האיש למשימות מיוחדות, שתמיד על המסלול הנכון

“מאמן החודש” שלנו הוא מאמן הריצה הצפתי אייל בן סימון, שסיים לאחרונה פרק משמעותי כשוטר הקהילתי של יישובי מוא”ז הגליל העליון

לפני כשנה וחצי אירחנו בפינת “מאמן החודש” את אייל בן סימון – שאחרי שעשה קילומטרז’ים רבים בריצה בתחרויות שונות ברחבי הארץ ובאימונים, רכש את ההכשרות המתאימות לאימון ריצה והגשים חלום אישי בדמות פתיחת קבוצת ריצה בעיר צפת יחד עם רעייתו, אנט – שעוסקת בייעוץ תזונתי. באותה כתבה נתנו דגש גם על פרמטר מיוחד בפועלו של אייל בן סימון (41)כ – הצלת חיי אדם. אם לא קראתם או שאתם רוצים להיזכר, אל תחמיצו.

דמות מיוחדת בנוף הגלילי. אייל בן סימון



הקבוצה “לרוץ עם אייל” מונה כיום 25 ספורטאים וספורטאיות מגיל 18 ועד גיל 54, המתאמנים ע”פ דרגות אימון מותאמות באופן פרטני למתאמנים ולמטרותיהם. אין ספק שמדובר בחידוש מרענן בעיר צפת. כמה ימים אחרי שאייל בן סימון, נשוי לאנט ואב לשלושה, סיים בהצלחה את מקצה המרתון המלא בתחרות מרתון ת”א, שבועות ספורים לאחר שסיים פרק מרשים כשוטר קהילתי של יישובי המועצה האזורית הגליל העליון, זמן מצוין מבחינתנו לפרגן שוב לאייל בן סימון – שזוכה בשנית בתואר “מאמן החודש” שלנו.

קבוצה שהיא משפחה. חברות הקבוצה לצד אייל ואנט בן סימון



אייל, עד כמה אתה שבע רצון מהתפתחות הקבוצה?

“מאוד שבע רצון. יש לנו 25 מתאמנים, כ-15 משתייכים לקבוצה ועוד כ-10 המתאמנים באופן אישי. אנחנו מתאמנים בסביבת העיר, בראש פינה ובמחניים. בתחרות מרתון ת”א הייתה לנו נציגות של תשעה חברים וחברות, שרצו במקצים השונים. במקצה המרתון המלא מלבדי רץ גם אחי, חן, ורצה חנה ישראלי המדהימה – שמתגוררת בעפולה ומקבלת תוכנית אימונים ומעקב מאנט וממני. החבר’ה שלנו השתתפו בתחרויות שונות באזור הצפון כמו מרתון טבריה ומרוץ העגור – שבו רוב חברי וחברות הקבוצה השתתפו. כיף לראות מה שזה עושה לחיים של אנשים. מעבר למסגרת הקבוצתית הפכנו להיות כמו משפחה מלוכדת, דואגים אחד לשניה, יוצאים אפילו לבתי קפה ומכבדים באירועים משפחתיים”.

איך הייתה החוויה האישית שלך במרתון ת”א?

“מרתון ת”א מהנה ומאתגר מחדש בכל פעם. קיוויתי לסיים את המקצה ב-3 שעות ו-15 דקות,  בגלל אילוצים בדרך סיימתי ב-3 שעות ו-23 דקות. היה מאוד מהנה, מזג אוויר מושלם, אווירה מצוינת. הפעם לא חולקו בקבוקים, אלא שתיה בכוסות, מתוך מודעות לסביבה. למדנו תוך כדי תנועה להסתגל לזה”.

רצים ומאושרים יחד. אייל ואנט בן סימון בתום מרתון ת”א

מה היעד הבא שלך?

“מרתון ירושלים. בתקווה שהמצב הביטחוני יהיה שקט, יש לנו כוונה להגיע לשם בנציגות גדולה ולהשתתף בחוויה המיוחדת והמאתגרת הזו מבחינת תנאי השטח. אנחנו כמובן מתכוננים למרוצים שיתקיימו כאן בסביבה שלנו, מרוץ הגליל העליון ומרוץ מרום הגליל. אני גם שואף להשתתף במרוץ בחוץ לארץ”.

איך זה לשתף פעולה במסגרת הקבוצה יחד עם רעייתך?

“אנט היא אישה מדהימה, שמשתלבת בצורה אידיאלית עם השגעונות שלי. שיתוף פעולה פורה וטוב, גם אישית וקבוצתית. היא תורמת המון לכל מה שקשור להכוונה תזונתית ולאספקטים טובים של התנהלות לנשים שבקבוצה”.

משפחה מאושרת. משפחת בן סימון בהרכב מלא



סיימת לאחרונה 7 שנות פעילות כשוטר קהילתי של יישובי מוא”ז הגליל העליון. רגע לפני שאתה מתחיל אתגר חדש ביחידה מובחרת שאליה קודמת, איך אתה מסכם את התקופה כשוטר קהילתי?



תקופה מאוד מאתגרת, מאוד מרגשת, זכיתי להיות שבע שנים עם מגזר שלא הכרתי קודם ולמדתי להכיר תוך כדי עבודה. גיליתי אוכלוסיה רב גונית מיוחדת במינה, שנתנה לי ותרמה לי מאוד. זכיתי להכיר מקרוב את ענף החקלאות. גיליתי שהירקות והפירות לא גדלים בסופר, יש חקלאים שעובדים בצורה קשה, בשביל שנהנה מכל הטוב שיש לאדמת ארצנו.  גיליתי עוד מהי ציונות. בקיבוצים התנהלתי מול רבש”צים, מנהלי קהילות ותושבים. מודה לכל מי שהיה שותף לתקופה המרתקת והמשמעותית הזו: גיורא זלץ – ראש המועצה, אסף לנגלבן ודותן רוכמן – קב”טי המועצה,  שהיו לי לעזר,  דאגו ופרגנו והיו לאוזן קשבת לבעיות שיש. דותן קצין ביטחון של המועצה אוזן קשבת. תודה לרבש”צים, מנהלי הקהילות והתושבים המדהים. הפנים לאתגר הבא”.

בדרך ליעד הבא במשטרת ישראל

יש אליפות. אייל בן סימון וצ’רון שרי חוגגים אליפות של קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה