כדורסל גברים: מצדיעים ליחיאל, מפסידים לחיפה

הפסד נוסף להפועל גליל עליון – הפעם 86:79 להפועל חיפה. טרם המשחק נערך טקס לזכרו של יחיאל עמר ז”ל

הפועל גליל עליון לא מצליחה לצאת מהמשבר הפוקד אותה, מאז החזרה מפגרת הנבחרת. החדשות הטובות, רצף התבוסות נפסק. החדשות הפחות טובות: הקבוצה לא הצליחה לעבור לטור הניצחונות. אחרי שתי תבוסות בגרמניה במשחקי היורופקאפ ועוד שתי תבוסות במשחקי חוץ מול קבוצות בכירות מליגת העל, הפועל ירושלים והפועל ת”א, הגיע הפסד ביתי 86:79 במשחק מול הפועל חיפה. גליל מוצאת את עצמה בירכתי הטבלה עם מאזן של שני ניצחונות ושישה הפסדים.

אחרי טקס פרידה מרגש, שנעשה לזכרו של יחיאל עמר ז”ל – איש המזנון המיתולוגי מאולם “הפיס” בכפר בלום ונהג ההסעות של מחלקת הנוער מזה שנים רבות, וכן אביו של אילן – בוגר מועדון הכדורסל של הפועל גליל עליון ועוזר המאמן בהפועל חיפה בשנים האחרונות, יצא המשחק לדרך.

שחקני הפועל חיפה והמאמן שרון דרוקר לצידו של אילן עמר בדקת הדומיה (צילום: דודו מכבי)

נזכור ולא נשכח. יחיאל עמר ז”ל



בהיעדרו של רועי הובר המחלים מפציעה עלתה הפועל גליל עליון עם חמישייה שכללה את איתי מושקוביץ, דיישון בוקר, ג’יילן הדסון, נמרוד לוי וברייס וושינגטון. המחצית הראשונה הייתה צמודה לכל אורכה, הרבע הראשון הסתיים בתוצאת שוויון 16:16 והמחצית הראשונה הסתיימה ביתרון 38:38. המחצית השניה אמנם נפתחה בריצה גלילית, שהתבטאה ביתרון 39:46, אך בהמשך שוב המשחק נצמד וגם הרבע השלישי הסתיים בתוצאת שוויון – הפעם 60:60. ברבע האחרון אזלו הכוחות של שחקני הגליל ככל שחלפו הדקות, במהלך הרבע גם יצא ברייס וושינגטון ב-5 עבירות. הפועל חיפה כבר מצאה את עצמה ביתרון הנושק ליתרון דו ספרתי. 17 שניות לסיום שלשה של דיישון בוקר נתנה ניצוץ של תקווה, אך בסיום הפועל חיפה חגגה ניצחון 79:86.

סך קליעות דו ספרתי, שלא הספיק לניצחון. איתי מושקוביץ (צילום: גיל נוימן)



הפועל גליל עליון שילמה מחיר יקר הערב על נחיתות במספר פרמטרים מרכזיים: קליעות מחוץ לקשת – 25 אחוזי הצלחה – לעומת 42 מהצד החיפאי, 38 ריבאונדים – לעומת 44 מהצד החיפאי,  12 נקודות מהזדמנות שניה – לעומת 20 מהצד החיפאי – מה שכיפר עבור הקבוצה האורחת על אחוזי קליעה רעים מקו העונשין – 12/21 לעומת 15/21 מהצד הגלילי, ששילם מחיר יקר על חוסר ההצלחה בהצרת צעדיהם של הרכז אנתוני היקי והסנטר שון ג’ונס, שקלעו יחדיו 50 נקודות.

רשימת קלעים הפועל גליל עליון: דיישון בוקר – 20, נמרוד לוי – 14, איתי מושקוביץ – 14, ג’יילן הדסון – 12, ברייס וושינגטון – 11 (9 ריבאונדים, 100 אחוז מהשדה), לוטן  אמסלם – 5 עבדול מאליק אבו – 3. שותפו: הראל רינסקי ורון כהן.

הוביל את רשימת הקלעים. דיישון בוקר (צילום: גיל נוימן)