוב הזה, בגילאים המתקדמים של הנערות, יש לנו קבוצת נערות ב’ (כיתות ט’-י’) מצוינת. החלטנו לחכות עוד שנה שנתיים לכמויות הנכונות של הילדות עם הפתיחה המחודשת של נערות א’ (כיתות י”א-י”ב) ואת הפתרון למיעוט הבנות הזמני בגיל הזה ממלאת כרגע קבוצת הנשים שנותנת לבנות שלנו את הפלטפורמה המקצועית הנכונה וגם את הבמה על המגרש (מיקה ביתן, מיקה פלג ואמה עובד מקבלות את הבמה בגדול). בכלל שיתוף הפעולה עם קבוצת הנשים בהובלת ליאור סרף ונטלי שדה יוצאת מהכלל, עוזרת לנו ואנחנו מברכים עליה.”

מיכל אהרון ושחקניות הקבוצה (צילום: לילך וייס)

ומה המטרות לעתיד?

“בטווח של 3-4 שנים אנחנו רוצים להיות קבוע בשש הקבוצות המובילות בארץ בגיל ילדות (ז’-ח’), נערות ב’ ונערות א’. פעם ניקח אליפות, פעם נעשה גמר ולפעמים נסיים במקום הרביעי, אבל כל הזמן ניתן את הטוב ביותר לבנות שלנו מבחינת מעטפת ומבחינת צוות אימון, כך שנוכל להיות הטובות ביותר.

בטווח הקצר של שנה מהיום המטרות שלנו הן להצליח לפתוח שתי קבוצות ליגה לילדות, 2-3 קבוצות הכנה לליגה לילדות ובנוסף ארבע קבוצות לילדות בכיתות ד’-ו’. בגיל נערות ב’ המטרה היא לעלות לליגה העליונה. לגבי הנערות א’, לא בטוח שכבר בשנה הבאה נעשה את הקפיצה לפתיחת קבוצה כזו, אבל אנחנו בהחלט מכוונים ורוצים שבעוד שנתיים כבר נהיה מספיק גדולות כדי להיות גם שם עם קבוצת כדורסל מלאה.”

זיו ברתנא – מכוון גבוה (צילום: לילך וייס)